Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

locaal nmbs baantje update 25/05

Gestart door nick_9450 zondag 27 januari 2008, 23:08:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: locaal nmbs baantje
nick_9450
gast

Re: locaal nmbs baantje
Hier zijn we dan weer :lol:

10 dagen later is er een verassender beslisling gekomen   er mag een klein baantje komen (2mop1m)
Ik zeeer tevreden en al vol spanning aan het wachten tot als ik kan beginnen :p:p

wel zal de baan demonteerbaar moeten zijn, hier ben ik nog nie volledig uit hoe ik dit zal doe maar ja eerst een tof baanplan in een steken.
veel scenery moet er nie opkomen liever het techische vlak zoals seinen en bovenleiding zal er wel zijn zoals een station komt er ook niet wel opstelsporen en rangeersporen
dus mss vanavond nog een klein preview van het baanplan

grtz nick
Re: locaal nmbs baantje
Gefeliciteerd!!

Een 2x1 baan kun je misschien nog wel in zijn geheel "demontabel" (lees: verplaatsbaar / verhuisbaar) maken.
Afhankelijk natuurlijk van hoe vaak hij weg moet, en waar hij dan naartoe moet...

Succes ermee!
EgMaf
Re: locaal nmbs baantje
nick_9450
gast

Re: locaal nmbs baantje
veel verplaatsen is niet de bedoeling maar na een tijd wanneer ik van plan ben van te verhuizen (woon nog bij de ouder ) zou ik ze graag kunnen mee nemen dat men ouder er gaan last van zoude hebben
grtz nick
Re: locaal nmbs baantje
Mijn eerste digitale baan (voordat ik op kamers ging, een jaar of ehhh... tientallen :) geleden was 2x0.80: De grondplaat was een oude deur :) Op 2 lagen kon je er nog best veel mee! Helaas heb ik er geen foto's of baanplan meer van...
Re: locaal nmbs baantje
nick_9450
gast

Re: locaal nmbs baantje
effe is heel snel een klein baanplannetje ineengestoken



laten we gaan met die banaan  :p  laat de reacties maar is komen

grtz nick
Re: locaal nmbs baantje
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: locaal nmbs baantje
leuke baan
alleen je mist nog 3 stootjukken!!
groet en succes met de bouw
groet robert
Re: locaal nmbs baantje
nick_9450
gast

Re: locaal nmbs baantje
is van het engste gebouw die er komt,  is een 3 sporige locloods :p

grtz nick
Re: locaal nmbs baantje
Marklin-Tim
gast

Re: locaal nmbs baantje
Hoi, Nick,,

Ik vind je een leuk baanplan maar kan hij niet iets langer?
Zodat het station en de rangeersporen ook wat langer worden dan kun je er later met een grotere trein overeen rijden!!
Wel erg leuke rangeer mogelijkheden!!
Re: locaal nmbs baantje
nick_9450
gast

Re: locaal nmbs baantje
laat me zeggen dat ik met men 2 op 1 m tevreden ben     laat het me zo zeggen   het zijn deze afmetingen of geen baan  :P oordeel van de ouders

nick
Re: locaal nmbs baantje
Marklin-Tim
gast

Re: locaal nmbs baantje
Oooeh,, Die baan die je eerst had waar wat foto's op het forum staan in pagina 2 die baan vind ik ook best wel mooi!! of mag die niet meer?? :( daar zou je misschien nog wel het station wat groter op kunnen maken!
Re: locaal nmbs baantje
nick_9450
gast

Re: locaal nmbs baantje
spijtig genoeg nie   is 3 op 1 he
ik ben wel nog aan het kijken vor de opstelsporen andes te leggen  straks ff nog wa wintracken maar eerst het huiswerk en het herinstaleren van world of warcraft :p:p

nick
Re: locaal nmbs baantje
Blausee-Mitholz
gast

Re: locaal nmbs baantje
Citaat van: nick_9450 op zondag 13 april 2008, 22:20:49
effe is heel snel een klein baanplannetje ineengestoken



grtz nick

Als je die overloopwissels nu eens naar buiten schuift in de bogen met meegebogen wissels.
1- dan maakje een stationnetje
2- kun je van de buitenste sporen ook op het binnenliggende inhaalspoortje komen.

