Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017

Gestart door Bas vrijdag 22 november 2019, 21:36:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Dag 3-railers,

Vandaag de DHG-500 van ADE/Hobbytrade. Voor slechts 139 euro heb ik vorige maand deze lok op Ebay kunnen kopen en ben er heel tevreden mee. Dit model AD255017 is uitgevoerd in Henschel-blauw met opdrukken van de RAG (Ruhrkohle-AG) en gaat dienst doen in mijn toekomstige kolenmijn:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=55265.msg974459#msg974459

De loc en de reserveonderdelen zitten keurig verpakt in een robuuste doos, bij Brawa en Marklin mag van mij dat ook wel zo!  Op de doos staat ?made in China? maar alles is ontworpen in Denemarken, een soort Ikea-concept dus .
Er zitten veel extra onderdelen in: 2 gesloten bufferbalken en luchtslangen voor de vitrine-liefhebbers, een extra asje, baanruimers etc. Ook die zijn netjes apart verpakt.
Boven in de doos een duidelijke montage handleiding. Vreemd is de opmerking dat er alleen een zeer specifieke ZIMO-decoder kan worden geïnstalleerd. Het is een 21-pins interface, het zou moeten zijn dat alle decoders met een dergelijke SSt kunnen worden gebruikt.  Genoeg verhalen en filmpjes met ombouw naar ESU-loksound gezien inmiddels op het internet. Dus waarom deze hint?

De locomotief is zeer compact in elkaar gezet en heeft in totaal 3 printplaatjes voor aandrijving-, verlichtings- en decoderopname.
Deze DHG heeft een hoog gewicht, is stil met de 5-polige Mashima-motor  en wordt aangedreven op alle assen. De middelste as is ook star gemonteerd, dus zonder vering. Ook op wisselstraten rijdt het model prima en heb ik tot nu toe weinig van mindere stroomopname gemerkt.
Het model is exact in schaal 1:87 uitgevoerd, heeft wisselend 3 punts frontsein met rode sluitverlichting welk apart schakelbaar is. Bij rangeren bovendien verlichting voor en achter zoals het hoort. De details zijn super, de grijpstangen zijn bijvoorbeeld van 0,3 mm metaaldraad en de lok  heeft een metalen behuizing (behalve de bestuurderscabine).

Voor vergelijk met zijn Märklin-zusje (uit startset 29162) heb ik ook wat foto?s toegevoegd dit zonder commentaar.

Groeten,

Bas
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
nog wat foto's
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
doos en handleiding
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
en z'n Märklin-zusje
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Ik weet niet van waarneer deze lok is maar weet wel dat zimo afwijkende mtc21 decoders heeft bvb meer versterkte uitgangen.
Welke decoder adviseren ze?
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Zie plaatje, bij diverse fora genoeg ESU-loksound- ombouwdraadjes gezien.

Zit er dus ook echt niet mee maar vind het alleen vreemd
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Op zich is het niet vreemd ik vermoed dat de lok een decoder met versterkte AUX 3 en 4 nodig heeft en dan blijven er niet zo veel decoders over Zimo,ESU MKL en Marklin
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Hoi Bas,

Wat een leuke loc is dit toch! Mooi gedetailleerd en echt een wereld van verschil met de budget-variant van Märklin. 
Mooie foto's ook! :thumbup:

Groet, Marc
Re: DHG-500 van ADE/Hobbytrade AD255017
Zeker een prachtige loc , en dan nog in die staat voor dat bedrag......

Zal mij persoonlijk een worst wezen , wat voor type decoder er inzit , als het maar werkt , en graag heel lang heel blijft.

Een mooi exemplaar , ben nu eenmaal gek van dat soort dieseltjes...... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex