Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De hobbel van Hippel

Gestart door ron van den broek dinsdag 29 januari 2008, 19:47:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De hobbel van Hippel
ron van den broek
gast

De hobbel van Hippel
Hallo,

Even een vraagje, ik heb een Roco hippel en de decoder is alweer een verouderd type en wil ik vervangen door een lastgeregelde.
Het lokje heeft een mooi rijgerdrag en kan netjes kruipen allemaal niks mis mee.

Maar wat mij stoort is dat als hij over mijn K-rails wissels rijd hij z'n kont tegen het krib gooit en dan altijd even waggelt en bij de slanke wissels ff gang moet houden anders blijft hij hangen.

Weet iemand toevallig de oorzaak en een eventuele oplossing want voor de rest is het een prachtding om mee te rijden.

Mvg Ron
Re: De hobbel van Hippel
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: De hobbel van Hippel
Hoi,

Hoewel ik er bij mijn 600 geen last van heb, zou ik eens goed naar de sleper kijken. Dat is eigenlijk het enige onderdeel wat dit gedrag kan veroorzaken. Het kan zijn dat de sleperdruk te hoog is, of dat de sleper niet ver genoeg kan inveren op de wissels. Dat laatste kan heel nauw luisteren, er is weinig ruimtetekort voor nodig om een loc met zijn wielen van de rails te tillen.

Oh ja, je zou ook even kunnen kijken naar de toestand van de antislipbanden. Als die versleten zijn blijft de loc het eerst hangen op de plekken waar hij de meeste weerstand ondervindt, en dat is op de wissels.

Succes,

Martijn
Re: De hobbel van Hippel
bvhaaste
gast

Re: De hobbel van Hippel
Kijk eens hier als je toch een nieuwe decoder gaat kopen:

http://www.floodland.nl/aim/

Gr.,Ben