Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De bouw van Station Martinsdijk. - Kleine update.

Gestart door flyerman maandag 25 november 2019, 13:33:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden op de klimspiraal.
Afstandhouders. Zo komt de rails overal keurig parallel te liggen.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
De 2 schaduwstations op elkaar aangesloten en nu aan het testrijden.



Filmpje van een rondje schaduwstations.

Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Ik heb wat camera's geplaatst om alles in de gaten te houden, dit is de eerste indruk.

Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Hi Martin,

Leuk hoor, kan je mooi alles in de gaten houden.

Groet
Harald
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Ik wil er nog een paar bij plaatsen, gewoon leuk.

Heb net een tijd gereden zonder problemen.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Hi Martin,

Zag net je filmpje van je baan met spiraal (ik zou dat filmpje ook hier neerzetten).
Wat vragen:
Welke twee boogstralen heb je gebruikt en wat is de hoogte tussen elke spiraal ?

groet
Harald
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
U vraagt, wij draaien. Bij deze.



Ik ben niet zo bezig om mijn topic bij te houden, te druk nu met werk etc. Plus dat ik de energie liever in de bouw steek.

De bogen zijn gemaakt van de volgende rails, de binnenbocht is K rails 2241, de buitenbocht is de 2251. De hoogte per omwenteling is 10 cm. (Onderkant hout naar onderkant hout). Ook is er met 2,5mm² pantograafvangers gemaakt.


De spiraal bestaat per omwenteling uit 6 delen. Ik heb eerst een mal gemaakt en deze op een grote plaat hout uitgetekend, 24 stuks. Deze grof met de decoupeerzaag uitgezaagd, en daarna met een kopieerfrees via de mal netjes op maat gemaakt. (Ik zeg wel ik, maar dat heeft een mede spoorliefhebber voor me gedaan, die heeft een standbouwersbedrijf, inclusief zaagtafels etc. Daar is dus alles gezaagd)

De verkanting van de laatste bocht is met karton gedaan.
Geleidelijk oplopend naar de maximale verkanting van ongeveer 1,5mm. En natuurlijk ook weer geleidelijk aflopend naar 0mm.

Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
er lopen hier draadjes over teveel geluid en allerlei isolatie, maar ik vindt na je film bekeken te hebben, dat het hier enorm meevalt en dat op kaal hout. Spiraal is inspirerend.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Citaat van: orient express op zaterdag 21 augustus 2021, 13:13:49
........ en dat op kaal hout.

Volgens mij ligt er in de spiraal al neopreen band onder zijn k-rails.

groet
Harald
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
als dat zo is, zag ik het niet. Maar het verklaard wel wat.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Filmpje Testrijden.
Klopt, neopreentape en de rails met flexlijm daarop gelijmd. Op advies van Harald.

Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Ik heb niets gepost. maar wel veel gedaan. Het station is afgebouwd, op wat kabels aansluiten na.

Ik ben nu aan het testrijden. Hieronder een filmpje.

Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Wauw, dat testrijden gaat erg goed Martin, genieten man  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Hi Martin,

Dat is een mooi test filmpje met een prachtige spiraal, hoeveel stijging heeft die ?
Zelf ga ik eerdaags ook aan mijn spiraal beginnen.

groet
Harald
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Volgens mij is de spiraal 1,9% (met de Märklin wagon gemeten). Het is met k Rail 2241 en 2251 gemaakt en stijgt 10cm per omwenteling. Ik dacht dat een omwenteling rond de 3,80 meter is. Diameter ongeveer 1m40.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Netjes gebouwd.....  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Nog maar een filmpje, dubbeltractie met een lange sleep.

Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Hi Martin,

Leuke film met die erg lange sleep en het wordt (is) druk daar  :)

groet
Harald
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Klopt dat het druk is, maar boven het maaiveld rijdt er niet zoveel tegelijk.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Dat ziet er spectaculair uit! :) :thumbup:

Als ik goed geïnformeerd ben reed in werkelijkheid doorgaans de eerste 2200 met de cabine voorop. De 2200's kunnen namelijk wel in multitractie rijden, maar de 1600 niet. Daarom waren er op dergelijke treinen twee machinisten: de eerste op de 1600 en de tweede ondersteunend op de eerste 2200. Ze communiceerden met elkaar oa dmv een lamp die achter de achterruit van de 1600 gemonteerd was. Dat ging natuurlijk het beste met de cabine voorop, zo dicht mogelijk bij de lamp. Maar goed, misschien is het een broodje aap. Omdat het mijn tijdperk niet is heb ik het niet ergens opgeslagen.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Volgens mij klopt dat wat je zegt. Zo was het op de foto's ook te zien.

Edit: toch niet. Op een foto staat een 1600 met daarachter twee 2200's. Die 2200 staan met de cabines tegen elkaar aan.

