Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.

Gestart door muiderzand dinsdag 12 november 2019, 10:19:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Hallo

Ik ga mijn bestaande baan opdelen in twee stukken en het laatste deel voorzien van een booster. Ik heb veel gelezen over problemen
met kortsluiting en sleperwippers e.d. Als ik de baan deel en isoleer en de booster aansluit aan mijn CS2 via de bijbehorende kabel en daarna aan de rail van het betreffende nieuwe deel, gaat dat goed ?
Mogelijk is mijn info mbt kortsluiting en het niet compatibel zijn van boosters achterhaald, dan sorry daarvoor.
Reactie gewaardeerd.

Gr

Jack


Re: Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Het zou volgens mij met moderne boosters geen probleem meer moeten zijn.  Als je het zeker wilt weten, kun je het spanningsverschil meten tussen beide secties.  Dat mag niet te groot zijn, anders spreekt inderdaad de kortsluitbeveiliging aan (als je geluk hebt).
Re: Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Dank je Erik

GR

jack
Re: Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Het is natuurlijk heel simpel bestaat je baan uit meer onderdelen kan er ook meer fout gaan ;)
Maar door de regel genomen hou je je aan de aanwijzingen van fabrikanten dan zou je niet veel problemen moet ondervinden.
Re: Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Ik heb een CS3 met een 60174 en behalve middenleider scheiden doe ik helemaal niets daarmee. Gewoon aan elkaar. Massa doorlopend, geen sleperwip. Gaat prima.
Re: Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Uitbreiding met booster 60175 en evt problemen.
Ik heb een c-rail baan met een CS2 en twee boosters 60174. Dus drie gescheiden secties met alleen isolatie van de stroom (middengeleider) met de bekende rode isolatieschoentjes van Märklin. Verder geen aanpassingen en alles rijdt hier probleemloos.

Groeten,
Wico