Functie van de baan blijft verder het zelfde (alleen je haalt er meer uit)

Mvg, Johan
Re: locaal nmbs baantje update 23/04
hallo modelspoorvrienden en ander tuig :p (grapje)

hier is dan de bespreking van de baan die er komt.

De baan is 2m op 1m. de sporen zijn dubbelsporige gelegd  met 3 opstelsporen voor wagons en een 3weg opsplitsing vaan locloods  er is ook een spoor voor behouden voor het beladen van transport van tanks en ander rijden materiaal. (1)
Als bovenleiding gebruik ik de belgisch versie van sommerfeldt(2) (3)
de seinen worden ook zelfbouw naar het belgische voorbeeld
de treinen worden met het mobile station bestuurt.
de wissel en seinen worden analoog bedient.

(1)


(2)


(3)



als er vragen of probelemn zijn die jullie zien laat maar iets weten

grtz nick
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Ziet er al goed uit.
Weet je al waar een station komt?

En onthoud goed dat als je veel(overkill?)rails gebruikt er weinig plek is voor scenery.

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Dat vind ik inderdaad ook. Dat het een beetje overkill aan rails is :shock:
Ik was er vroeger als klein kind erg goed in, zoveelmogelijk spoor op een tafel kwakken.
Zou je hem niet groter kunnen maken, dat je bijv. 3/4e neemt, en dan nog een keer 3/4e, en dat je zo dan een baantje van 2 modules hebt.
Kan je even wat leuker rijden. :D
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
een goeiemorgn en voor diegene die het vanavond lezen goeieavond :p:p

laat me zeggen er is heel wat gebeurt deze week
1) eindwerk voor school afgemaakt
2) de tafel voor de treinen gemaakt deze is nu zo stevig dat ik er kan op staan om lampen te kunnen vervangen
3) de rails van op het baanplan zijn voor 3/4 gelegd en kan zeggen dat ik meer ruimte overheb dan verwacht

@ mini-railz   een station is er niet in verwerkt om dat er geen pasagierswagons rijden en daarom vond ik een station overbodig.  Over het teveel rails te liggen ga ik akkoord maar heb het liever zo dan kan er tenminst goed gereden worden :p. over het rijden van de trein is hier al veel gebeurt de buurjongen komt op mijn baan rijden omdat hij geen heeft  dus kan je soms duits,oostenrijks en belgische door elkaar zien rijden 


mss een klein voor stel   als ik de locloods laat vallen en hier een kleine leger kazerne zet zal er meer scenery zijn

ps: de foto volgen  van wat er nu staat
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Dat vind ik raar "er gaan pasagierswagons rijden " en toch is er geen station voorzien.  :? Begrijpe wie kan.
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 26 april 2008, 17:06:20
Dat vind ik raar "er gaan pasagierswagons rijden " en toch is er geen station voorzien.  :? Begrijpe wie kan.

Ik dank det hij da a-tjes an da e-tjes aan baatje door alkeer heelt. :lol:

Groatjes,
Kiazal :)
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Ik denk dringend aan het postuur een vertaler te moeten vragen dat laatste is eerder koeterwaals dan Nollans
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
wel ja  door een hoge vorm van dyselexie komt het soms dat ik verschillende letter door een mix  srr daarvoor zal hier nog meer op letten

nu ff weer op het topic    er zullen geen passagiers treinen rijden daarom ook geen station

nick
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Of bouw gewoon een grondbaan..
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Spoorse Edward moet jij dan eerst een stukje over je baan voor je in je bed kan :oops:
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Ik heb hier een duidelijk vergelijk met goederen/passagiers vervoer.
Tenzij jij een volledig goederen station hebt raadt ik passagiervervoer ook aan.

