Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

rare vraag!?

Gestart door rubenlambers vrijdag 17 april 2020, 18:14:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rare vraag!?
rubenlambers
gast

rare vraag!?
Hallo trein fanaten,

ik heb een beetje een rare vraag: ik heb een modelbaan ontworpen in c rails in wintrack demo maar ik kan hem niet opslaan. dus ik heb print screens gemaakt(zie bijgeleverde world documentje). maar mijn vraag is: is er iemand die die baan na wil maken en dan een dowload versie naar mij toe kan sturen?? je kan nm in de wintrack demo niet opslaan. maar ik kan wel altijd een dowload bekijken. dus is er iemand die de tijd wil nemen omdat te doen??

ik hoor graag een reactie.

vg Ruben

ps elke document is een andere prinsceen
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: rare vraag!?
Zou het wel voor je willen doen maar ik heb geen Wintrack. Werk met Anyrail.
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2010

offline
Re: rare vraag!?
Wellicht wil Rob (speeltmettreintjes) het wel doen?
Re: rare vraag!?
Basroc-1961
gast

Re: rare vraag!?
@citaat

Volgens mij werkt hij ook met een demoversie.
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2010

offline
Re: rare vraag!?
Oh ja :facepalm:
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: rare vraag!?
Ik werk ook alleen maar met de demo.  O:-D
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2014

offline
Re: rare vraag!?
Ik heb wel WinTrack (v13), maar eigenlijk vooral met M-rails ervaring.
Ik wil volgende week wel een poging wagen. Heb je printscreens met een hogere resolutie? Zo ja, wil je die dan naar mij doormailen?

Groet,
Roel
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
Beste roy helaas heb ik geen andere screens dan deze.

Ik kan wel proberen als bijv het station vaag is deze proberen te hermaken.

Ik zag dat je het wilde proberen . Dan wil ik 1 ding meegeven: de hoogte.

Mvg Ruben
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
Ik vind het station namelijk nog niet helemaal goed gelukt dus ik wil wel graag een screen sturen van een verander station het komt het zelfde uit aleen er wil im iets extra ruimte creëren
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2014

offline
Re: rare vraag!?
Prima, stuur zoveel mogelijk, zodat ik een beeld krijg hoe de sporen lopen, ook in de hoogte.
Nu zie je in het eerste plaatje meerdere lagen op elkaar, en dat is niet helemaal duidelijk.

Maar als ik volgende week een eerste poging heb, kunnen we altijd nog aanpassen. Dat zal zeker wel nodig zijn als we met passtukjes of geometriepuzzels in de weer gaan.

Groet,
Roel
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2019

offline
Re: rare vraag!?
Citaat van: rubenlambers op zaterdag 18 april 2020, 21:13:59
Ik vind het station namelijk nog niet helemaal goed gelukt dus ik wil wel graag een screen sturen van een verander station het komt het zelfde uit aleen er wil im iets extra ruimte creëren
Re: rare vraag!?
Aliebengalie
gast

Re: rare vraag!?
Dit ga je mijns inziens niet voor elkaar krijgen , de oprit is veel te kort om over de andere baan heen te komen.

Mvg: Alex
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2019

offline
Re: rare vraag!?
Wisselstraat stijgt ook, maar is heel krap.
Brug zit 7cm boven station.
Re: rare vraag!?
Basroc-1961
gast

Re: rare vraag!?
@citaat

70 mm is te weinig. De NEN-norm hanteert 59 mm van spoorstaaf naar bovenkant materieel. De c-rail is 10, 1. Is 69.1, dus geen ruimte meer voor een brug. Dit is dan zonder bovenleiding.
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2019

offline
Re: rare vraag!?
Dit zou een mogelijk kunnen zijn om hoogte te winnen
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2006

offline
Re: rare vraag!?
Wat heeft het voor nut om dit te laten tekenen door iemand anders? En dan als download te laden, kan er toch nog steeds niet worden opgeslagen.
Uitprinten zal ook wel niet lukken.

Groetjes.
Re: rare vraag!?
Basroc-1961
gast

Re: rare vraag!?
@citaat @citaat

Hoogte winnen met dezelfde lengte is het vergroten van de hellingshoek. Op deze manier ruim boven de 3%.
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2019

offline
Re: rare vraag!?
Citaat van: Basroc-1961 op zondag 19 april 2020, 14:58:50
Hoogte winnen met dezelfde lengte

Wel goed kijken
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
Citaat van: Sprinter op zondag 19 april 2020, 14:56:42
Wat heeft het voor nut om dit te laten tekenen door iemand anders? En dan als download te laden, kan er toch nog steeds niet worden opgeslagen.
Uitprinten zal ook wel niet lukken.

Groetjes.

