Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1

Gestart door wouter maandag 02 december 2019, 13:23:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Beste

ik rijd met marklin CS3 + en linkS88   marklin nr  60883
nu is mijn terug melding van de contact rails niet altijd stabiel  mn als een trein er overheen gereden heeft  duurt t ff voordat   de melder weer een puls doorgeeft
ik vroeg mij af op welke waarde  ik de ``Status-opvraag-interval[ in s ] ``   moest in stellen   bij de  LinkS88/link88-1 
of zijn er andere oplossingen ?
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Hoi wouter,

De Status-opvraag-interval staat bij mij op 1 seconde.

De Cyclustijd van bus 1,2 en 3 op 100 mS. en de Cyclustijd 1-16 ook 100 mS.

De Bittijd S88 op 167 microseconde.

Bij mij is de terugmelding heel stabiel en snel.
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
dank voor je reactie !
erg duidelijk antwoord !!
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
welk programma gebruik je ?
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Hoi wouter,

Als je bedoeld een PC-programma als Koploper, Itrain enz. is het antwoord "geen".

Ik doe alles met de CS3, waarin ondertussen meer dan 300 gebeurtenissen staan.
Ik rij met 10 treinen waarvan er max. 5 gelijktijdig kunnen rijden i.v.m. de beperkte ruimte.
Mijn treintafel meet 2x3 meter.
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Ik heb zowel i train als win digipet op de computer staan.
Beiden gebruik ik niet.
Alles gaat bij mij ook via de CS 3+ aan de hand van de gebeurtenissen.
Jos
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
ik rijdt CS3+   en   S88 link in combinatie met Itrain
Het probleem is dat ik als ik hand matig rijd er geen problemen zijn met de bezet melder  maar zodra ik automatisch rijd er soms GEEN terug melding is
Wel ben ik er achter dat de terug melding alleen reageert als er een lok overheen rijdt.   
Een wagon ZONDER  midden stroom afnemer heeft geen effect op de terug melding !
ik zou graag bij mede modelspoorders weten wat hun instellingen zowel bij Itrain als in de CS 3 en S 88  link zijn
HOOP OP VEEL REACTIES  !!
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Ik in de laatste post wat vreemds. Je krijgt wel meldingen bij een verbruiker, maar niet bij een wagon.
Voor de normale S88 (6088, 60880 en 60881) en de L88 ( 60883) ist dit geen normaal gedrag.

Zijn de L88 en S88 wel goed aangesloten. Dus heeft de L88 wel een massa verbinding met de bruine draad van de baan?

John(VT601)
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Citaat van: wouter op donderdag 05 december 2019, 16:06:29
Wel ben ik er achter dat de terug melding alleen reageert als er een lok overheen rijdt.   
Een wagon ZONDER  midden stroom afnemer heeft geen effect op de terug melding !
Ik rij niet met C-rails dus Check: je contactrails zijn de standaard rails van het type 24995 ?
Dus voor spoorbezetmelding via geïsoleerde railstaaf, of zijn ze zelf gemaakt?
De sleper hoort alleen uit te maken bij schakelrails (24994), niet bij contactrails (24995).

Mij lijkt dat een wagon met plastic wielen (Hema spul van vroeger)
of een wagon met enkel- of dubbelgeïsoleerde assen (2-rails) geen effect heeft op de terugmelding,
tenzij er verlichting in zit.

Ik zou die wagons (waar je het over hebt) even controleren op  as-isolaties.


Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
beide zijn goed aangesloten  en er is massa veerbinding
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
de bezet melders zijn zelfgemaakt
t gekke is dat ik voorheen met de Ecos reed  en nu met de CS3 + en er zijn problemen!
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Hoe zijn de S88L en S88 aangesloten op de CS3?
De S88L moet je sowieso in CS3 speciaal configureren. Ik neem aan dat je dat gedaan hebt.
Maar wat je misschien nog niet wist (ik ook niet totdat ik het M boek Digital Fahren heb gekocht) is het volgende.
Je moet voor elk bezetpunt het apparaat goed instellen. Je hebt de keuze tussen GFP3-1 bijvoorbeeld en LinkS88-1. De eerste gebruik je als je de S88L op de onderkant van de CS3 aangelsoten hebt. De tweede als je de LinkS88 op de 7-polige booster aansluiting op de achterkant van het CS3 of terminal. Dan heb je ook nog een mogelijkheid stuurcontact en ik denk dat hiermee een standaard S88 wordt bedoeld (die dus aan een bus aan de S88L hangt en waarvoor je modulenummer en nummer voor de melding voor moet ingeven).
Ik ben ook nog volop ermee aan het stoeien want het is best lastig geworden om het goed ingesteld te krijgen. Het kan dus zijn, dat ik nog niet volledig ben, maar wilde je dit alvast niet onthouden om eens te bekijken.
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Nog iets om heel goed naar te kijken....
De CS3 onthoudt alle eerder gemaakte intellingen van een apparaat.

Als je een nieuw S88 meldpunt aanmaakt, worden oude instellingen voorgesteld (op basis van wat er al ooit een keer ingegeven is dus). Maar dit hoeft dus niet de JUISTE instelling te zijn. Kan zelfs verwezen worden naar apparatuur die momenteel niet eens met de CS3 verbonden is. En met name op het gebied van wat ik zoeven al aangaf dat elk meldpunt een apparaattoewijzing moet hebben zul je dus wellicht nog e.e.a. aan moeten passen!!!

Daarom is het beter om elk apparaat of instelling die je niet meer nodig hebt in CS3 ook daadwerkelijk uit het geheugen te wissen met het prullenbak icoon wat je bij elk apparaat of instelling ziet. Dat voorkomt al een heleboel narigheid....en ik spreek nu uit ervaring bij met name configuratie van S88 meldpunten......
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Status-opvraag-interval LinkS88/link88-1
Citaat van: Adjebelle op donderdag 12 december 2019, 14:01:12
Nog iets om heel goed naar te kijken....
De CS3 onthoudt alle eerder gemaakte intellingen van een apparaat.

Als je een nieuw S88 meldpunt aanmaakt, worden oude instellingen voorgesteld (op basis van wat er al ooit een keer ingegeven is dus). Maar dit hoeft dus niet de JUISTE instelling te zijn. Kan zelfs verwezen worden naar apparatuur die momenteel niet eens met de CS3 verbonden is. En met name op het gebied van wat ik zoeven al aangaf dat elk meldpunt een apparaattoewijzing moet hebben zul je dus wellicht nog e.e.a. aan moeten passen!!!

Daarom is het beter om elk apparaat of instelling die je niet meer nodig hebt in CS3 ook daadwerkelijk uit het geheugen te wissen met het prullenbak icoon wat je bij elk apparaat of instelling ziet. Dat voorkomt al een heleboel narigheid....en ik spreek nu uit ervaring bij met name configuratie van S88 meldpunten......

Ahaa, dat is weer een leuk weetje
dank je
Grtz
Wim