Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Insider model 2020

Gestart door BW Rheine woensdag 20 november 2019, 20:01:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Insider model 2020
Wel, rekenen kun je....

Je vergeet de schortplaten waardoor de draaistellen niet maximaal kunnen uitzwenken.

Ben blij dat er gelukkig voor 1:87 is gekozen.... Graag alles in de toekomst :mrgreen:
Re: Insider model 2020
BW Rheine
gast

Re: Insider model 2020
Zo dan, eerst was het tot eind april, om te bestellen en nu tot 29 februari, of dat je snel wil beslissen.

Gr Ad
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Insider model 2020
Ik kon niet wachten op de bon dus heb net gebeld naar mijn favoriete dealer en die heeft hem bij Märklin alvast besteld voor mij. :P

Groet Michel
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Wijbe op vrijdag 29 november 2019, 17:49:18Je vergeet de schortplaten waardoor de draaistellen niet maximaal kunnen uitzwenken.

Aangezien Märklin al zegt dat de trein R1 aan kan, is er blijkbaar geen belemmering om de draaistellen ver genoeg te laten draaien om die bocht te nemen. Waarom zijn de schortplaten dan nog relevant?
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Het maakt vooral nieuwsgierig welke oplossing Märklin voor dat probleem heeft bedacht. Aan de filmpjes en afbeeldingen is al te zien dat Märklin voor de draaistellen als geheel dezelfde oplossing heeft gebruikt als andere merken: de draaistellen bijna halveren. Maar met de wielen kan je dat niet doen.

Misschien kan een metalen wand plaatselijk dunner zijn?
We gaan het zien.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: henkv op donderdag 28 november 2019, 14:54:38
Kennelijk wel. De Trix motorwagen had al een metalen kap. Nut en noodzaak van metalen kappen voor de rijtuigen ontgaat mij.
Volgens mij heb jij de VT11.5 ook niet in het bezit, want die heeft ook metalen tussenrijtuigen en is daardoor een stabiel treinstel.
De motorwagens duwen de rijtuigen niet op zodat ze ontsporen.
Met 1 metalen kap kan je dit mogelijk wel ervaren zeker als de motorwagen duwt, en de radius niet te ruim is.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2008

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: BW Rheine op vrijdag 29 november 2019, 18:30:40
Zo dan, eerst was het tot eind april, om te bestellen en nu tot 29 februari, of dat je snel wil beslissen.

Gr Ad
Waarschijnlijk nu al veel bestellingen binnen gekomen dat ze de minimum hoeveelheid zeker gaan halen.
Ik vind het ook een heel mooi model en past ook nog in mn tijdperk, maar is wel heel veel geld.
Ben er nog niet aan uit...

Groeten,
Ton.
Re: Insider model 2020
BW Rheine
gast

Re: Insider model 2020
Dit is zeker een mooi model en ja de prijs is ook heel wat.
Maar wat ik persoonlijk in Göppingen heb gezien, is het geld, meer dan waard, eerlijk is eerlijk.
Maar het blijft toch twee maanden eerder en we moeten weer wennen aan deze Tactiek, op zich beter.

Groetjes,
Ad
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 30 november 2019, 13:45:55
Citaat van: henkv op donderdag 28 november 2019, 14:54:38
Kennelijk wel. De Trix motorwagen had al een metalen kap. Nut en noodzaak van metalen kappen voor de rijtuigen ontgaat mij.
Volgens mij heb jij de VT11.5 ook niet in het bezit, want die heeft ook metalen tussenrijtuigen en is daardoor een stabiel treinstel.
De motorwagens duwen de rijtuigen niet op zodat ze ontsporen.
Met 1 metalen kap kan je dit mogelijk wel ervaren zeker als de motorwagen duwt, en de radius niet te ruim is.
Ook in kunststof zijn zeer stabiele treinstellen mogelijk hoor. Wat dat betreft is de jaren 70 TEE 3070/4070 een uniek ontwerp dat volgas voor én achteruit door R1 bogen (en desnoods tegenbogen) vliegt zonder te ontsporen. Oké, niet op schaal zoals deze nieuwe en ongetwijfeld schitterendmooie versie; maar wel met een lengte die is afgestemd op de beperkte ruimte waarin de meeste modelbanen gebouwd worden.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