Voor mij wel
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
Mooi getekend  @citaat alleen de baan mag wel 10 cm langer misschien dat dat lukt? Ik ga zelf zo nog wel een ontwerp van het station maken wie weet komen we dan beter uit
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: rare vraag!?
Citaat van: rubenlambers op vrijdag 17 april 2020, 18:14:26
Hallo trein fanaten,

ik heb een beetje een rare vraag: ik heb een modelbaan ontworpen in c rails in wintrack demo maar ik kan hem niet opslaan. dus ik heb print screens gemaakt(zie bijgeleverde world documentje). maar mijn vraag is: is er iemand die die baan na wil maken en dan een dowload versie naar mij toe kan sturen?? je kan nm in de wintrack demo niet opslaan. maar ik kan wel altijd een dowload bekijken. dus is er iemand die de tijd wil nemen omdat te doen??

ik hoor graag een reactie.

vg Ruben

ps elke document is een andere prinsceen
En waarom niet aanschaffen als je dit programma wilt gebruiken? blijkbaar bevalt het programma je, dan is het wel zo netjes om het aan te schaffen.
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
Citaat van: Wilco69 op maandag 20 april 2020, 08:49:46


En waarom niet aanschaffen als je dit programma wilt gebruiken? blijkbaar bevalt het programma je, dan is het wel zo netjes om het aan te schaffen.
[/quote]

ik vind het erg duur voor een programma en geef dat geld liever uit aan de baan
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2014

offline
Re: rare vraag!?
Hallo Ruben,

Ik had zaterdag toegezegd een poging te wagen. Ik zie inmiddels dat er al een (gewijzigd) plan is gemaakt door een van de andere forumleden. Ik heb toch besloten om je oorspronkelijke plan zo goed als mogelijk neer te zetten. De resolutie van je screenshot was erg laag, dus moeilijk te lezen.

In het .tra bestand vind je onder tab 11 de gele sporen naar niveau -1, onder 12 de groene stationssporen op niveau 0 en onder 14 de lichtblauwe sporen naar niveau +1.
Ik kon de stukjes in de blauwe boog links boven (na de bruggen) niet goed lezen. Ik heb daarom de optie gebruikt om de verbinding te berekenen om de lus gesloten te krijgen.

De hellingen zijn 3% of minder. De brug over de sporen bij het station ligt op +80 mm.

Ik hoop dat je hier verder mee kunt. Het is getekend onder WinTrack versie 13.

groet,
Roel
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
Beste roel

ik heb er zeker wel wat aan gehad. ik heb nu de stations juist en de hoogtes juist.
ik heb alleen nog 1 vraag: de afbeelding ding ik nu heb waar alles correct is zou jij die ook nog willen doen? of is het teveel gevraagd?
eerlijk zeggen hoor anders zoek ik of wel even verder.

mvg Ruben
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2014

offline
Re: rare vraag!?
Hallo Ruben,

hierbij de aangepaste versie. Ik kan niet zien welke rails je gebruikt hebt onder de lichtblauwe sporen. Die heb ik dus maar aangepast en sluitend gemaakt. Ik kan ook niet zien wat je na de wissels links en rechts hebt aangebracht. Ik heb gegokt op 24064. Ik heb een deel van de gele sporen in een tunnel gelegd waarmee de 3D plaatjes wat rustiger worden.

Wel een opmerking over de wisselstraat aan de rechterzijde. Door de meegebogen wissels en de hellingen krijg je hier wel een beetje een 8-baan effect (hoewel de hoogteverschillen niet groot zijn), met kans op het loslaten van de koppelingen.

Ik heb ook een beginpunt voor simulatie op niveau -1 toegevoegd. Dan kun je een rit vanuit de cabine maken!

Tenslotte nog een opmerking over de bruggen en het blauwe gedeelte boven de groene sporen. Let er op hoe je die pijlers gaat plaaten!

groet,
Roel

Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
beste roel,

magnifiek. wat fijn dat je de tijd nam voor mij om dit te doen prachtig. echt bedankt
de 24064 was fout gegokt het was 24071 (maakt voor nu niet uit)

over het achtbaan effect. bij welke koppelingen komt dat voor?

de pijlers is nog wel een dingetje maar dat komt wel goed.

mvg Ruben
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2014

offline
Re: rare vraag!?
Fijn dat het zo naar tevredenheid is.

Ik kan de 24064 wel vervangen door de 24071 maar dan moet ik ook even weten welke rails er in het groene spoor zitten onder die blauwe sporen. Dus even alleen tab 12 activeren.

Wat de koppelingen betreft, dat is moeilijk te zeggen. Het hangt af van het type koppeling en het type rijtuig dat je gebruikt. Het kan ook zijn dat de koppelingen wel vast  blijven zitten maar dat de wagons uit de rails wippen.

het is een kwestie van proberen....

succes,

groeten,
Roel
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
hier is hij kunt je nu de nummers lezen?

mvg Ruben
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2014

offline
Re: rare vraag!?
Yep.

zie versie 2.1

Ik heb de hoogte in het onderste spoor wel op 0 mm gehouden, anders kom je bij de brug hoogte te kort.

groet,
Roel
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
Beste roel

wat bedoel je met het onderste spoor?
de 2 stuk rails die net boven de 3% uitkomen?
enzijn dei rails boven de 3%de bedoeling?

vg Ruben
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
 @citaat het lijkt mij namelijk dat als ik heb 78 doe ook kan en dan komt hij niet boven de 3% uit. het schijnt ook dat het zelfs slecht is als hij daar boven uit komt
Re: rare vraag!?
Lid sinds: 2014

offline
Re: rare vraag!?
zie de omcirkelde waarden.

De hellingen liggen allemaal onder 3%, dat is geen probleem. Maar als de groene sporen op +5 of +6 liggen en de blauwe sporen op +78 is het verschil +72. Daar moet je nog de hoogte van de rails van aftrekken om de doorrijdhoogte te hebben.

Als je de omcirkelde waarden op +0 houdt, heb je die +5 of +6 mm al extra. Dat had je aanvankelijk, zie post #23.

groet,
Roel
Re: rare vraag!?
rubenlambers
gast

Re: rare vraag!?
ah oke ik snap hem

bedankt

(kan nu wel een ander topic starten over de baan uitreslutaat)