Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!

Gestart door AlbertJan maandag 28 januari 2008, 13:57:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Beste Forummers.
Het was zover, Anne heelhuids teruggekeerd van zijn ski-vakantie en dus gelijk afspraak gemaakt om op zondag de baan van Anne te gaan bewonderen! 8)
Eerst in Nieuwegein Lodewijk opgehaald en samen op de vroege zondagochtend richting Heusden waar Anne vlakbij woont.
Bij Anne aangekomen eerst, onder het genot van een lekker bakje koffie, even praten over modelspoor in het algemeen en daarna gauw naar boven waar op de grote zolder de baan van Anne zich bevindt.

Na eerst het bebouwde gedeelte (ongeveer de helft) uitgebreid bekeken en bewonderd te hebben (prachtige bergen en bijzonder leuke details) werd Raptor opgestart om de treinen met hun dienstregeling te laten rijden.

Eerst wat kleine opstart probleempjes en nadat deze verholpen waren reden de treinen hun traject door het prachtige landschap!
In het gedeelte wat Anne nog aan het bouwen is waren wat kleine haperingen in de vorm van een onwillig schakelende kruiswissel (Engelsman, Engelse wissel) maar nadat het "daglicht" verdween en de verlichting op de modelbaan prachtig het geheel verlichtte reden de treinen probleemloos hun geprogrammeerde traject!

De besturing met Raptor geschiedt probleemloos en met de (extra) opties die Anne op zijn Raptor heeft zijn er prachtige mogelijkheden om je treinbaan op redelijk eenvoudige wijze zonder PC (en dus ook zonder interface!) te besturen!
Het enige nadeel, in mijn ogen dan, is dat je bij de Raptor veel (extra) opties nodig heb die je allemaal apart er bij moet kopen (en betalen dus) en voor mij persoonlijk, het kleine scherm (mijn ogen worden wat minder) waar je alles op moet doen.

Anne, heel erg bedankt voor de gastvrijheid en het showen van jouw prachtige baan!

Na afloop van ons geslaagde bezoek aan de prachtige baan van Anne zijn wij gezellig naar huize Lodewijk vertrokken om ons dagje modelsporen nog even lekker voort te zetten! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Lodewijk heeft de foto's genomen en misschien wil hij deze hier laten zien? 
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Nou Albert-Jan, het was een geslaagde dag. Mooie baan heeft Anne.
Raptor is wel ideaal voor iemand die een tussenweg zoekt tussen de oude trafo (6021) en de PC.
Het werkte geweldig.
Ik heb foto's. Als ik vanavond thuis even tijd heb zal ik eens zien wie ze voor mij wil plaatsen.

Groet, Lodewijk
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
zow
dat is een mooi verslag
zo te zien lijkt raptor je wel wat
die opstart probleempjes komen in het begin voor als de baan eemal goet rijd dan blijft hij rijden althans hiet dan
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
kom maar op met die fotos :)

Leuk verslag ALbertJan
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Hallo AlbertJan,


Nou zo te zien heb jij een leuke dag gehad.
Ook een erg leuk verslag om te lezen.

En twijfel je al nu  :lol:


mvg Frans

Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Foto's...Foto's...Foto's..... :D
Erg leuk verslag Albert Jan.

groetjes Huib
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Beste Lodewijk,

Één van de fotoplaatsers van het Froum heeft me gewezen op de volgende site om de foto te verkleinen en daarna in je "reactie" te kopiëren, wellicht ook een werkwijze voor jou:

www.imageshack.us, dan upload image, bladeren naar de foto op jouw harde schijf, resizen naar 800x600 en op "host it" drukken.

na verloop van tijd staat het adres van de geresizde foto als thumbnail (nee die niet) en als hotlink for forums (1), je markeert dat komplete adres, drukt op de kopieer knop, ga naar je reactie op het forum en drukt op de plakken knopn en het adres staat in je reactie, via bekijken kun je kijken of hij goed is.

