Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

CS3

Gestart door bertus zaterdag 07 december 2019, 11:45:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: CS3
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS3
in een vorige reactie staat 41,5 graad  of dat te hoog was ?
Re: CS3
Lid sinds: 2007

offline
Re: CS3
De mijne stond zelfs  op een gegeven moment op 49,7 graden.
Contact met de dealer opgenomen en omdat er meer fouten in zaten, een nieuwe van Marklin gekregen.
Viel nog onder de garantie.
De nieuwe heeft die problemen niet meer.
Jos
Re: CS3
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3
hoi,

Citaat van: wouter op zaterdag 21 december 2019, 12:35:28
in een vorige reactie staat 41,5 graad  of dat te hoog was ?

Daarvoor moet je bij Märklin zijn. Die weet de specificaties van het apparaat. Die weet ook de minimale en maximale bedrijfstemperaturen.

Groet Ronald.
Re: CS3
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3
 @citaat Lijkt mij op zich geen slechte temperaturen. Een pc heeft ook dat soort temperaturen, dus dat moet wel goed gaan.
Re: CS3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: CS3
 @citaat , laat ons hopen...
Re: CS3
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS3
De mijne stond zelfs  op een gegeven moment op 49,7 graden.
Contact met de dealer opgenomen en omdat er meer fouten in zaten, een nieuwe van Marklin gekregen.
Viel nog onder de garantie.
De nieuwe heeft die problemen niet meer.


Jos


wat was er nog meer fout ?
Re: CS3
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3
hoi,

Citaat van: wouter op maandag 23 december 2019, 10:57:38
wat was er nog meer fout ?

Zie ook dit draadje van jos CS 3 plus icm S88 link. Daar staat het een en ander over de problemen die Jos ervaren heeft. Je kan een apparaat hebben / krijgen die niet altijd helemaal lekker is. Dat kan altijd gebeuren. Als je een CS3 overweegt dan moet je voor je zelf de voor- en tegens op een rijtje zetten. Er zijn meer centrales die goed zijn.

Groet Ronald.
Re: CS3
Lid sinds: 2014

offline
Re: CS3
 @citaat elk merk heeft zo zijn gebreken wat mij wel op is gevallen dat er veel problemen zijn met de combinatie Ecos 2 en de Msd of mensen met een Ecos klagen meer dat zou ook kunnen :D
Ik heb ondertussen meerdere mensen gesproken die issue hadden met de CS 3(eerste serie zal waarschijnlijk wel wat mankementen hebben)en die zijn allemaal goed tot uitstekend geholpen door zowel de dealers als Marklin ik weet niet of alle andere merken het ook zo goed doen? Zeker een punt voor als je nog moet beslissen.
Voor onder andere PC's zijn temperaturen van een graadje of 60 normaal verschil tussen een CS en een booster is natuurlijk het processor gedeelte wat zeker bij draagt aan een hogere temperatuur van het moederboord.
Re: CS3
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS3
hoi,

Citaat van: hmmglaser op maandag 23 december 2019, 12:09:34
....  ik weet niet of alle andere merken het ook zo goed doen? Zeker een punt voor als je nog moet beslissen.

Als consument moet je eerst naar je verkoper gaan. Die mag het afhandelen. Die heeft je het spul verkocht en is dus verantwoordelijk voor de garantie e.d. Als je als consument besluit om zelf direct naar de fabrikant te gaan dan ben je afhankelijk van de coulance van de fabrikant. Dus als je wil weten of iets "goed" afgehandeld wordt zal je eens moeten kijken naar hoe goed de verkoper het doet. De verkoper speelt daarin een grotere rol dan de fabrikant.

Groet Ronald.