Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan

Gestart door BartSteur woensdag 04 december 2019, 13:19:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Hallo,

Ik ben even op zoek naar een manier om, bijvoorbeeld via kleine camera's, mijn schaduwstations te monitoren.
Ik ben momenteel bezig om de bovenbouw te creëren en dek hiermee de schaduwstations af. Nu rijd het allemaal prima, maar je weet het nooit.

Daarnaast ben ik op zoek naar een cameraatje die ik op een treinwagon kan plaatsen waarmee ik de baan kan inspecteren.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groet,
Bart
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Om op uw eerste vraag te antwoorden : gewoon enkele webcams kopen (vanaf 10? vind je die) en aansluiten op een pc.
Voor een kleine camera : om de zoveel tijd staat er eentje in de Aldi of eens kijken bij Mediamarkt of Vandenborre.
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Hey Bart,

voor een minicamera kan ik je volgende aanraden

https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20191204042640&SearchText=mini+camera

Zelf heb ik er hiervan ook 2 dewelke gemakkelijk op een platte wagon kunnen gemonteerd worden
Om een eventueel scherper beeld te bekomen kan ik nog als tip meegeven, plaats een glas uit een leesbril voor de lens van de camera.
Voor de vaste camera's om het schaduwstation in het oog te houden heb ik een bewakingscamera set  gekocht eveneens bij de chinees, maar deze heb ik nog niet geïnstalleerd

https://nl.aliexpress.com/item/1824097805.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dB9xg9i

veel suc6

grts Freddy

Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 04 december 2019, 13:37:19
voor een minicamera kan ik je volgende aanraden
https://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20191204042640&SearchText=mini+camera

Let wel op welke je kiest: SQ11 en SQ12 worden aangeboden, de eerste kost bijna niks, de tweede is drie keer zo duur maar geeft wel beter beeld. Beide zijn trouwens erg gevoelig voor de belichting; je merkt dat aan de helderheid en overall kleur van het beeld, maar ook aan de scherpte.

Edit: Je wilt waarschijnlijk live meekijken metr de "rijdende" camera? Dan moet je er een kiezen die WiFi aan boord heeft!
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Ik heb voor de bewaking van het schaduw station in China een setje met 8 camera's gekocht. Zoek op security cam sets via google.
De bouw van de baan ligt al geruime tijd stil maar de camera's staan wel op hun plek. Zelf gekocht bij Banggood dacht ik en dat was iets als dit https://www.banggood.com/nl/Hiseeu-8CH-5MP-AHD-DVR-4PCS-CCTV-Camera-Security-System-Kit-Outdoor-Waterproof-Video-Surveillance-3_6mm-Lens-p-1582091.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN.
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Welke type webcams voldoen nog?
mvg
Wim
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
 8) Goed dat je die camera's hebt gekocht, op CH07 hangt een snuiter over de baan heen, houd het in de smiezen. :D

Dirk-Jan
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Citaat van: ramdani op woensdag 04 december 2019, 16:03:35
dit is met een sq23 gemaakt,met wifi is de kwaliteit slecht;
Ik vind de kwaliteit verbluffend goed.
Details zoals de ballast naast het railbed.
Zo'n ondergronds station als functioneel baanonderdeel.
Muurafwerking in de tunnel.
Bovenleiding die typerend Märklin-krom boven een wissel hangt.
Zo'n camera geeft een heel andere baanbeleving.
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Hallo allemaal,

Ik heb een SQ23 gekocht en die is perfect. Handig cameraatje en eenvoudig in gebruik. Goede kwaliteit beeld. Via Wifi is hij inderdaad wat minder, maar ik hoef niet perse live beeld.

Verder heb ik een oude webcam opgeduikeld en deze bij een van de schaduwstations geplaatst. Ook prima. Beeld is niet al te hoge kwaliteit, maar ik kan genoeg zien om de boel in de gaten te houden.

Dank voor jullie tips.

Groet.
Bart
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Monitoren Schaduwstations/Inspecteren baan
Citaat van: wimpietje op vrijdag 06 december 2019, 13:35:15
Welke type webcams voldoen nog?
mvg
Wim
Alle,
en dat bekijk je dan met de gratis programma's IPCameraviewer of eveneens gratis iSpy