Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Volume aanpassen 36193 via CS1R

Gestart door BartSteur maandag 02 december 2019, 22:04:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Volume aanpassen 36193 via CS1R
Hallo,

Ik heb recentelijk de Marklin 36193 aangeschaft. Prima loc met uitgebreide geluidfuncties.
Echter staat het volume van de loc initieel op maximaal. Dus ik loc op programmeerspoor gezet. En via mijn CS1R het volume aangepast.

Rijgeluid was een stuk beter, maar de geluiden van de buffer, aan en afkoppelen deden het niet meer. Signaalhoor hoog en laag, ventilator etc allemaal wel. Alleen die van de buffer en koppelen.

Dus ik reset gedaan. Alles deed het weer, maar weer met dat volume. Dus dacht dat laat ik even zo.

Ik wilde ook optrek en afrem snelheid iets vertragen, dus pas alleen die waardes aan via de CS1R en dat reed beter. Alleen, weer deden de geluiden het niet van buffer, aan en afkoppelen.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

Groet,
Bart
Re: Volume aanpassen 36193 via CS1R
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Volume aanpassen 36193 via CS1R
Beste Bart,

Die geluiden zijn van zichzelf nogal zacht, dus vallen weg als je het algemene volume lager zet, als je je oor tegen de lok houd, hoor je ze dan noch niet?

Groet, Anne W
Re: Volume aanpassen 36193 via CS1R
Ha Anne,

Nope. Heb volume ook weer op maximaal gezet. Alle overige geluiden doen het alleen die drie niet. Moet een reset doen van de decoder om het geluid weer terug te krijgen.

Groet,
Bart
Re: Volume aanpassen 36193 via CS1R
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Volume aanpassen 36193 via CS1R
Via het CS1R regel je het totaal volume dat uit de loc geproduceerd wordt.

Met het decodertool kun je mogelijk elk geluidseffect van een verschillend volume voorzien.
Re: Volume aanpassen 36193 via CS1R
Allen,

Het probleem is opgelost. Ik werd getriggerd door de opmerking van Marklindak over de decodertool. Toen ik daarvan de beschrijving las, zag ik staan dat er minimaal Firmware 4.1 op de CS2 moest staan. Toe dacht ik, laat ik de Firmware van mijn CS1R eens bekijken. Ik liep dus flink achter. Nu de laatste firmware geïnstalleerd en het werkt weer.

Sorry.

Groet,
Bart