Ik zelf vind dat zelfs leuker, laten stoppen bij ieder stationnetje, enz. enz. :D

Maar je doet ermee wat je wilt. Op zo'n scherm lijkt het altijd kleiner dan het is.

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
hallo

wel ja, eigenlijk heeft de baan 2 bedoelingen 1) voor het laten rijden van men belgische materiaal
                                                                       2) een kleine leger basis= opladen van tanks, jeepen ,..

ook voor het uitproberen met zelfbouw bovenleiding en zelfbouw seinen
eigenlijk is het een baantje voor me op te amuseren :)   

grtz nick
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Aaaaah,

Het echte werk komt pas later.
Zeg ik dat goed?

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
hell yeah  :P 

Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Citaat van: minirailz op dinsdag 29 april 2008, 21:02:11
Ik zelf vind dat zelfs leuker, laten stoppen bij ieder stationnetje, enz. enz. :D

Heej Dennis..

Dat klopt het is wel erg leuk om bij elk station de trein te laten stoppen :D maar bij jouw gaat dat moeilijk als er maar 1 station is :P (NIET negatief bedoeld)

@Nick,

Je hebt wel gelijk,, eerst is het misschien goed om in een kleine baan het te leren hoe alles gaat enzo,, en die baan dan helemaal mooi maken.. Later heb je daar veel voordeel mee!!
Maar ik ben al benieuwd hoe de volgende baan van jouw eruit ziet (deze baan is nog niet eens af :P)
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Citaat van: Marklin-Tim op woensdag 30 april 2008, 10:23:15
Citaat van: minirailz op dinsdag 29 april 2008, 21:02:11
Ik zelf vind dat zelfs leuker, laten stoppen bij ieder stationnetje, enz. enz. :D

Heej Dennis..

Dat klopt het is wel erg leuk om bij elk station de trein te laten stoppen :D maar bij jouw gaat dat moeilijk als er maar 1 station is :P (NIET negatief bedoeld)

@Nick,

Je hebt wel gelijk,, eerst is het misschien goed om in een kleine baan het te leren hoe alles gaat enzo,, en die baan dan helemaal mooi maken.. Later heb je daar veel voordeel mee!!
Maar ik ben al benieuwd hoe de volgende baan van jouw eruit ziet (deze baan is nog niet eens af :P)
Hij komt niet vaak in beeld maar heb wel degelijk een 2e station.

Station Friedbach. Dit is een papieren( :!: ) bouwpakket en is op moment een bouwval vandaar de weinige aandacht maar toch belangrijke stopplek voor mijn treinen.

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 24/04
Citaat van: minirailz op woensdag 30 april 2008, 20:30:12
Citaat van: Marklin-Tim op woensdag 30 april 2008, 10:23:15
Citaat van: minirailz op dinsdag 29 april 2008, 21:02:11
Ik zelf vind dat zelfs leuker, laten stoppen bij ieder stationnetje, enz. enz. :D

Heej Dennis..

Dat klopt het is wel erg leuk om bij elk station de trein te laten stoppen :D maar bij jouw gaat dat moeilijk als er maar 1 station is :P (NIET negatief bedoeld)

@Nick,

Je hebt wel gelijk,, eerst is het misschien goed om in een kleine baan het te leren hoe alles gaat enzo,, en die baan dan helemaal mooi maken.. Later heb je daar veel voordeel mee!!
Maar ik ben al benieuwd hoe de volgende baan van jouw eruit ziet (deze baan is nog niet eens af :P)
Hij komt niet vaak in beeld maar heb wel degelijk een 2e station.

Station Friedbach. Dit is een papieren( :!: ) bouwpakket en is op moment een bouwval vandaar de weinige aandacht maar toch belangrijke stopplek voor mijn treinen.

