Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Het baantje van Toin

Gestart door ant70 zaterdag 16 november 2019, 00:35:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: ant70 op vrijdag 22 november 2019, 12:20:42
Iedereen vraagt hier toch voortdurend tips en hulp en als die dan gegeven wordt is het ieder zijn ding, beetje vreemde reactie.
Ik wist niet dat dat hier het geval was.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Het baantje van Toin
Ik hou zelf ook erg van "out of the box" denken. Er ontstaat dan vaak iets wat je niet voor mogelijk had gehouden.
Natuurlijk heeft niet iedereen een ruime fantasie, of zelfs een "blind spot" voor ontwerpen, maar die hebben weer andere kwaliteiten bijv. elektronica of scenery bouw.
Het is dan mooi dat het forum er is om elkaar verder te helpen, daar is het voor bedoeld en dat gaat prima.
Dit plan vind ik super bedacht en een goed voorbeeld hoe het ook zou kunnen. "Out of the box" dus.
Re: Het baantje van Toin
Het is hier in het begin al ter sprake gekomen, het C-rail baantje komt vrij hoog te liggen en daar onder komt een ander baantje in C-vorm maar met M-rails ;-)
Een lage rond-om-rond baan maakt de toegang tot de treinenkamer te moeilijk en een uitneembaar stuk is mij te omslachtig.
Het M-rail baantje moet dienen voor mijn oude Märklin treinen en mag nog veel minder realistisch zijn dan de C-rail baan er boven.
Wat het zal worden staat absoluut nog niet vast maar ik wil wel al eens verkennen wat op de beschikbare plaats mogelijk zal zijn.
Ik denk daarbij aan een station met redelijk wat sporen en opstelplaatsen op een dubbelsporige hoofdbaan.
Op de hoofdbaan moet rechts gereden worden en alle stationssporen moeten in 2 richtingen berijdbaar zijn, dat vraagt redelijk veel wissels maar daar heb ik er ruim genoeg van op voorraad.
't Valt misschien niet direct op maar op de hoofdbaan kan volgens het dogbone principe gereden worden, alle treinen kunnen terug keren uit de richting van waar ze naar toe vertrokken zijn. 
Zo zou het er kunnen uit zien:
Zichtbaar:

Compleet:


Voor wie het niet helemaal kan volgen even met nummertjes:
Een trein die bijvoorbeeld van nummer 1 naar rechts vertrekt, komt via 2 - 3 - 4 - 5 in het schaduwstation 6 - 7 terecht waar 2 treinen na elkaar kunnen opgesteld worden. Dan gaat het verder via 8 - 9 - 10 - 11 (keerlus) - 8 om gekeerd in het schaduwstation 12 - 13 te komen. Dan verder via 5 - 4 - 14 - 15 - 16 weer naar spoor 1.
't Zelfde verhaal met andere nummertjes vertrekkend van spoor 1 naar links.
Zo is er een zeer afwisselend rij patroon mogelijk.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Het baantje van Toin
Dag Toin,
Wil wel even reageren:
Sterke punten: veel rijmogelijkheden, alle station sporen kunnen in beide richtingen worden benut, treinen kunnen komen en gaan uit de 'juiste' richting (treinen die vertrekken komen aan de vertrekzijde weer terug) en er is een mogelijkheid om geheel buiten het station om te rijden, zelfs met 2 treinen in tegengestelde richting  :thumbup:.

Zwakke punten: de S-kronkels die je moet maken als je van buiten naar binnen het station in zou willen rijden (en aan de andere kant van binnen naar buiten zou willen vertrekken). Ik weet niet hoe je dit op zo'n klein oppervlakte zou moeten vermijden. Ander punt is dat je buiten het station om geen treinen ziet rijden. Er is niet echt een paradespoor. Treinen die buiten het station om rijden zie je niet in beeld.

gr. Gertjan
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Gertjan H op dinsdag 26 november 2019, 14:36:54
de S-kronkels die je moet maken als je van buiten naar binnen het station in zou willen rijden (en aan de andere kant van binnen naar buiten zou willen vertrekken).
Om te beginnen heeft het oude Märklin materiaal niet de minste moeite met S-bochten, mijn BR44's rijden zelfs door tegengestelde R1 bogen, anders zouden wissels van de 5100 serie nooit gekund hebben.. En 't valt eigenlijk nog allemaal mee, ik gebruik overloopwissels van de 5200 serie, hier en daar S-bochten R1/R2. Eigenlijk niet erger dan moest er meer plaats zijn, overloopwissels heb je daar ook nodig. Waar zie jij problemen?

