Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Start van de Erlwangen-baan

Gestart door hanstreintjes dinsdag 05 november 2019, 17:32:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Start van de Erlwangen-baan
We zijn vandaag van start gegaan met de Erlwangen-baan uit het marklin boek Das Gleisplanbuch.

Even wat informatie over de baan de baan word 430x122 en bestaat uit een schaduwstation en een station met werkplaats.

Hier even een foto van het schaduwstation en het station gedeelte.





Vandaag de tafel gemaakt waar alles op gebouwd gaat worden.





Volgende keer de platen zagen waar de rails opkomt te liggen dan creatief met kurk maar eerst zaterdag maar even naar houten voor een paar terugmeld en wisseldecode's

Op en aanmerking zijn van harte welkom.

MvGr Hans



Re: Start de Erlwangen-baan
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Start de Erlwangen-baan
Dit draadje ga ik volgen, mede omdat ik aan een baan van vergelijkbare grotte ben begonnen, maar dan ook no met een poot eraan, dus in L-vorm. Ik weet niet of je de kurk al gekocht hebt, maar ik vond als alternatief daarvoor, en voor de kunststof plaattjes die vroeger bij de Gamma te koop waren, een pak kunststofplaten van 5 mm dik. Comfort Suyper 5 mm, gekocht bij de plaatselijke doe het zelf outlet.
Re: Start van de Erlwangen-baan
Hallo Annemie

Ik moet nog even in de kelder zoeken heb nog een halve rol met 4mm kurk staan.
Van de zelfde baan die nooit is afgemaakt is 😁😁
En kan ik het niet meer vinden of het is in de kelder gegaan na drie jaar ga ik op zoek naar iets anders

MVGr Hans
Re: Start van de Erlwangen-baan
Zo gisteren de tafel aan gepast omdat ik toch iets miste in het ontwerp ik vond dat er een mooi parade stuk bij moest.
Dus de baan verbreed naar 155 cm om daar een parade stuk met daar achter nog een schaduwstation .

aanpassing tafel




Van het weekend weer verder rommelen.

MvGr Hans
Re: Start van de Erlwangen-baan
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Start van de Erlwangen-baan
Hi Hans,

Mooi strak gedaan maar zijn die wieltjes niet te klein ?

groet
Harald
Re: Start van de Erlwangen-baan
Hallo Harold

Bedankt voor de compliment , de wielen kunnen 50kg per stuk dragen en er zitten er in totaal 12 onder.

Dus ik ga er vanuit dat dat goed gaat 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

MvGr Hans