Ik heb het één en ander gelezen over de aandrijvingen. Het is in ieder geval een feit, dat de wisselaandrijving microschakelaars heeft, die eigenlijk niet geschikt is voor het werk wat hij moet doen. Het gevolg hiervan is het uiteindelijk wegbranden van de contactpunten.
Er zijn twee verschillende types aandrijvingen, namelijk de 74490 en de 74491. De eerste heeft nog geen aanpassing op de microschakelaars, de tweede wel.
Er zijn collegae, die de schakelaars omzeilen door ze te overbruggen, verwijderen en doorverbinden of door de schakelhefboom te verwijderen. Als u wissels bedient met een decoder of met een software-programma, dan zal de inschakeltijd (puls) kort zijn en geeft het geen problemen voor de spoel. Als u met een schakelaar werkt en even geen acht geeft op de inschakeltijd, dan is een probleem met de spoel denkbaar.
Er zijn ook collegae, die niets doen en de aandrijvingen monteren en pas actie ondernemen als het fout gaat. Dan grijpen ze naar hetgeen hierboven staat of monteren een nieuwe microschakelaar.
Niet iedereen heeft last van het probleem. Er zijn ook zat, waarbij de aandrijvingen probleemloos werken.
Waar ligt de waarheid? Geen idee, ieder moet doen wat hem goeddunkt.
Persoonlijk zou ik gewoon de aandrijvingen gebruiken zonder iets te doen. Scheelt domweg werk. Aanpassen kan altijd nog wel. En bij de bouw van een baan is het altijd mogelijk om de aandrijvingen bereikbaar te houden. Maar dit is dan gesproken met de woorden van een 'newby'.
PS: collegae, het is dus niet mijn bedoeling om in dit topic een discussie op te roepen over de aandrijvingen. Ik heb alleen getracht een samenvatting te geven van hetgeen hier en daar is te vinden.