Citaat van: Gertjan H op dinsdag 26 november 2019, 14:36:54
dat je buiten het station om geen treinen ziet rijden. Er is niet echt een paradespoor. Treinen die buiten het station om rijden zie je niet in beeld.
Dat klopt, maar is een bewuste keuze. Als je de treinen buiten het station en het stukje dubbelsporige hoofdbaan laat zien valt de hele opzet van de dogbone in het water. Nu keren de treinen altijd onzichtbaar. En dat is toch essentiëel om de illusie te wekken dat de treinen heen en weer rijden.
Op meerdere niveaus werken wil ik niet doen, bedenk dat er hier nog een baan boven ligt, 't moet allemaal zo vlak mogelijk zijn.
En wat belet om de treinen zo rechtdoor als mogelijk door het station te laten paraderen?
De achterwanden zullen wel op een of andere manier moeten wegneembaar zijn, maar dat kan met de decoratie van een jaren 60 baantje niet moeilijk zijn.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Het baantje van Toin
Ik zelf zie niet direct en probleem met deze opstelling,  maar ik heb ook gen problemen (technisch) met krappe bogen, maar ik heb ook nauwelijks heel recent materiaal en zeker geen lange rijtuigen. Het hoeft ook geen probleem te zijn, maar als je heel kritisch kijkt vind je altijd wel iets. Mocht het wel problemen geven, dan kunnen de 5202 wissels altijd nog en rail opschuiven.

Tav de paradebaan: eens. Ik zou ook niet kiezen voor het in beeld brengen van treinen in de buitenbochten. Eigenlijk is het enige stuk dat enigszins in aanmerking zou komen het rechte deel links of rechts, maar dan zou je dat al iets moeten verhogen en dat kan niet goed als onderliggende baan. Modelspoorbouw bestaat nu 1x altijd uit keuzes maken en die zijn volgens mij bewust gemaakt.

Verder is dit een heel veelzijdig ontwerp op een beperkte ruimte, met een relatief groot station. eigenlijk een ontwerp waar hier heel vaak vraag naar is  :thumbup:
Re: Het baantje van Toin
Recent materiaal zal op dat M-baantje zeker niet komen, er zullen dus zeker geen problemen zijn.
Wat ik wel ondervind is dat ik mij misschien wel een beetje te weinig plaats toe ken voor een modelbaan, het lukt allemaal nog wel wat ik wil doen maar er is eigenlijk nooit overschot.
In de breedte zit ik vast tussen de muren van de buren, dat ligt vast maar de diepte van de kamer heb ik zelf in de hand. Vanaf de straat gezien is er een diepte van meer dan 16 meter, maar door wat ik er allemaal in wil (garage aan de straatkant, daarachter propere werkplaats en vuile werkplaats) blijft er voor een modelbaan uiteindelijk maar heel weinig over.
Ik verwacht wel dat de andere ruimtes meer zullen gebruikt worden en daarom ook beter wat ruimer zijn, maar misschien moet ik toch overal een beetje van afknibbelen zodat de modelbaan toch wat ruimer kan.
Nu kan het nog allemaal, als straks de muren er staan is het definitief voor de rest van mijn dagen. Ik ben niet meer van plan hierna nog ooit te verbouwen, 't is genoeg geweest.
Ik ga nog een paar varianten uitwerken, zowel van de bovenbaan als de onderbaan en als dat allemaal lukt leg ik de maten definitief vast.
Re: Het baantje van Toin
'k Heb nog eens een duidelijker voorstelling gemaakt van de voorziene sporen voor langere treinen of treinen met langere wagons en dan vallen de S-bochten best mee, er zijn er geen ;-)
De onderste sporen zijn voor kortere treinen of treinen  met korte wagons.
Komend van rechts:

Komend van links:

Valt wel mee, toch?
Re: Het baantje van Toin
En nog snel eens een variant gemaakt. Stationspoortje minder, overloopwissels in de hoofdbaan weggelaten en geïntegreerd in het station.
Ziet er allemaal wat vloeiender uit.
Ah, de mogelijkheden zijn eindeloos, 't wordt vast nog wel wat anders.


Re: Het baantje van Toin
Omdat ik mijn jaren 60 pet nog op heb en de ontwerpen uit die tijd hier wel gesmaakt worden heb ik nog wat verder gesleuteld aan het M-rail baantje.
Het idee blijft hetzelfde, een dubbelsporige hoofdbaan waar volgens het dogbone principe kan op gereden worden, maar nu met een paradebaan.
Dat de paradebaan uit het station wegdraait onder 180° en dan direct aan het station passeert past helemaal in de tijdsgeest van de M-railbaantjes en daar zou ik kunnen mee leven.
Ook is er nog een enkelsporig lijntje toegevoegd waarop vanuit het station over en weer kan gereden worden naar het schaduwstation.
Het ganse rechter gedeelte zou verborgen worden om de illusie van heen en weer rijdende treinen op te wekken en het opgestelde materiaal aan het oog te onttrekken.
Dit baantje past beter onder de bovenliggende baan.
't Zou dan zo iets kunnen zijn:


