Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0

Gestart door 2504 zondag 08 december 2019, 16:35:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ben benieuwd naar gebruikers met de CS3(+) en software versie 2.0.0
Zeker als er ook gebruikers zijn die er een CS2 als slave nog aan hebben hangen.

Ik begrijp dat er iets veranderd is mbt sporen plan naast een baanplan?
maar ik begrijp dat nog niet helemaal, de vertaalde info is voor mij nog niet duidelijk.

Mijn belangrijkste vraag is, veranderd mijn huidige layout?
Kan ik nu een sporenplan gaan maken zoals bij de CS2? en is deze dan wel uitwisselbaar?

tot nu toe enkel wat info gevonden op baneforum.dk.



Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ik heb deze kersverse update nog niet geïnstalleerd, maar heb zojuist het Duitse detailoverzicht doorgenomen. Het gaat in de Duitse tekst om "Gleisbild" en "Stellpult". Het "Gleisbild" was er al en heet "Seinbeeld" in de Nederlandse vertaling van de handleiding van de CS 3. Een belabberde vertaling als je het mij vraagt, maar daar gaat het verder niet om.

Het bewerken van het "Gleisbild" zoals de CS 3 dat al kende, is op wat kleine punten aangepast. Naar wat ik zo lees, wordt het wat beter. Zo wordt het mogelijk om de meest recente stappen bij het bewerken ongedaan te maken. Dat miste ik al.

Met ingang van versie 2.0.0 komt er een alternatief, in het Duits "Stellpult" genoemd. De functie is hetzelfde als van het "Gleisbild", maar de sporen worden nu zuiver schematisch weergegeven, overeenkomstig met wat er in grootspoor wordt gebruikt. Na de update kun je volgens het overzicht kiezen of je het "Gleisbild" dan wel het "Stellpult" wilt gebruiken, of zelfs allebei. Ik ben inmiddels wel gewend aan het bestaande "Seinbeeld", daarom denk ik niet aan overstappen op een "Stellpult".

Over hoe de CS 2 hier mee om gaat, weet ik niet.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ik wist niet dat er al een nieuwe update beschikbaar was en heb deze nog niet geïnstalleerd. Als ik bladzijde 6 van de Duitse toelichting goed heb gelezen kun je nu eindelijk "gebeurtenissen" in het seinbeeld invoegen. Ik weet niet of deze Duitse tekst goed weergeef, maar als het zo is, is dit een enorme verbetering. Dit onderdeel miste ik nadrukkelijk, omdat je dit bij de CS2 wel kon invoegen. In Dortmund hadden ze daar wel een oplossing voor met zogenaamde virtuele contacten, maar daar kwam ik niet uit. 
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Interessant, waar zou ik dat detailoverzicht kunnen vinden? Ik denk dat mijn CS3+ de update al gedaan heeft, want hij staat permanent in verbinding met de wifi...
Grtz
Wim
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
@Wimpietje,
Je moet wel de update activeren. Het is slim om eerst even een backup te maken van je eigen data.

@allen,
Wat ik uit de context van de publicatie over de update gezien heb, is dat het "oude" seinbeeld (met al die kromme lijnen) nu aanvullend voorzien kan worden van een schematisch plan (zoals bij de CS2).
Ik moet de update zelf nog installeren en zodra dar gebeurt is zal ik de wiki bijwerken.

Voor de MS2 gebruikers: deze kan met de versie 2.0.0 van de CS geupdate worden naar versie 3.112.

John (VT601)



Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
En wat veranderd of word er aangepast met versie 3.112 voor de MS2?
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Is mij nog niet geheel duidelijk, maar ik verwacht het verwijderen van bugs en updaten van de lokdatabase.

John

N.B. De informatie van Märklin is inmiddels vertaald en beschikbaar in de wiki.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Dank je John
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Het zou leuk zijn als je ook met de MS2 een tractie zou kunnen maken onder MFX nu kan dat alleen met MM en DCC.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Het is mij gisteravond gelukt om zowel de CS3plus als 2 MS2's te updaten.

Het nieuwe seinpaneel heeft nog wel wat ervaring nodig goed te krijgen.
Ik merkte vooral dat koppelingen gemaakt werden met onderdelen uit een bestaand sporenplan.
Hoe zich dat verder ontwikkeld moet ik nog ervaren.

John
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Hi John, ik begin er eind van deze week eens aan, laat mijn ervaringen wel weten
Tx
Wim
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Vandaag toch maar geïnstalleerd.
Snel gekeken of bestaande nog werkte.
Was vooral bang voor mijn baanplan, dat deze verpest zou worden, deze werkt nog zoals gewend.

