Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

loc start -soms- niet

Gestart door perk donderdag 21 november 2019, 11:07:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
loc start -soms- niet
Lid sinds: 2019

online
loc start -soms- niet
Ik heb een 2dehands Marklin 37270 gekocht.  Ik had de loc nog niet echt ingezet tot gisteren.

Starte redelijk goed bij aankoop, maar haperde soms nogal eens. (wat stotterend rijden bij lage snelheid) 
Daar ik momenteel snelheidsmetingen aan het doen ben voor iTrain is dat niet goed.

Gisteren de loc gesmeert met Faller 170489 olie.    Tandwielen een aantal druppen, ook motor gedaan zoals in de handleiding stond. (1 drup op elke plaats zoals in de handleiding)
Ik vond dat ronddraaien van de motor met de hand soms nogal stroef ging hiervoor, maar ik heb hier geen ervaring mee (eerste maal dat ik zo een model open)

Daarna vond ik dat het haperen veel minder was en rijden gisteren laat viel goed mee (maar niet erg lang meer getest)

Deze morgen heb ik de rails gepoestst met een katoenstaafje (kleine baan) en een aantal druppen ATF erop (ook de eerste maal).

Daarna wou ik de loc wat rondsturen om de ATF te verdelen maar dat lukte niet zo goed.   Soms start ie, soms niet...
Bij nader inzien is de stroomopname prima, ik kan ook gewoon lichten aan en uit doen op het moment dat ie niet start.   
Een duwtje help, maar soms moet ik gewoon even de motor wat draaien met de hand.

Eenmaal dat de loc loopt, loopt ie prima.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? 

Patrick

Re: loc start -soms- niet
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: loc start -soms- niet
Beste Patrick,