Voor wie de dogbone niet direct ziet nog wat duidelijker plaatjes.
De keerlus aansluitend op de bovenkant van het station:


De (gedeeltelijk zelfde) keerlus aansluitend op de onderkant van het station:


De dubbelsporige baan wordt net voor de keerlussen  enkelsporig om de diepte te beperken, het is ook maar de bedoeling de illusie te wekken dat het over een dubbelsporige lijn gaat.
De enkelsporige lijn kan eveneens gebruik maken van dezelfde keerlus (wordt dus 3 keer gebruikt) of rechtstreeks aansluiten op de opstelsporen in het schaduwstation:


De kop opstelsporen kunnen door getrokken treinen die er vooruit in gereden zijn weer verlaten worden door een trein achteruit de keercirkel op te duwen en dan vooruit de zichtbare baan in om het even welke richting op te rijden.
De keercirkel wordt dan zelfs een 4de keer gebruikt:


Door elementen in de baan dubbel, 3 dubbel of zelfs 4 dubbel te gebruiken kan er heel veel op een vrij beperkte plaats en op 1 niveau.



Re: Het baantje van Toin
Hoi Toin,

Fantastisch... Met name het rechterstuk om op die manier het dogbone-principe toe te passen. Sorry, maar mijn mond valt er bijna van open...

:thumbup:

William
Re: Het baantje van Toin
Dag William,

Zich beperken, in dit geval in oppervlakte, is de voedingsbodem van de inspiratie, op grote oppervlaktes is alles mogelijk zonder na te denken, hoe minder plaats er is hoe beter je moet nadenken wat je met die plaats doet. En dan bedenk je dingen waar je anders nooit zou op komen.
Om het nog wat extra moeilijk te maken heb ik mij voor het M-rail baantje zelfs beperkt tot standaard rails en pas stukjes.
Onvermijdelijk wordt het dan een veel minder vloeiend ontwerp maar het ziet er voor de jaren 60 wel herkenbaar uit.
'k Heb het wel nog eens opnieuw bekeken en niet dat het veel uitmaakt, ik zal vast en zeker toch iets anders bouwen, maar ook dit kan natuurlijk weer beter.
Het enkelsporige baantje hoort helemaal niet aan te sluiten op de dubbelsporige hoofdbaan maar kan beter direct aansluiten op het stationspoortje dat er voor voorzien is, treinen die van dat lijntje gebruik maken zullen nooit op de 2 lange stationsporen komen.
En dat wordt het bijvoorbeeld dit:


Of nog iets anders, 't enige dat al vast ligt is dat het nog zal veranderen ;-)
Veel kans dat ik het niet zal kunnen laten rails te verzagen maar dan loop ik misschien het risico de jaren 60 look te verspelen.
We zien wel, railmateriaal heb ik meer dan genoeg om allerhande mee uit te proberen.
Re: Het baantje van Toin
Omdat het toch wel leuk is om iets te ontwerpen in de jaren 60 stijl met standaard M-rails heb ik er nog eentje gemaakt, uiteraard weer eentje dat zou kunnen  passen in mijn toekomstige treinenkamer.
Weer een dubbelsporige baan met gemeenschappelijke keercirkel voor de 2 uiteinden van de dogbone. En met de mogelijkheid de keercirkel te gebruiken als keerlus voor goederentreinen van en naar het goederenstation.
't Valt eigenlijk reuze mee wat er aan interessante rij mogelijkheden kan op deze kleine oppervlakte en dan nog op 1 niveau. Er kan echt wel meer dan het klassieke ovaal met uitwijksporen.



De ene kant van de dogbone:


De andere kant van de dogbone:


En de keerlus voor de goederentreinen:



Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Het baantje van Toin
Heb een vraag over de 2 doodlopende sporen rechts, met aansluiting op de hoofdbaan . Ik zie dit vaker voorkomen in vele ontwerpen, maar vind dit eigenlijk niet logisch. Hoe geraak je vanuit die sporen weer terug op de hoofdbaan? Je moet dan toch achterwaarts insteken en dan zou op de hoofdbaan een eindje voor deze aftakking een sein moeten staan om het doorgaande treinverkeer tegen te houden?
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Het baantje van Toin
Wat mij opvalt aan alle M-rail plannen is dat het zo old school oogt, hoekig, en krap. En dat hoeft helemaal niet.
De wissels zijn zo, maar dat hoeft niet te betekenen dat de rest er ook zo uit moet zien.