Wat mij wel opviel was dat dat de waarde bij lengte s88 bus nu op 9 stond ipv 8.
Maar de gebeurtenissen lijken te werken.
Bij de vorige versie had ik juist dat de waarde bij opstarten, vaak op 5 kwam te staan, ipv 8.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Alvorens de nieuwe versie te installeren heb ik een vooraf een backup gemaakt. Vervolgens de nieuwe versie geïnstalleerd. Na het opstarten bleek een aantal gebeurtenissen weg te zijn. Ik kreeg de melding, dat de CS3+ bezig was met het inlezen van S88 contanten, het lampje wachten brandde rood. De melding kreeg ik er niet uit, hij bleef deze melding maar herhalen. Stekker van L88 uit het stopcontact gehaald, maar ik bleef melding krijgen. Ten einde raad maar de vorige versie teruggezet. Nu kreeg ik de melding niet en had ik alle gebeurtenissen weer. Ik verbaasde mij erover, dat de bij Info de versie op 2.0 stond.

Verder merk ik, dat ik het stellwerk niet krijg, waar ik bij instellingen en dergelijke ook zoek. Misschien werkt dit alleen bij nieuwe seinbeelden. Weet iemand waar ik moet zoeken, via de toelichting kom ik er niet uit.

Tenslotte kun je nu gebeurtenissen in je seinbeeld plaatsen. Dit werkt goed. Dit is bijvoorbeeld  handig als een trein op een bepaald spoor moet binnen komen. Hoef je niet telkens over te schakelen van seinbeeld naar gebeurtenissen.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Het Stellwerk moet je zelf aanmaken. Er is een nieuwe keuze in het tabblad Spoorplan.

Overigens kreeg ik bij het kopieren van bestaande artikelen zonder dat ik het wilde verbinden naar het Sporenplan waar ik een Stellwerk wilde maken.

Wat betreft de rode melders van de L88: er is een kleine workaround mogelijk door eerst de L88 uit de lijst met apparaten te halen. Het is niet ideaal. Ik heb er overigens geen last van gehad, maar ik heb tijdens het update de L88 überhauot niet aangesloten gehad.

John
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ik zal het morgen proberen met de aanleg van een nieuw spoorplan. Dank voor de reactie
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Vandaag was weer de waarde bij lengte s88 bus aangegeven als 5, wat bij de vorige software versie ook steeds aangepast moest worden eens in de zoveel tijd.
Dit herken ik ondertussen naan een deel van de S88 rood en een deel geel, op het baanplan.
Kan ook komen,  omdat de CS3 bij starten erg lang zwart bleef, een herstart door stroom eraf was noodzakelijk.
Baanplan lijkt wit/leeg, maar even wachten en alles staat er.

Gebeurtenissen heb ik kunnen aanpassen/toevoegen. 1 Gebeurtenis werkte pas weer na een herstart.
Ik werk (nog) steeds met het "oude" baanplan van voor de update. ook wijzigingen in het baanplan lijken goed verwerkt te worden.

Ik had gisteren aan het oude baanplan het railopbouw artikel  "tekst" toegevoegd, kwam er verder nog niet uit.
Maar wat blijkt als je op het woord tekst klikt en de muis 5 tellen ingedrukt houdt en pas los laat, komt er een toetsenbord te voorschijn!

toevoegen van (hulp)S88 contacten gaan voor mij nu eenvoudiger.

(ik edit/bewerk baanplan en gebeurtenissen op de CS3 meestal dmv de VNC verbinding)

Overigens gebruiken wij geen marklin S88 modules, maar de digirails/digikeys modules, zodoende geen ervaring met de L88 bus.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ik heb gisteren nog wat zitten proberen om een Stellwerk én een Sporenplan met dezelfde wissels en melders te maken.
Hier blijft toch de automatische koppeling naar een andere plaat in de weg zitten.

Voorlopig wordt het voor mij de keuze tussen Stellwerk en Sporenplan (of ik ga proberen artikelen dubbel toe te voegen)

Wordt vervolgd.