Zie hier op de website van Nico Split.

https://www.nicospilt.com/index_dubbeltractie.htm

Even naar onderen scrollen.


Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Daar staat het inderdaad beschreven, maar ook meteen een foto erbij die laat zien dat huif voorop ook voorkwam. Mooi, dan kun je lekker doen waar je zin in hebt en het klopt nog ook :) :thumbup:
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Hoi Martin,

Nu weet ik natuurlijk niet hoe het landschap eruit gaat zien, maar het nadeel van een dergelijke lange sleep zou kunnen zijn dat je al ziet dat er afgeremd wordt wanneer de sleep uit het zicht verdwijnt doordat het schaduwstation wordt binnengereden. Terwijl de illusie wellicht zou (moeten) zijn dat de trein op snelheid uit het zicht verdwijnt.

Nu rij ik niet met Koploper, maar dit zou je misschien kunnen oplossen door deze sleep minder tijd te geven om tot stilstand te komen? Of door niet in dit schaduwstation te stoppen?

Ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt.

Met vriendelijke groet,
William
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Citaat van: flyerman op donderdag 13 januari 2022, 14:34:11

Nog maar een filmpje, dubbeltractie met een lange sleep.


Filmpjes, altijd leuk.  :)

Over die lange sleep die verdwijnt, William is me voor, ik vroeg me hetzelfde af. Kun je niet langer doorrijden op hogere snelheid of de snelheid van de trein omlaag brengen?

En je Fyra lok: je schreef dat die van de baan gestuiterd is. Is toch vragen om moeilijkheden als ik zo je filmpje bekijk, waarom niet even een valbeveiliging aangebracht? Er hoeft niet veel te gebeuren om een hele trein of treinstel naar beneden te laten storten.

Gr, Ben.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met het Station (Filmpje)
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 14 januari 2022, 09:34:25
Er hoeft niet veel te gebeuren om een hele trein of treinstel naar beneden te laten storten.
Naar boven storten is véél moeilijker... :D
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
William en Ben. Dit was gewoon even om te kijken hoe het staat en gaat. Weet niet of ik die lange sleep zo hou.

Het zou een optie kunnen zijn om het eerste blok, waar de trein rechtdoor over de wissel gaat, te reserveren voor deze trein zodat hij sneller rijdt. Het eerste blok van het schaduwstation is 4,50 meter. Dus ruimte genoeg om te remmen.

Wat de valbeveiliging, dat klopt wat je zegt ben. Op de hele onderbaan zit het, boven niet. Wilde testen en rijden. Dure lees. Na de vakantie eerst dat erop zetten.

Er zit een fluistersleper van Roco onder de loc, die was beschadigd en duwde de loc omhoog. Met het resultaat dat ie van de baan afviel.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Hoi Martin,

Je kunt in koploper instellen op welke melder een trein naar de gemiddelde snelheid moet afremmen, als de vaste melders niet op de juiste plaats zitten kun je in een blok ook gebruik maken van virtuele melders melders, je kunt bv deze melder zo instellen van nadat er een vaste melder gemaakt is de trein na ( in te stellen aan cm / tijd ) gaan afremmen.

Om het niet te druk op het maaiveld te hebben heb ik zelf gebruik gemaakt van tel functies, als er 8 treinen op het maaiveld zijn worden de toegangswegen geblokkeerd, rijd er een trein naar het schaduwstation en komt de teller onder de 8 treinen worden deze toegangswegen/ blokken weer vrijgegeven.

Op deze manier kan er in je schaduwstation gewoon gereden worden zonder dat het op het maaiveld te druk wordt.

Ook heb ik bij de toegangswegen / blokken ingesteld dat hij na het passeren van een trein dit blok voor 45 seconden geblokkeerd wordt zodat de treinen niet strak achter elkaar het maaiveld op komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Dat klopt Peter. Veel wat jij zegt heb ik ook gedaan.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Hallo Martin,

Dat rijdt allemaal wel heel erg mooi! :thumbup: Geweldige uitziende lange slepen hoewel er wel een locomotief is die het met slechts één lullig wagonnetje moet doen....... >:-D

Nu al jouw benodigde bouwonderdelen van de baan halen en ergens anders opslaan en landschap maken! O:-D

Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Die vraag heb je vaker gesteld, ook in mijn draadje. Mensen vinden het gewoon mooi. Heb er vrede mee?
Bovendien voorkomt het dat treinen door stopsecties schieten wanneer software zoals Rocrail er niet in voorziet dat treinen in zo'n geval even een stukje terug rijden, dus helemaal zinloos is het niet.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
De zware Märklin loks met een omgebouwde "alstroom" motor rijden, nadat ze de instructie "snelheid 0" hebben gekregen, vanaf volle snelheid veel verder door als de loks met een middenmotor, cardanassen en "worm" overbrengingen, o.a. vandaar is het beter om in schaduwstations langzaam af te remmen.