offline
Re: Insider model 2020
Ik heb dan zelf de trix in 1/87 maar dat ding weegt echt niks op de motorwagen na maar daar was de prijs ook naar
ongeveer een 4de van wat de nieuwe gaat kosten.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2019

offline
Re: Insider model 2020
De laatste Marklin versie digital met sinus motor gaat voor heel wat meer centen over de toonbank.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 30 november 2019, 13:45:55
Citaat van: henkv op donderdag 28 november 2019, 14:54:38
Kennelijk wel. De Trix motorwagen had al een metalen kap. Nut en noodzaak van metalen kappen voor de rijtuigen ontgaat mij.
Volgens mij heb jij de VT11.5 ook niet in het bezit, want die heeft ook metalen tussenrijtuigen en is daardoor een stabiel treinstel.
De motorwagens duwen de rijtuigen niet op zodat ze ontsporen.
Met 1 metalen kap kan je dit mogelijk wel ervaren zeker als de motorwagen duwt, en de radius niet te ruim is.

De rijtuigen moeten zwaar genoeg zijn om niet te ontsporen, maar allemaal metalen kappen is voor de rijeigenschappen overdreven en eigenlijk alleen maar ballast. Er is hier terecht erop gewezen dat de Trix een kunststof kap heeft, maar wel op een zwaar metalen chassis. De motorwagen is daarom zwaar genoeg voor voldoende tractie. De rijtuigen zijn lichter, maar ontsporen niet. De Roco en LSmodels zijn precies zo opgebouwd. De Roco heb ik en die rijdt voortreffelijk.

Ik weet dat er liefhebbers zijn van compleet metaal en dat is de doelgroep van dit model. Die liefhebbers wens ik oprecht veel plezier met het model. Maar met de rijeigenschappen heeft het niet te maken.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

offline
Re: Insider model 2020
 @citaat het laatste ben ik niet helemaal met je eens zwaardere modellen rijden simpel weg mooier over de rails,metname over wissels en kruisingen lichte wagens en treinstellen willen nog wel eens een hupje laten zien zeker als er een sleper onder zit.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2018

offline
Re: Insider model 2020
En wat met de northlander 1 .
Binnen 3 jaar komt die dan in deze versie uit .
En daar gaat dan de prijs voor de mensen die vroeger meer dan 2000? hebben neergelegd op een veiling of op e-bay.
Hij is nu al met meer dan 6 a 700? gedaald.
Da's toch wel echt jammer.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Insider model 2020
@citaat
tja... voor de één wel, voor de ander niet B).

laat maar kelderen die prijs, komt-ie misschien ook nog eens bij mij op de baan >:-D.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 29 november 2019, 20:04:02
Aangezien Märklin al zegt dat de trein R1 aan kan, is er blijkbaar geen belemmering om de draaistellen ver genoeg te laten draaien om die bocht te nemen. Waarom zijn de schortplaten dan nog relevant?
Vanwege 2 draadjes:
TEE RAM Trix 22132
LsModels RAe TEE 6 delig stel
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Insider model 2020
Mooi model, en ik vind het wel wat hebben ook de rijtuigen in metaal, net als in het echt  :)

Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Insider model 2020
De 39700 versie staat al geruime tijd op mijn verlanglijstje.
Die is er nu af en deze versie gaat in bestelling  ;) :)
Re: Insider model 2020
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 29 november 2019, 20:04:02
Citaat van: Wijbe op vrijdag 29 november 2019, 17:49:18Je vergeet de schortplaten waardoor de draaistellen niet maximaal kunnen uitzwenken.

Aangezien Märklin al zegt dat de trein R1 aan kan, is er blijkbaar geen belemmering om de draaistellen ver genoeg te laten draaien om die bocht te nemen. Waarom zijn de schortplaten dan nog relevant?

Draaistellen uitzwenken zal waarschijnlijk niet het grootste probleem zijn, de wissellantaarns, bovenleidingmasten en dit soort mogelijke obstakels zullen in R1 het grootste probleem met de bochten worden denk ik. 