John
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Hi John, moest er zich iets voordoen, hoe installeer je de backup ( die op stick staat) dan terug...? Ben neofiet he,,,
Grtz
Wim
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Komt zojuist terug van bezoek Märklin digital infodag bij Bentink in Apeldoorn. Goed georganiseerd, gewoon inlopen en mooie voorbeelden gezien van gebruiksmogelijkheden CS3. Ook de beelden gezien van de verschillen in plaatjes die door versie 2.0.0 extra mogelijk worden gemaakt. Het nieuwe plaatje lijkt op hetgeen door oude CS-en werd gepresenteerd. Helaas geen foto geschoten want mijn telefoon werkte niet.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
@Wimpietje,
Volgens mij doe je dat via het systeem menu, tenminste als je de data wilt/moet herstellen.
Wil je een oude update, dan zul de deze eerst via de stick moeten installeren.
Ik denk dat ik de zip-file van de 1.4.1 nog wel heb. Dat moet ik nakijken.

John
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ok John, tx, gevonden. Heb ook die updates ,onbewust, bijgehouden...
Ik hou je op de hoogte.
Mooie avond
Grtz
Wim
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Zojuist via Stummiforum berichten gelezen over het omzetten van Sporenplannen naar Bedieningspanelen. Blijkbaar staat er e.e.a. toegelicht in de handleiding op de CS3. Ik kan vandaag niet bij de CS3, maar het proberen uit te orinten en vertalen voor de wiki.

John (VT601)
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ben in opbouwfase van  mijn  baan met CS3+. Schaduwstations met bezetmelders zijn gereed.
Ik heb de Marklin S88Link op de CS3 aangsloten en werk met S88 bezetmelders van een ander merk op 5V. Ook ik had zoals elders gemeld rode bezetmelderafbeeldingen, teken dat er iets niet goed zit.
Dat bleken verkeerde namen te zijn, of adressering naar apparaat stond nog niet goed.
Configuratie opgeslagen.
Uiteindelijk alles goed werkend gekregen, maar heb nog 1 probleem, en daar kom ik ook niet uit.
Als ik de CS3 uitschakel en opnieuw opstart zijn alle bezetmelderafbeeldingen rood. Als ik dan in het systeem Apps opnieuw opstarten kies, dan verschijnen ze allemaal blanko, wat ook goed is uiteraard.
Als ik de Apps niet opnieuw opstart en ik ga met een loc rijden worden ze bij passeren uiteraard geel en blijven ze ook blanko, maar dat betekent dat je eerst over alle sporen moet rijden voordat alles uit is.
Ik heb hierover Marklin aangeschreven omdat ik denk dat het een bug is.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
 @citaat Ik heb geen Link88 aan mijn CS3+ hangen, maar bovenstaande heb ik niet. Dus CS3 aan en bezetmelding op rood.De softwareversie staat sinds gisteren op 2.0.0.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Zodra de CS3 aangezet wordt worden alle bekende apparaten uit de apparatenlijst (zichtbaar in het Systeemmenu aan de linkerkant) nagelopen.
Van de eerdere updates weet ik dat wanneer de L88 nog niet actief is, de melders op rood blijven.
Pas zodra deze routine is doorlopen kunnen de melders de correcte stand weergeven.

John
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ja, zo zou het moeten zijn, maar niet dus.
De S88Link is actief, maar alles blijft dus rood.
Het lijkt alsof de Apps bij het opnieuw opstarten niet ververst worden (wat wel zou moeten uiteraard).
Vandaar dat wanneer ik dat handmatig doe de S88 contacten wel gewoon goed werken.
Ik wacht even de reactie van M hierin af.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Bij het opnieuw opstarten worden alle buslengtes in de S88link met +1 verhoogd. Ook in GPR, waar helemaal niks op aangesloten is. Het is een bekend probleem. Dit vond ik er in Duitsland al over:

Das mit der Buslänge ist auch bei mir so. Diese wird immer von 3 auf 4 erhöht nach Neustart. Hatte ich tmen84 gemeldet und er sagte nach Rücksprache, das sei derzeit eine Art Workaround eines anderen Problems. Ist also wohl auf der Liste der bekannten Probleme, aber derzeit Absicht.

Het is dus te hopen dat bij de eerstvolgende update dit gecorrigeerd wordt.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
@Adjebelle,

Ik heb een CS3 met daaraan een S88 LINK en op bus1 3 modules S88 AC en bus2 ook 3 modules S88 AC.

Als proef voor jou heb ik alle buslengtes op "0" gezet. Daarna via systeem de CS3 opnieuw gestart.
Wanneer de CS3 is opgestart zijn alle bezetmelders rood en zie je ze blank of geel worden waar iets op staat.
De buslengtes staan dan voor bus1 en 2 op 4 en bus3 op 1 waar niets op aangesloten is.