Groet, Anne W
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Beste Anton,

Als je zo'n zware lok snelheid "nul" geeft en hij rijdt nog een halve meter door ondanks het feit dat de motor geen stroom meer krijgt, valt er weinig te regelen.

Een DCC systeem kan ergens tussen de 15 en 18 rijdende loks tegelijk "bedienen"

Groet, Anne W
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: Anne W op zaterdag 15 januari 2022, 11:49:13

Als je zo'n zware lok snelheid "nul" geeft en hij rijdt nog een halve meter door ondanks het feit dat de motor geen stroom meer krijgt, valt er weinig te regelen.


Dat is niet zo, ook die lok stopt meteen op de trigger van de stopmelder. Je bent aan de war met de afremvertraging van de decoder die de lok "uit laat rijden". Die hoor je "uit" te zetten als je met Koploper rijdt.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: narwal op zaterdag 15 januari 2022, 10:49:10
Hallo Martin,

Dat rijdt allemaal wel heel erg mooi! :thumbup: Geweldige uitziende lange slepen hoewel er wel een locomotief is die het met slechts één lullig wagonnetje moet doen....... >:-D

Dank je voor het compliment, maar die treinen met één lullig wagonnetje zijn de poetstreinen. Daar rijden er drie van. Allemaal met een Märklin loc ervoor. Die wagonnen lopen nog al zwaar, en de Märklin locs trekken die zonder problemen.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: antonv op zaterdag 15 januari 2022, 10:56:11
Wat is de zin van afremmen en geleidelijk optrekken in schaduwstations, is gewoon stoppen en starten niet goed?

Ik rij met Koploper, en het netjes optrekken en aftremmen staat uit op de desbetreffende blokken van de schaduwstations, alleen het leer remmen staat aan. Het is de (gesimuleerde) massa traagheid van de treinen die je ziet.

En misschien dat ik later plexiglas in het onderste deel zet, zodat je kan zien wat daar gebeurd.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Beste Ben,

Laatste bijdrage: ik heb het over de oudere Märklin "alstrom" motoren en de massatraagheid van een metalen "Märklin" lok, discussie wat mij betreft gestopt.

Groet, Anne W
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: Anne W op zondag 16 januari 2022, 11:42:58

...... ik heb het over de oudere Märklin "alstrom" motoren en de massatraagheid van een metalen "Märklin" lok......


Ik ook. Ik heb er eentje voor m'n neus staan op de rollenbank, met twee motoren nog wel en die stoppen echt heus bij snelheidsstap 0.......



... en doorrijden is er echt niet bij Anne.

Gr, Ben.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: antonv op zondag 16 januari 2022, 12:22:22
Citaat van: flyerman op zaterdag 15 januari 2022, 17:24:51
Ik rij met Koploper, en het netjes optrekken en aftremmen staat uit op de desbetreffende blokken van de schaduwstations, alleen het leer remmen staat aan. Het is de (gesimuleerde) massa traagheid van de treinen die je ziet.
Dat klopt volgens mij niet, maar ik ga het hier bij laten, dat is meer iets voor het Koploper forum  ;)

Het is mijn baan, ik rij al een tijdje zo, heb het zo ingesteld en zo werkt het. Dat het volgens jou niet klopt kan zijn.

Leg het dan maar eens uit waarom het niet klopt.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Allerlaatste reactie: mensen die "draaien op een rollenbank" hetzelfde vinden als "voortbewegen op rails" snappen niets van het vak natuurkunde.

Groet, Anne W
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Mooi hoor Martin. Strak werk allemaal. :thumbup:
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: Anne W op zondag 16 januari 2022, 15:27:16

Allerlaatste reactie: mensen die "draaien op een rollenbank" hetzelfde vinden als "voortbewegen op rails" snappen niets van het vak natuurkunde.


Dank u.  :D :D

Citaat van: Anne W op dinsdag 06 oktober 2020, 18:16:08

Met Ben niet in discussie gaan, slechts leren van zijn kennis.......

Groet, Anne W


Dit is Martin's topic, ik zal volgende maand een filmpje maken als ik bij Roland (bluey) ben. Da's de eigenaar van de lok en hij heeft er nog een stuk of 100 met dezelfde motor. Ik open wel een topic en refereer dan aan jouw stevige uitspraken....  ;)

@Martin, over het afremmen: in de Koploper Help staat een hele passage over "remmen". Lees dat eens door en dan begrijp je wat Anton bedoelt.

