Dank voor de reacties.
We zijn weer vrolijk verder gegaan. In plaats van de ringleiding eerst maar met de spiraal bezig.
De spiraal bestaat uit 6 delen per omwenteling, met 12 draadeinden. Eerst is er een mal gemaakt en met een kopieerfrees de rest uitgefreesd.
Zo heb ik er 30. voor 5 omwentelingen mocht dat nodig zijn. Het plan is 4 omwentelingen met 10 cm stijging per keer. Totaal dus 40cm
Op de foto is te zien dat het niet perfect aansluit, de kleinste afwijking in de mal wekt natuurlijk door in de rest. Het is geen probleem, het is op te
vullen of gewoon de rails er over heen leggen, het is maar een paar mm. Het is een perfecte cirkel met een buitenmaat van 135cm.
Op de foto zijn ook de stukjes plaat neergelegd die straks op maat worden gemaakt waar de draadeinden in komen.
Ik had dwarsliggers gezaagd, 5 cm x 22 cm. Daar heb ik een soort boormal voor gemaakt zodat alle gaten op de zelfde afstand komen.
Het resultaat op de rechter foto.

De dwarsligger uitgemeten en gebruikt als mal en de gaten geboord voor de draadeinden. Het plaat materiaal op maat gezaagd. Ik gebruik aan de
bovenkant en aan de onderkant een plaat, dit is steviger en het draadeind blijft beter staan. De bovenkant dient als boormal voor de plaat die aan de onderkant komt.
Het rresultaat is dat het mooi waterpas staat.

Het resultaat tot nu toe.