Met deze nieuwe update zet de CS3 nu zelf de buslengtes, was voordien niet zo, met een waarde + 1.
Ik heb niet het idee dat deze + 1 een probleem is want alles werkt perfect.

Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ik heb de CS3 in de nederlandse taal staan.

Het "Gleisbild" heet dan "Seinpaneel". Het nieuwe "Stellpult" heet bij het aanmaken "Track layout" en
bij het wissen "Bedieningsconsole".  Dat vind ik wel een toepasselijke naam.

Overigens ga ik het niet gebruiken, ben net als "Speeltmettreintjes" gewend aan het bestaande "Seinpaneel".
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lengte s88 bus + kan ik bevestigen.
1 keer stond de S88 weer op 5, terug gezet op 8. Leek te werken.
Zojuist op de baan gekeken, de cs3+ heeft er weer 9 van gemaakt. Dus +1 lijkt te kloppen.

Bij opstarten eerst wit scherm, daarna baanplan en alles rood, vlak daarna alles geel.

wel heb ik 2 s88 contacten die niet altijd weer wit willen worden, soms blijven deze ten onrechte geel. Oorzaak nog niet gevonden. Werkte voorheen wel volgens mij.

Verder problemen dat centrale soms opnieuw gestart moet worden, als je gebeurtenissen bewerkt hebt/ nieuwe voorwaarden toegevoegd hebt, dit was voorheen ook niet nodig.


Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Het werkt bij mij ook wel, maar ben toch voorzichtig. In het nieuwste Marklin Magazin van december wordt uitgebreid gesproken over de S88Link en hoe je 'm test.
Als je nog geen terugmeldmodules aangesloten hebt, dienen alle buslengtes op 0 te staan.
Omdat ik nog niet zoveel terugmeldpunten had ingegeven, heb ik eerst alles met de prullebak methode (anders onthoud de CS3 alle punten) verwijderd en daarna nog eens wat pogingen gedaan omdat ik het 't liefst helemaal goed heb voordat ik verder ga.
Maar het is mij nog steeds niet gelukt dit voor elkaar te krijgen. Telkens wanneer ik nieuw opstart, en vooral wanneer ik de apps opnieuw start worden de waardes +1 opgehoogd.
Zoals al gemeld: het is een bekend probleem intussen bij Marklin, dus zal wel opgelost worden bij een update (hoop ik dan toch maar).
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Denk dat ik nog n beetje ga wachten met het « updating « ; alhoewel de extra functies dat je via de laptop bewerkingen kan doen me aanspreken
Grtz
Wim
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
 @citaat Ik heb een paar dagen gewacht. Afgelopen zaterdag er toch maar opgezet. In een kwartiertje was het klaar.

Ik deed wel aan living-on-the-edge: ik heb geen back-up gemaakt >:-D
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 17 december 2019, 07:28:56
@citaat Ik deed wel aan living-on-the-edge: ik heb geen back-up gemaakt >:-D

Is ook niet nodig, dat doet de CS3 voor je. Voordat de update geïnstalleerd wordt maakt hij een backup.

Onder de knop "opslaan" (Backup maken) of de knop "Restore/herstellen" (Backup laden) vind je de file.

Die heet "vor_Update_auf_CS3_v2.0.0.zip".
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Citaat van: wimpietje op maandag 16 december 2019, 22:06:28
Denk dat ik nog n beetje ga wachten met het « updating « ; alhoewel de extra functies dat je via de laptop bewerkingen kan doen me aanspreken

Dat kan al heel lang met de VNC-viewer. Daar heb je deze update niet voor nodig.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Over VNC-viewer gesproken, na deze update loopt de viewer geregeld vast.
Meestal bij Drag en Drop van een element. B.v. het slepen van een wissel uit het seinpaneel naar een gebeurtenis.
Moet dan de viewer opnieuw starten en dan blijkt dat de CS3 het al netjes uitgevoerd heeft.
De CS3 is nog veel sneller geworden waardoor de viewer het niet kan bijbenen.
Als ik het rustiger doet, dus muisknop indrukken, even wachten, dan slepen, even wachten en dan loslaten gaat het beter
maar toch niet altijd.

Voor de update daarmee NOOIT een probleem gehad.

Ben ik de enige of hebben meerdere forumgenoten dat ook ondervonden?

p.s. De WIFI-verbinding met de CS3 heeft een snelheid van 150 Mbps.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Citaat van: digipost op dinsdag 17 december 2019, 11:43:49
Citaat van: wimpietje op maandag 16 december 2019, 22:06:28
Denk dat ik nog n beetje ga wachten met het « updating « ; alhoewel de extra functies dat je via de laptop bewerkingen kan doen me aanspreken

Dat kan al heel lang met de VNC-viewer. Daar heb je deze update niet voor nodig.