Een recht stuk, een R1 bocht van 90 graden en dan weer een recht stuk levert denk ik geen problemen op.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Nogmaals, zowel Roco als Trix (Märklin dus) als LSmodels kwamen ruim tien jaar geleden tot de conclusie dat de schortplaten een probleem waren in combinatie met R1 bogen. Draaistellen kan je in de halveren, wielen niet. Alleen de oplossing was verschillend. Roco en Trix adviseerden minimaal R2, LSmodels maakte het model 2 mm te breed.
Nu denk ik niet dat dit probleem opeens is verdwenen. Ben dus vooral benieuwd welke oplossing Märklin heeft bedacht.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

offline
Re: Insider model 2020
Ze zullen lage schortplaten moeten plaatsen anders past het niet heb op dit moment ook lage schortplaten op mijn Trix TEE ram zitten,dan wil die net door R1 bochten C-rails.
Re: Insider model 2020
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Dit staat in de productinformatie van Marklin:

Modell: 4-teilige Einheit. Mit Digital-Decoder mfx+ und umfangreichen Geräusch- und Lichtfunktionen. Geregelter Hochleistungsantrieb mit Schwungmasse im Motorwagen, zentral eingebaut. Jeweils 2 von 3 Treibradsätzen in den beiden 3-achsigen Drehgestellen über Kardan angetrieben. Haftreifen. Serienmäßig eingebaute Innenbeleuchtung im Abteil-, Speise- und Großraumwagen. Fahrtrichtungsabhängig wechselndes Dreilicht-Spitzensignal und 2 rote Schlusslichter sowie Innenbeleuchtung, konventionell in Betrieb, digital schaltbar. Innenbeleuchtung im Gepäckabteil des Motorwagens separat digital schaltbar. Maschinenraum-Beleuchtung im Motorwagen, Führerstandsbeleuchtung im Motorwagen und im Steuerabteil des Großraumwagens und Tischlampen im Speisewagen jeweils separat digital schaltbar. Beleuchtung mit wartungsfreien warmweißen und roten Leuchtdioden (LED). Kulissengeführte mehrpolige stromführende Spezialkupplung zwischen den Triebzug-Einheiten für eine durchgehende elektrische Verbindung des ganzen Zuges. Schleiferumschaltung mit fahrtrichtungsabhängiger Stromversorgung über den jeweils vorderen Motorwagen bzw. Großraumwagen mit Steuerabteil. Viele angesetzte Details. An beiden Enden Nachbildung der Scharfenberg-Kupplung (ohne Funktion). Befahrbarer Mindestradius 437,5 mm. Das Befahren des Radius 1 ist ohne Beachtung des Lichtraum-Profils ebenfalls möglich.
Gesamtlänge des Triebzuges über Kupplung ca. 113 cm.


Doe je voordeel er mee zou ik zeggen.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Insider model 2020
Ik vind het een mooi model, maar dat was het altijd al zelfs in de jaren 70  :)
Met de kennis en kunde van toen  :D

Dat ze nu alles in metaal maken vind ik wel stoer, dat doet niemand, en maakt hem op zijn manier exclusief  :thumbup:

Jammer genoeg ben ik geen insider meer (vanwege de overgang destijds naar Duitsland ) anders zou ik hem zeker bestellen
Re: Insider model 2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Er zijn dealers die hem toch kunnen bestellen. Heeft volgens mij maken met nummers die mogen gebruiken van klanten die ze niet bestellen en wel lid zijn
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Insider model 2020
Met metalen kappen voor het gehele treinstel, blijft er een optie aanwezig voor de toekomst om een nog specialere uitvoering uit te brengen ter viering van 200 jaar Nederlandse spoorwegen, over 20 jaar, een 24 KrT vergulde, da gaat nie meej un plastieken 👹 !
Re: Insider model 2020
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Olav op donderdag 05 december 2019, 17:26:41
Er zijn dealers die hem toch kunnen bestellen. Heeft volgens mij maken met nummers die mogen gebruiken van klanten die ze niet bestellen en wel lid zijn
Gewoon een kwestie van geduld ook lijkt me. Märklin kan zich niet permitteren dit model exclusief voor de Insider-leden te produceren, dus ga er maar vanuit dat dit model, ongetwijfeld met een ander bedrijfsnummer, ook in de reguliere catalogus terecht gaat komen.
Re: Insider model 2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Insider model 2020
Er zijn ook handelaren / winkeliers die aan leden vragen of ze de bon mogen hebben indien ze hem niet gebruiken, deze modellen komen dan in de winkel terecht.

