Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Aanschaf Koploper

Gestart door Maverick maandag 18 november 2019, 14:27:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanschaf Koploper
Lid sinds: 2019

offline
Aanschaf Koploper
Ben van plan een Märklin Koploper (37421) via marktplaats aan te schaffen. Deze heeft volgens de verkoper een een ESU decoder. Vraag: is die uitleesbaar door mijn CS3?
Re: Aanschaf Koploper
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Aanschaf Koploper
Hi Maverick, een ESU lopi 4 decoder kan altijd uitgelezen worden door een CS. Vraag is echter waarom de originele decoder van Märklin vervangen is. Problemen met de Koploper ? Zonder een foto van het binnenwerk en de ingebouwde decoder zou ik niet blindelings tot aankoop over gaan.
Re: Aanschaf Koploper
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Aanschaf Koploper
Standaard zit er een Esu Lokpilot 3.0 MFX (OEM) decoder in de 37421/37422. Destijds gebruikte Marklin decoders die het inkocht bij Esu....

Verder is de CS3 multiprotocol, dus geen probleem
Re: Aanschaf Koploper
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Aanschaf Koploper
 @citaat De betreffende koploper heeft volgens de adverteerder een Lopi 4.0. Het treinstel is dus niet meer origineel en rechtvaardigt de vraag waarom er omgebouwd is.
Re: Aanschaf Koploper
Lid sinds: 2019

offline
Re: Aanschaf Koploper
Alles wat komt uit de investerings maatschappij en China periode daar moet je voor uitkijken. Ook was de kwaliteit toen minder ook van de decoders helaas. En kijken of er nog onderdelen uit deze periode nog zijn. Mijn advies deze lok bij de verkoper zien rijden en dan pas kopen. Scheelt je een hoop ellende misschien.
Re: Aanschaf Koploper
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Aanschaf Koploper
Zou je meteen kunnen kijken of ze de originele geluidsprint nog hebben (het)gebruikt.