Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

probleem met ice

Gestart door rinusm vrijdag 29 november 2019, 12:21:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem met ice
Lid sinds: 2009

offline
probleem met ice
goedemorgen , heb een probleem met mijn ice 4070 ik rij analoog als de trein zijn rondje rijdt en hij komt bij het station wordt hij overgenomen door een andere trafo en gaat dan langzaam rijden voorbij het station neemt de andere trafo het over  en daar zit het probleem hij doet dan  niets meer  .ik  denk dat dit te maken heeft  doordat hij 2 slepers heeft.                                                                                          zet ik de achterste pantograaf omhoog  dan rijdt hij wel door maar doet de verlichting het niet . andere treinen rijden zoals het moet bij voorbaat dank voor de hulp rinus
Re: probleem met ice
Lid sinds: 2019

offline
Re: probleem met ice
Het antwoord geeft je zelf en 3 stroomkringen op 1 baan traject is vragen om problemen.
Re: probleem met ice
Lid sinds: 2018

offline
Re: probleem met ice
Rinus: zie je vonken bij de sleper op het moment dat die de derde sectie ingaat? Het kan nl. zijn dat je trafo's niet in fase staan! Zie de wiki.
Re: probleem met ice
Lid sinds: 2009

offline
Re: probleem met ice
david ,erik bedankt voor het antwoorden david ik rij op deze manier al 35 jaar nooit geen problemen gehad behalve nu dan met de ice deze stond al die tijd in de vitrine en had nooit gereden tot nu dandus ik vond het vreemd  dat hij het niet deed. erik inderdaad  vonken heb een van de fases omgedraaid  probleem is opgelost net even aantal rondjes gereden zal in het vervolg even wat eerder de wiki raadplegen  totaal niet aangedacht  nogmaals alle 2 bedankt rinus