Gr, Ben.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Ik heb het stuk remmen nog eens door gelezen maar kan niet ontdekken waar het hier om gaat.

Behalve misschien het leren remmen gedeelte waar de loc in het begin zou kruipen totdat deze de stopsectie bereikt en mogelijk door het kruipen zou stoppen bij slecht contact.

Dit is bij mij niet het geval. Wanneer er tijdens het rijden een loc ergens stopt waar andere doorrijden, dan gaat de loc eraf en wordt het probleem opgelost voor we verder gaan.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: ACTS.zuid op zondag 16 januari 2022, 13:18:52
Citaat van: Anne W op zondag 16 januari 2022, 11:42:58

...... ik heb het over de oudere Märklin "alstrom" motoren en de massatraagheid van een metalen "Märklin" lok......


Ik ook. Ik heb er eentje voor m'n neus staan op de rollenbank, met twee motoren nog wel en die stoppen echt heus bij snelheidsstap 0.......

... en doorrijden is er echt niet bij Anne.

Op een rollenbank heb je bij mijn weten alleen de massatraagheid van de bewegende delen ìn de loc. Waar Anne het over heeft (en waar ik ook last van heb) is de massa van de stoere metalen Märklin-loc dat door wil denderen ondanks "snelheid 0"-instructie tegenover het beperkte afremmende vermogen van de motor (te weinig interne weerstand). Ik heb zelfs een loc die vanaf maximum snelheid naar ineens 0 rustig een halve meter doorschiet (ik overdrijf niet). Zonder vooraf afremmen houd je daar niets aan. Ik kan dus twee raillengtes opstelspoor winnen door ze af te laten remmen in het schaduwstation. Alternatief zou een lagere trajectsnelheid zijn in het schaduwstation, maar afremmen ziet er fraaier uit. Voorlopig is het schaduwstation immers nog gewoon zichtbaar. Genieten! :) :thumbup:

Citaat van: antonv op zaterdag 15 januari 2022, 11:05:41
Edit: En nu heb je er een stukje bijgeschreven terwijl ik antwoord gaf, ...

Sorry?
Gelukkig heb je nog kunnen reageren ;)
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Ik heb hem er afgehaald, wil mijn topic eigenlijk niet vervuilen met dit soort berichten.

Wil je weten wat ik bedoel, stuur dan maar een PB. Zo niet dan laten we het hierbij.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Testrijden met lange sleep (Filmpje)
Citaat van: 1200Blauw op maandag 17 januari 2022, 09:14:55

Genieten! :) :thumbup:


Je krijgt vanmiddag antwoord in je eigen bouwtopic want dat gebekvecht hier kan prima zonder mij.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Valbeveiliging gemaakt.
Helaas gaat er wel eens wat mis. Ik heb op de baan overal valbeveiliging, behalve op de bovenbaan omdat daar de scenery nog komt.

Er is een loc van de tafel gevallen, er zat een Roco fluistersleper op en die zat denk ik niet helemaal lekker want de sleper bleef hangen achter
de wat hogere puko's op een slanke wissel. Het koper krulde wat op en de loc werd uit de rails gedrukt en viel naar beneden. Dat is
wel een nadeel van de zwaartekracht. Gelukkig bleven de 6 reizigerswagons keurig staan.

Voordat ik verder ben gaan rijden eerst maar een valbeveiliging rondom gemaakt, op de spiraal heb ik plexiglas gebruikt wat ik nog over had
van de valbeveiliging die overal al zat. De rest met triplex gedaan. Niet echt mooi, maar wel doeltreffend, en het is toch tijdelijk.



De loc is aardig beschadigd, de kap is nog heel maar alle andere onderdelen zijn versplinterd. Plus dat er een wielas krom is.
Rechts het slachtoffer, links de vervanger. De kapotte loc wordt nu scenery.

Zo ziet het eruit met de valbeveiliging.

      
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Valbeveiliging gemaakt.
Netjes zo die Lexaan langs je baan en spiraal.

Waar zaag jij dat mee als ik vragen mag?

Heb het hier ook nog steeds (klaar) staan.

MvG,

Timaximus
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Valbeveiliging gemaakt.
Het plexiglas laat ik zagen, het triplex heb ik van een vriend. Die heeft een standbouwbedrijf. Die heeft een mooie zaagtafel en zaagt alles wat
ik nodig heb.
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Valbeveiliging gemaakt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Valbeveiliging gemaakt.
Jammer te lezen dat je loc vliegles gehad heeft Martin, ja de zwaartekracht werkt helaas niet mee in zo'n geval.

Maar je hebt nu een mooie valbeveiliging  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De bouw van Station Martinsdijk. - Valbeveiliging gemaakt.
Het is inderdaad zonde, dure les.

Maar we kunnen weer rijden, verder met koploper instellen.