Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

App op mobiel Android

Gestart door v200marklin zondag 08 december 2019, 13:33:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
App op mobiel Android
Lid sinds: 2006

offline
App op mobiel Android
Goede middag,

ik bestuur mijn baan middels 1 X Ecos II , 1 X CS1R , en 2 x Mob.station 1.

Is er ergens een app te downloaden, dat ik een trein v/a mijn mobiel (samsung) kan bedienen, lijkt me reuze handig als je op plaatsen moet zijn ver van de centrale af.

Mvg Gert
Re: App op mobiel Android
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: App op mobiel Android
Hallo Gert,

Zelf gebruik ik de ECos Controller, en heb hiervoor een Samsung.
Werk perfect, je moet er alleen een router tussen zetten.

M.vr.gr. Erwin
Re: App op mobiel Android
Erwin,

router tussen zetten ? , het IP nr v/d router ingeven op mobiel of zo ?. 8o

Mvg Gert
Re: App op mobiel Android
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: App op mobiel Android
Hallo Gert,

Ik heb een router (apart zonder netwerk aansluiting aan de ecos aangesloten. En dan verbinding maken met je telefoon en de router.
Het IP adres van de router neem je over in je Ecos.

En vervolgens verbind je de telefoon met de router.

M.vr.gr. Erwin
Re: App op mobiel Android
Erwin,

moet ik dus 1st nw router kopen !, had nog oude van Ziggo maar die doet niks, hadden de buren bij het vuil gezet. :-)

Mvg Gert
Re: App op mobiel Android
Ligt een beetje aan de situatie wat je "moet" kopen. Heb je via een kabel je ECoS en CS1R op je eigen thuisnetwerk zitten. En je hebt draadloos bereik met je telefoon op je treintjeskamer dan kan je al meteen aan de gang met je telefoon en/of tablet. Heb je dat niet dan zal je eerst een (draadloos)netwerk moeten maken. Een WiFi-accespoint als je geen draadloos netwerk tot op de treintjeskamer hebt maar wel een kabel aan je thuismodem / router. Je kan ook een Wifi-Accesspoints met extra netwerkaansluitingen gaan gebruiken. Deze worden (tegenwoordig) wifi-routers genoemd. Dan kan je ook meteen je ECoS en CS1R met een netwerkkabel aansluiten en heb je alles in je netwerk zitten.

Groet ROnald.
Re: App op mobiel Android
Ronald,

heb prima Wifi op zolder en ook LAN voor de PC, hoe moet ik het nu doen ?, app staat reeds op mijn Samsung.

Mvg Gert
Re: App op mobiel Android
Thuisnetwerk werkt niet , daar komt Ziggo morgen voor. :-(

Mvg gert
Re: App op mobiel Android
Citaat van: v200marklin op zondag 08 december 2019, 18:34:25
heb prima Wifi op zolder en ook LAN voor de PC, hoe moet ik het nu doen ?, app staat reeds op mijn Samsung.

Met LAN bedoel je gewoon een netwerkkabel naar de PC? Heb dan daar meerdere "netwerkaansluitingen" voor meer computers en andere apparaten? Zo nee, dan zou ik gewoon een simpel netwerkswitchje boven neerzetten om de LAN voor de PC op te kunnen delen in LAN voor de PC, de ECoS en de CS1R. Dan heb je naast de netwerkswitch een paar extra netwerkkabeltjes nodig om ze met de switch te verbinden. Daarna krijgt de ECoS en de CS1R gewoon een netwerkadres in je thuisnetwerk. Dan zou je gewoon het IP-adres van je ECoS in de app kunnen zetten en zo testen.. Alleen als je thuisnetwerk niet werkt heb je een groter probleem ;) Maar daar komt morgen Ziggo begrijp ik.

Groet Ronald.
Re: App op mobiel Android
Ronald,

bedankt voor de heldere uitleg, TP switch besteld, makkelijk ook met updaten CS1R en Ecos 2  :thumbup:

Mvg Gert
Re: App op mobiel Android
Ronald,

TP switch is een feit, maar voor de rest niks, controller krijgt geen verbinding vanaf mobiel naar Ecos2, die nu ook aan de IP switch hangt.

Mvg Gert
Re: App op mobiel Android
Hoi!

Welk ip-afres heeft de ECoS2 van het netwerk gekregen? Via de instellingen moet je dat snel kunnen zien. Dat ip-adres moet je in de app gebruiken te verbinden. Je kan ook het IP-adres in de adresbalk van je browser tikken. Dan maakt de computer verbinding met de ECoS2. Dan kan je controleren of het ip-adres goed is.

Groet Ronald.
Re: App op mobiel Android
Ronald ,

je bent een KANJER !  :thumbup: :thumbup: Het werkt perfect.

Mvg Gert
Re: App op mobiel Android
Graag gedaan! veel plezier met je app-besturing.  :thumbup: :thumbup: Ik ken sommige mensen die bijna niet meer terug willen naar "normaal". Het kan zeker handig zijn.

Groet Ronald.