Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Insider model 2020

Gestart door BW Rheine woensdag 20 november 2019, 20:01:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Insider model 2020
@citaat

Guillaume,

Hij rijdt hier sinds kort ook rond, maar van slechte rijeigenschappen (op C-rails) heb ik helemaal geen last. Wellicht rij je met ander type rails of zitten de wielen niet allemaal goed?



Groeten,
Wico
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Insider model 2020
Citaat van: Wico op donderdag 01 oktober 2020, 18:21:27Wellicht rij je met ander type rails

Hoewel ik het model zelf niet in bezit heb vind ik toch wel iets van deze opmerking. Het zou toch echt van de gekke zijn als het model exclusief voor C-rail gemaakt zou zijn en het op bijvoorbeeld Märklin K-rail laat afweten...
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Insider model 2020
@citaat

Hans,

Waar lees je dat dit model uitsluitend voor C-rails geschikt zou zijn? Ik kan alleen maar mijn ervaring delen dat dit treinstel bij mij op C-rails prima rijdt (zie video). Wellicht kan dit Guillaume helpen bij het zoeken/vinden van de oorzaak van de slechte rijeigenschappen. Ongeacht het type rail is het voor hem vervelend dat hij nu niet voor 100% kan genieten van dit zeer fraaie treinstel.

Groeten,
Wico   
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Insider model 2020
Oké Wicho,

Dan begreep ik jouw opmerking verkeerd. Rijden op andere rails dan C-rails kan dus niet de oorzaak zijn. Bedankt voor je verduidelijking.

Veel plezier trouwens met je mooie treinstel!
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2014

offline
Re: Insider model 2020
Ik vermoed dat zijn negatieve ervaring meer met de baan opbouw te maken heeft als hij praat over kleine oneffenheden.
Re: Insider model 2020
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Insider model 2020
Guillaume, ik denk ( spreek uit ervaring  :? ) dat je je rails eens mooi een moet leggen, geen knikken bij de stijgingen, geen verbogen rails etc. Bij ook maar 1 mm verschil heb je kans op oneffenheden, en de ene loc is daar gevoeliger aan als de andere..