Jongens, geen dank, het was me een genoegen.

Groet, Anne W
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Op verzoek van Lodewijk, en na een consult over privacy, hierbij de fotos van Lodewijk.









Groet, Anne W
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Wat is dat een vreemde man toch op die eerste foto Anne :mrgreen:. Alle gekheid op een stokje maareuh WAT EEN PRACHTIG BAANTJE!

Mvg Kristof
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Citaat van: Artologic op vrijdag 01 februari 2008, 23:45:02
Wat is dat een vreemde man toch op die eerste foto Anne :mrgreen:. Alle gekheid op een stokje maareuh WAT EEN PRACHTIG BAANTJE!

Mvg Kristof

Uhhhh, vreemde man? :roll: (Belgen zijn van die ra........... (hele vriendelijke mensen!) :wink:

Ik moest toch ook aan de achterkant van de baan eens even kijken hoe Anne alles heeft gemaakt.
Netjes met mijn handen op de rug (nergens aankomen hè) bekeken hoe mooi met leuke kleine details alles gemaakt is! 8)
Ook weer hele leuke en goede ideeën opgedaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Wat een super mooie baan heeft Anne
Mooi met dan berg landschap!!
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Superleuk zo even bijelkaar op visite. Ik ben pas naar Ted geweest en we hebben ook een gezellige dag gehad. Maar wat een mooie bergen worden dat zeg! Complimenten hoor. Heb je ze nog van speciaal spul gemaakt?

Ronald
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Ook ik vind het er zeer goed uit zien.
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Beste Ronald,

Mijn bergen zijn gemaakt van aluminium gaas, twee lagen wc papier in vedunde houtlijm (1 deel lijm op 4 delen water) en daarna een laag ER-Decor Hydrofibre, soms opgebracht met de vingers en soms met een spatel en dat geeft de uiteindelijke oppervlakte structuur.

Groet, Anne W
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
echt ook een zeer leuke baan :D ik wil ook nog ooit de hoogte in maaaar weet niet goed wat en waar :shock: dus wacht nog steeds op inspiratie :D vind het zeer leuk allemaal maar ben bang dat de schuur te klein is hiervoor :o is maar 320x 410!
groetjes en bedankt dat we meemogen kijken.
foxy :D
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Beste Foxy,

Een echte modelbaan begint inderdaad met een definitie van het landschap, daarna van het type spoorbedrijf en daarna van de baan.

Klopt dat niet dan moet je één van de definities aanpassen en daaraan weer de andere definities.

Ik heb makkelijk praten, mijn baan komt uit een boek, wat ook een methode is, maar neem dan geen sporenplan van één van de fabrikanten, die zijn meestal te "railserig", of zoals Albert Jan het recent zei: een goede baan laat de kuntst van het weglaten tot zijn recht komen.

Groetjes, Anne W
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Anne heb je nog meer foto`s van jouw baan???
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Beste Marklin Tim, (dus Tim),

Heb je het andere draadje in dit hoofdstuk ook bekeken, in dat draadje zal ik verder verslag doen van de bouw en zo nu en dan wat detailfoto's geven (tenminste als Raptor zich rustig houdt en Viessmann ook, ik heb hun aangeboden hetzelfde te doen met de Commander als ik met de Raptor heb gedaan).

Groet, Anne W
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
Anne dat draadje heb ik al vaak door gespit omdat het een mooie baan is.
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
mooie baan
Re: Bezoek aan de modelbaan van Anne W. bestuurd door Raptor!
hoi foxy je kan makelijk een berg baan bouwen van 3 bij 4.
mijn module baan in aanbouw zie bouw modulle baan wat helaas nu even stil is is net 3 meter lan met de biedschtal brucke en daar komt nog een stuk bij van nog zo een dikke 3 en meschien 4 meter helaas een schuindak.

tuurlijk het is inproviseren maar het is best te doen zelf heb ik een hoogte verschil van 50 cm en daar boven nog een berg van dik 55 60 cm.

groetjes bas