Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Welke lijm gebruiken

Gestart door Arjan dinsdag 29 januari 2008, 21:22:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke lijm gebruiken
Waarde medeforumanten,

Kort vraagje;
Ik heb een BR03 met een machinistenhuis dat los zit.
In eerste instantie heb ik een stipje plastic/bouwpakket lijm op dat nippeltje gedaan waar het machinistenhuis mee in het frame valt/klikt.

Tot mijn verbazing werkte dat niet. (duh, lijmen op het metalenframe met plasticlijm.. :(..)

Wie kan me vertellen welke lijm ik hier voor kan/moet gebruiken ?

Groeten
Arjan
Re: Welke lijm gebruiken
Probeer eens secondenlijm? Pas op voor de lijmvlekken. Heel klein beetje gebruiken.
Erwin
Re: Welke lijm gebruiken
Varekamp
gast

Re: Welke lijm gebruiken
Ja dat klopt pas op met vlekken. Ik gebruik vaak een speld die ik in de lijm doop en hiermee breng ik miniscuul een klein beetje lijm aan. Wellicht een tip.

Groet Ronald
Re: Welke lijm gebruiken
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Welke lijm gebruiken
Veel soorten kunststof lijmen niet goed met de superlijm die je in de normale winkels koopt.
Op de meeste beurzen zit er nabij de ingang altijd een man die hele goede industriele superlijm verkoopt.
heb ook zo'n verpakking aangeschaft, en ik na je melden dat nagenoeg alle onderdeeltjes die afbreken zoals bijvoorbeeld een treeplankje van een rijtuig super vast komt te zitten.

is van OLBA products uit venray

www.olbaproducts.nl

Gr. Bert
Re: Welke lijm gebruiken
Bert,

Heb je het dan over:

- Industrie Lijmgel vloeibaar?
- Industrielijm dik vloeibaar?
- Industrielijm dun vloeibaar?

En drogen deze op zonder vlekken?

Groet,
William
Re: Welke lijm gebruiken
Ik gebruik (vaak) Cyaanacrylaatlijm van Turbo kleefstoftechniek uit Westkapelle. Lijmt super, vlekt niet en is dun vloeibaar.
Opvullen gaatjes in oppervlak; beetje zuiveringszout in gaatje doen, dan klein beetje acrylaatlijm erop en laten uitharden. Eventueel vlakschuren met fijn, watervast, schuurlinnen. Is overschilderbaar.
Is o.a. te koop bij de doe het zelf zaken van HUBO.
Link ===> klik



Re: Welke lijm gebruiken
Hoi Wim,

Bedankt voor de tip, ga ik eens proberen...

Groet,
William