Misschien is er wel iemand waarvan je de bon kunt krijgen?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Olav op donderdag 05 december 2019, 17:26:41
Er zijn dealers die hem toch kunnen bestellen. Heeft volgens mij maken met nummers die mogen gebruiken van klanten die ze niet bestellen en wel lid zijn
Hoe het werkt, weet ik niet, maar bij mijn vaste dealer heb ik ook al een paar insidermodellen besteld terwijl ik geen insider ben. Het enige verschil is de korting, die is niet zo groot als bij andere modellen. Maar wat voor korting hij zou geven als ik wél insider zou zijn, weet ik niet.

Ik vind dit model mooi, maar ga hem niet bestellen. De prijs was even schrikken, al zou ik daar nog wel overheen kunnen komen. Ik wacht echter liever op een TEE die wat beter bij het thema van mijn baan past. Die komt er ook vast wel een keertje.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

offline
Re: Insider model 2020
De prijs valt mij zelfs nog wel mee het is tenslotte een compleet van metaal gemaakt model.
Zelfs 999.95 euro zou nog een acceptabele prijs zijn gezien voor wat je krijgt.
Maar ik ga deze ook overslaan wacht liever op een nederlandse uitvoering.
Dus mocht iemand er interesse in hebben mogen ze mijn insider bon wel hebben als ik deze binnen heb.
Re: Insider model 2020
Hoi allemaal,

Dit heb ik altijd al een mooi treinstel gevonden, het past echter niet op iets wat ik heb. Heb zelf Bemo smalspoor, ook al ligt alles door een lange Europareis nu in een doos opgeslagen.

Echter vind ik dit zoals aangegeven een super gaaf model en overweeg deze aan te schaffen voor de vitrine. Nu vraag ik mij af wat een betere "investering" is. Het Märklin of Trix model? Ik bedoel dus gewoon. Is er op basis van wat er in het verleden is gebeurd te zeggen of één van deze merken de voorkeur geniet qua waardevastheid?

Mocht dit teveel off-topic zijn dan kan deze post worden verwijderd. Ik kon er online alleen niets over vinden.


Ik hoor het graag!
Groetjes Allard (nu in Italië)
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Insider model 2020
Hallo Allard,

Nah, volgens mij, als het zo af en toe iets afwijkt, (zeker niet te lang, en uitgekauwd) houdt het draadje onderhoudend.

Het insider model 2020 de TEE RAm is 'alleen' te bestellen door de insiders, Marklin Insiders de 3-rail, de Trix Insiders de 2-rail versie.
Wat je in de wandelgangen van de treinwinkels kan kopen ... tja.

Persoonlijk lijkt mij investeren in treinen niet handig. Daarvoor dreigt de treinenhobby de postzegelverzamelingen achter aan te hollen. Wil je later makkelijk van het model af, dan lijkt mij de Marklin versie handiger. Er zijn namelijk al veel goede 2-rail modellen van de TEE RAm door andere leveranciers gemaakt. Dus het aanbod daar mogelijk iets groter.
Voor de oud ijzer prijs maakt het echter niet uit, beide zijn nagenoeg even zwaar  :D

Jan-Peter   
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

offline
Re: Insider model 2020
 @citaat ik ben van de mening dat je de trix variant niet meer kunt vergelijken met de andere 2rail modellen die 10 jaar geleden al zijn ontworpen ik verwacht dat dit gewoon een generatie verder is kwa techniek en ik vermoed dat zich dat ook wel gaat laten zien als 2dehands model.
Maar het blijft nog even gis werk want we kunnen het nog niet vergelijken.
Re: Insider model 2020
Super bedankt voor de reacties. Nog steeds weet ik niet wat ik ga doen maar zo in ieder geval wat inzicht erbij. Investering in m'n eigen geluk kan ik het dan beter noemen  :D

Ga er nog even over nadenken. Insider-lid worden is in principe niet zo'n probleem. Zorgt natuurlijk wel voor extra kosten...
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Insider model 2020
Ik ben het met Mark (hmmglaser) eens. Liever een NS uitvoering. Graag nr. DE 1002 of 1003. De 1001 is immers al vergeven aan Märklin cat. nr. 3471. De RAm 501 en 502 zijn nu ook beide als model verkrijgbaar. Nu is het (of in 2021?) tijd voor weer een NS-er.
Wil je er twee gekoppeld laten rijden? Vraag mij dan naar mijn insider speciale bestel coupon/bon.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2008

offline
Re: Insider model 2020
De NL-versie zou helemaal leuk zijn. Echter hebben alle vijf in Nederland gereden.
Wat dat betreft maakt het niet uit.
Dat het Insider-model de Zwitserse uitvoering is is begrijpelijk, meer leden in Zwitserland dan in Nederland.