Ook bewerkingen van gebeurtenissen, seinplaten (art toevoegen) etc?
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Met de VNC-viewer kan je alles doen op de CS3. Ik zie de CS3 niet eens, ligt onder de treintafel.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
 :biggrin: :idea2:
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Met de VNC geen problemen hier na de update, heb er al de nodige uren mee gespeeld.

Op pc staat bij overigens VNC viewer versie 6.0.1

Wel klopt baanplan in de  browser soms niet.
Bij tekst of ander items die omgedraaid staan in de browser, maar op de CS3 en of VNC connectie wel juist staan.

Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Kreeg vanmiddag een update op 2.0 aangeboden. als ik nu naar de versie info kijk zie ik  alleen 2.0.0 en dan tussen haakjes (1) erachter staan. Wat de update precies inhoud is voor mij een "?". Ik zie er op de Marklin website ook niets over vermeld.
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Er is hierover een flinke discussie geweest op het Stummiforum.
Wat ik nu zie is dat in het Stellpult / de Layout de terugmelders weer herkebaar zijn door de ovale vorm.
Ze kunnen echter nog niet goed op schuin lopende sporen geplaatst worden.

Overigens moeten de melders met het T-vormige aanhangsel aan een spoorsectie tussen een wissel en/of zg. spoorbouwartikel worden gehangen. Er kan blijkbaar maar 1 melder per sectie worden gemaakt. Dus bij blokken met twee of meer melders moet er een spoorbouwelement worden toegevoegd.

Ik heb gisteren een poging gedaan een bestaande Plaat te kopiëren naar een Layout, maar dat werd een chaos. Dat was nog met versie 2.0.0.(0). Er kwamen teveel ongewenste spoorbouwartikelen mee. Bovendien bleken veel artikelen over elkaar te liggen.
Ik heb daarna het oude Sporenplan gewist (Alle artikelen van de plaat verwijderd, daarna plaat gewist) om vervolgens van scratch af opnieuw een Layout te maken. Dat ging nog niet echt vanzelf, maar wel een stuk gemakkelijker.
Ik gebruikte daarbij ook de VNC-viewer.

John
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Ik denk dat ik , neofiet zijnde in deze materie, nog even wacht...

Oh, en alvast prettige feesten aan iedereen
Grtz
Wim
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Citaat van: VT601 op woensdag 18 december 2019, 18:18:28

Overigens moeten de melders met het T-vormige aanhangsel aan een spoorsectie tussen een wissel en/of zg. spoorbouwartikel worden gehangen. Er kan blijkbaar maar 1 melder per sectie worden gemaakt. Dus bij blokken met twee of meer melders moet er een spoorbouwelement worden toegevoegd.

Zie ook mijn nieuwe topic over het maken van een seinplaat. Wat je hier schrijft klopt denk ik als een bus. Nu ik mijn bezetmelders aan beide zijden tussen een spoorbouwartikel heb liggen gaat het uitrichten al wat beter!
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: iemand al ervaring met CS3+ en software 2.0.0
Citaat van: VT601 op woensdag 18 december 2019, 18:18:28
Er is hierover een flinke discussie geweest op het Stummiforum.
Wat ik nu zie is dat in het Stellpult / de Layout de terugmelders weer herkebaar zijn door de ovale vorm.
Ze kunnen echter nog niet goed op schuin lopende sporen geplaatst worden.

Overigens moeten de melders met het T-vormige aanhangsel aan een spoorsectie tussen een wissel en/of zg. spoorbouwartikel worden gehangen. Er kan blijkbaar maar 1 melder per sectie worden gemaakt. Dus bij blokken met twee of meer melders moet er een spoorbouwelement worden toegevoegd.

Ik heb gisteren een poging gedaan een bestaande Plaat te kopiëren naar een Layout, maar dat werd een chaos. Dat was nog met versie 2.0.0.(0). Er kwamen teveel ongewenste spoorbouwartikelen mee. Bovendien bleken veel artikelen over elkaar te liggen.
Ik heb daarna het oude Sporenplan gewist (Alle artikelen van de plaat verwijderd, daarna plaat gewist) om vervolgens van scratch af opnieuw een Layout te maken. Dat ging nog niet echt vanzelf, maar wel een stuk gemakkelijker.
Ik gebruikte daarbij ook de VNC-viewer.

John
Jawadde John, nogal een gedoe zeg....