Dennis

Nou dennis ik ben benieuwd als het er staat :D
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
hallo modelspoorvrienden en ander tuig  :P

we hebben weer een  een bewogen week achter de rug  eerst de foto van de baan die er staat








ook heb ik lopen experimeteren voor een oprijlaan voor de komde legertanks








een ff een klein line up met de loc's van de buur er bij




gtrz nick
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
leuke oprit.
Maar meneer feuwehr en mevrouw OBB horen daar niet huis hoor :lol:

succes verder

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
Hey Nick,

Dat gaat helemaal goed komen man! Succes verder

Mvg Kristof
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
Heej Nick,

je baan ligt er :D Ziet er goed uit man..
Ik zat te denken (kon het namelijk niet goed zien op de foto) maar is die oprijlaan niet iets te hoog.. of verbeeld ik me?

Ziet er goed hoor,, mijn complimenten, Ik zie dat je nog een driewegwissel nodig bent.. Hoop dat je hem snel krijgt want dan kun je weer leggen verder met alles, Heb je overal al wisselaandrijving onder de wissels zitten (zitten hoeft niet maar heb je die al?)
Ik ben benieuwd hoe alles wordt, VEEEL SUCCES!

Groetjes, uit Twente
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
wel ja de oprijlaan is zo gemaakt dat de koppeling er onder kan maar von dit nie goed dus heb ik er nog een stuk bij gemaak  straks mss foto   ben het direct ook een het schilderen de verweren

over de aandrijving zit ik nog te twijfelen of ik voor de aandrijving van marklin ga of een andere   ze moeten analoog geschakeld worden het zelfde met de seinen   daar wordt nog over na gedacht

ook zit te kijken of het gebeid rond de opritlaan nie zou verhogen zoals justus heeft gedaan

nick
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
Ik raad je aan marklin aandrijvingen te gebruiken, hetzelfde voor de seinen.
Wissels met terugmeld kastjes en seinen met normale kastjes.

Kost wat maar dan werkt het ook vlekkeloos(wissels).

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
Hee Nick

heel leuk gedaan hoor  :shock:
ga je 4mfor gebruiken? ik kan het je aanraden :D

groeten en succes

Justus
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
@ justus       ik ga zeker het materiaal van 4mfor gebruiken heb gezien dat ze een belgisch tank in hun assortiment hebben      over de opritlaan ben ik nog niet tevreden. ze komt te hoog en ze is te stijl

daarom ben ik aant het proberen om de ondergrond omhoog te laten komen zoals bij jouw zal ook een mooier zicht geven

@minirailz   wel jah maar de seinen zullen zelfbouw worden naar het belgisch voorbeeld   

oja @justus   die legerventjes van welk merk zijn deze

grtz nick
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
zozo, zelfbouw seinen ben benieuwt.
Vind de belgische seinen wel leuk.
De nederlandse ook mooi maar lijken soms net stoplichten(auto's).

succes verder en ik hoor,zie je hier nog wel :wink:

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 04/05
hallo modelspoorvrienden

Hier is geen update:p maar wel een klein verslagje van de afgelopen rijdag met naturlijk een toffe bezoeker erbij.
Het was me wel een dagje. Zowel was er belgisch als duits als zwiters materiaal te bekennen op men klein baantje .
Veel rij verkeer met soms hier en daar is een klein ongeluk waar gelukkig niks erg was van gekomen.
hier volgen de foto's



mijn 80 die langzaam het station binnekomt



men 80 die wordt vergezeld van men 77



men 59 en 16 aan het station



en de loc van de bezoekers  ze zijn  hier al is gepaseerdt maar is een mooie close up



nog is een kleine line up



en hier volgt dan men eerst filmpje
http://s207.photobucket.com/albums/bb4/nick_9450/?action=view&current=Film001.flv


grtz nick
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
Mooie foto's + filmpje.
Je hebt mooi materieel.

tip: film met geluid is altijd aangenamer :wink:

Dennis
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
Leuk hoor Nick!
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
Hoi Nick,

Vandaag je draadje ontdekt. Leuk om te zien hoe je tot deze baan bent gekomen.


Gr. Bert :)
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
ziet er goed uit nick complimenten
groet robert
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: locaal nmbs baantje update 25/05
Ziet er leuk uit, maar wat is QBB? Omgekeerde van barbecue?
Als je soms ÖBB bedoeld, dat is een O met een umlaut erop.