Groeten,
Ton.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Lees toch met belangstelling alle reacties over dit model.
Ben (nog) niet geinteresseerd
Zelf al heel lang in het bezit van de mooie  TEE RAe Gottardo.
Zou het een mooie aanvulling zijn ?? 8o

Wat mij nu nieuwsgierig maakt zijn de nieuwere balgen.
Mogelijk is dit bij andere modellen al veelvuldig besproken, kan 't niet zo snel vinden.
Wat voor een flexibel materiaal is/wordt dit ?

Mvgrt.
Dolf
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Insider model 2020
Ik denk wel dat het een mooie aanvulling wordt :P. Ik heb hem in elk geval besteld als uitbreiding op mijn "collectie" :D.

Groeten,
Wico
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Is toch een fantastisch stel  :D
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Insider model 2020
Ik ben geen insider, niet erg, ik wacht op de ns versie  :thumbup:

Jaartje geduld schat ik, maar ik wil hem zeker hebben  :D
Als lsmodels al ?500 plus vraagt voor een setje plastic wagens, is deze full mettal bijna een koopje  :-*
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Wico op donderdag 19 december 2019, 14:40:08
Ik denk wel dat het een mooie aanvulling wordt :P. Ik heb hem in elk geval besteld als uitbreiding op mijn "collectie" :D.

Groeten,
Wico
Wel een prachtstuk hoor!!
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Swiss-fan op donderdag 19 december 2019, 13:58:47

Wat mij nu nieuwsgierig maakt zijn de nieuwere balgen.
Mogelijk is dit bij andere modellen al veelvuldig besproken, kan 't niet zo snel vinden.
Wat voor een flexibel materiaal is/wordt dit ?


Mooi reacties allemaal.
Blijf toch met deze vraag zitten..?

Mvgrt.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 29 november 2019, 16:05:36
@citaat
Je kunt ook overwegen om in je 3471 een geluidsdecoder in te bouwen. :roll:
(als het goede RAm TEE geluid te vinden is natuurlijk)
En dan denk je de extra verlichting erbij en hou je een hoop geld over. O:-D

Dirk-Jan

Kan ook overwegen om deze te verkopen :D
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Yeoman op zaterdag 30 november 2019, 17:20:47
Citaat van: BW Rheine op vrijdag 29 november 2019, 18:30:40
Zo dan, eerst was het tot eind april, om te bestellen en nu tot 29 februari, of dat je snel wil beslissen.

Gr Ad
Waarschijnlijk nu al veel bestellingen binnen gekomen dat ze de minimum hoeveelheid zeker gaan halen.

Groeten,
Ton.

Nu toch weer te bestellen tot eind Maart B)

Mvgrt.
Dolf
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2007

offline
Re: Insider model 2020
Tiktok, de tijd vliegt...

geplante Lieferung: August 2020

Nog eventjes geduld dus :biggrin:

Groetjes,
Dennis
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2020

offline
Re: Insider model 2020
Hallo

Alvast een paar fotootjes van de stuurwagen. O:-D





Bart
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Insider model 2020
Ze zijn inmiddels al een stuk verder dan dit... :D
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Insider model 2020
Video: vanaf 13:38 min. is de stand van eind juni te zien. Als het goed is worden de eerste modellen volgende maand uitgeleverd:

http://youtu.be/5SylIG-ufto


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Insider model 2020
De Trix versie van de Insider SBB TEE RAm wordt inmiddels uitgeleverd (foto facebook: treintjeoost). Hopelijk komt de Märklin versie nu ook snel beschikbaar :P.

Groeten,
Wico
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Insider model 2020
Ik kan niet wachten Wico op het verlossende telefoontje van mijn favoriete dealer dat ik hem op kan halen.

Groet Michel
Re: Insider model 2020
Guillaume.
gast

Re: Insider model 2020
Ik heb de nieuwe marklin tee aangeschaft
Het is een mooi model daar is dan ook alles mee gezegd.
Het rijden is een moeilijk bij een kleine oneffen rails tilt de motor wagen de wagon op om dat alles zeer stug is de wielen van de motor wagen zijn groter dan de wagons daar zit het verschil al. De prijs is zeer hoog kwaliteit vooral het rijden is slecht.