Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Probleem met 2 stroomkringen.

Gestart door v200marklin zondag 17 november 2019, 01:44:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met 2 stroomkringen.
Gaan we weer  :D

Ecos1 , voeding baan middels 3 esu boosters,

Booster 1 = buitenbaan = rood
Booster 2 = binnenbaan = blauw

Booster 3 = rangeer terreinen = grijs , deze scheiding werkt perfect , kan gewoon als sectie geheel uit wanneer stekker uit booster.

Ongeacht of ik booster 1 of 2 afkoppel van de baan , blijft alles rijden, binnen en buitenbaan spanning.
Ik heb maar 1 !!! railcontact van binnen naar buitenbaan , deze rail is er tussenuit (zaten schoentjes!).

Ik heb nu alle blauwe baanaansluitingen van de binnenbaan los gehaald van de ringleiding booster 2 en ook onderling van elkaar los gehaald.

Zet ik nu alleen booster 2/blauw aan is alles dood !, dus dank denk ik OK , er is dus geen verbinding van binnenbaan/blauw naar buitenbaan/rood. :?

Zet ik nu alleen booster 1/rood aan heeft de buitenbaan spanning, maar de binnenbaan ook !!!! , dus wel verbinding van rood naar blauw maar niet van blauw naar rood ??.

Ik snap er geen ene zak meer van , stop er ff mee anders gaan er dingen vliegen hier.  >:-D :D

Mvg gert
Re: Probleem met 2 stroomkringen.
Z U C H T .................................... :D :D

Ik ben gewoon nun alle rode verbindingen aan het loshalen , en ja hoor , ik had dus een aansluitrail in de binnenbaan gelegd met de kleur rood v/d buitenbaan. Dus dat was um, daarna stapsgewijs alles weer aangesloten , railverbindingen weer hersteld, alles werkt weer als een tierelier.  :thumbup: O:-D

Ben dr zo maar paar dagen zoet mee geweest, vinnut ZO STOM !!! b :D :D

Mvg Gert
Re: Probleem met 2 stroomkringen.
Tja Gert , het is lekker om hier even je woede neer te zetten , maar uiteindelijk heb je het toch gevonden. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Het was even een gevecht , maar uiteindelijk heb je het toch weer zelf overwonnen.

Zolang jij maar de kleuren code van jezelf aanhoud , en precies weet waar de scheiding licht , weet je over het algemeen de oplossing wel te vinden.

Denk niet , dit overkomt mij alleen maar , nee hoor.

Ik heb een stuk aangebouwd , en bij toeval zag ik enkele voeding's draden loshangen allemaal rood ,dus lekker makkelijk.

Oja , ik moest hier nog een aansluitpunt voor maken . Netjes dikke draad getrokken va de booster Begane Grond (BG) , en tja je raad het al.

Zaten er ook 2 bij die vanaf de 1e verdieping (booster 2) kwamen.

Niets in de gaten , maar de volgende dag starte ik alles op , en bij een booster moet ik al jaren reset knop indrukken om op te starten , en dat hoefde ineens niet niet meer......
Dan ga ik althans gelijk maar is kijken wat er gebeurd als ik bewust sluiting maak op 1 vd stroomkringen , en jawel beide boosters schakelden uit ...... dus geen scheiding bij de boosters.

Tja en dan ga je is goed nadenken WHATSGEBURD !!!!! En dan ineens weet je het weer. Even onder de tafel (de mijne is lekker hoog gelukkig) . Alle rode weer los. Boel weer opnieuw opgestart en ja hoor
Het was weer vanouds......had dus hier ook geen erg in dat ik niet 1 maar 2 aftakkingen moest maken , 1 van elke booster. Gelukkig snel gevonden , maar anders zoek je je rot zoals jij hebt gedaan.

Dit is een les die je eigenlijk gelijk nooit meer vergeet.

Mvg: Alex
Re: Probleem met 2 stroomkringen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Probleem met 2 stroomkringen.
Hi Gert,

Mooi dat het is opgelost.
Je ziet maar weer alles heeft een logische reden.

groet
Harald