Out-of-the-box:
Voordat ik flexrails (2-rail met 3e staaf) ging gebruiken naast metalen rails (op overdekte trajecten), probeerde ik het in M-rails.

In mijn jaren '60 beleving van metalen rails (M-rails) zit iets over parallelle bogen. Ik rijd daar allang niet meer mee, en ben daarom de kennis een beetje kwijt. Drie parallele bogen waren gewoon uit de doos te verleggen (I=5120 , R1=5100 en R2=5200) maar de vierde, vijfde en zesde boogstraal maakte je zelf met rechte tussenstukjes tussen elk stuk 5200.

Het zat ongeveer zo, en ik pak daarvoor uit de 3-rail wiki een foto van RoelMarklin:

De hart-op-hart spoorafstand is 77,4, en als je buiten om de boog 5200 een parallelle boog wil leggen, dan moeten er tussenstukjes tussen om van R2 =437,4 mm op 437,4+77,4= 514,8 mm te komen, iets minder gaat ook al goed.

Wat ik me vaag herinner is dat ik per extra radius een bepaald stukje gebruikte,
bijvoorbeeld R3 met 5109 ertussen, R4 met 5108 ertussen, en R5 met 5129 ertussen.
Anderen weten dat misschien nog wel, en het is in Wintrack waarschijnlijk gewoon uit te testen.
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Gertjan H op zondag 01 december 2019, 15:32:28
Heb een vraag over de 2 doodlopende sporen rechts, met aansluiting op de hoofdbaan . Ik zie dit vaker voorkomen in vele ontwerpen, maar vind dit eigenlijk niet logisch. Hoe geraak je vanuit die sporen weer terug op de hoofdbaan? Je moet dan toch achterwaarts insteken en dan zou op de hoofdbaan een eindje voor deze aftakking een sein moeten staan om het doorgaande treinverkeer tegen te houden?
Vergeet niet dat ik dat ontwerpje getekend heb met mijn jaren 60 pet op. En laat het dan nog een Märklin pet zijn ;-)
Het klopt dus allemaal niet perse allemaal, als het maar de jaren 60 uitstraalt.
Alhoewel het in dit geval nog wel zou kunnen als je veronderstelt de hoofdbaan bovenaan rechts eindigt en vanaf daar de voorhof van het station begint dat ook de verbinding maakt tussen het goederenstation en het personenstation. Er zou dus best een kort goederentreintje van het goederenstation naar de goederenloods aan het personenstation kunnen pendelen.
Enfin, zo zie ik het toch.
Als ik het opnieuw bekijk heb ik het misschien zelfs te goed gedaan voor die tijdsgeest,want waar zag je toen een Märklin baan met goederenstation met uittrekspoor en een hoofdbaan die volgens het dogbone principe kon bereden worden :-)
Om nog maar te zwijgen over perronsporen die in 2 richtingen bruikbaar waren ;-)
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Jan22 op zondag 01 december 2019, 17:23:10
Wat mij opvalt aan alle M-rail plannen is dat het zo old school oogt, hoekig, en krap. En dat hoeft helemaal niet.
Jan, neem me niet kwalijk, maar ik zie echt niet waar je precies op reageert.
Kun je dat een beetje toelichten?
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Het baantje van Toin
Jammer dat Ant70 niet meer actief is op het forum. Want hij is serieus, en heeft steeds een grote inzet getoond.
CiteerAls ik het opnieuw bekijk heb ik het misschien zelfs te goed gedaan voor die tijdsgeest
Zo is het maar net. Maar in die tijdgeest hoorden ook allerlei schakelingen om treinverkeer in beide richtingen mogelijk te maken.
Die schakelingen stonden wel in de los te kopen gidsjes, maar op veel banen ontbraken ze: zoals seinen die maar in 1 rijrichting branden (en dan een functie hebben) en in de tegenrichting uit zijn en genegeerd worden.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Het baantje van Toin
Is Toin (Ant70) inderdaad niet meer actief op t forum of reageert hij gewoon even niet?
Re: Het baantje van Toin
 @citaat Een paar posts boven je heb je antwoord op je vraag ;)
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Het baantje van Toin
@citaat ben dan waarschijnlijk op slag kippig geworden, maar ik zie alleen die conclusie van Jan22 direct boven mijn vorige post (Jammer dat Ant70 niet meer actief is op het forum) en vroeg me af waar Jan dat op baseert.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Het baantje van Toin
 @citaat Jan Willem baseert dit op het feit dat Ant70 een gast is (zie bericht #66) en geen lid meer is van het forum, Hans :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Het baantje van Toin
Erik snapt wat ik bedoel :D

Misschien ben je wel kippig geworden, Hans. Gelukkig is het (bijna) weekend ;)
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Het baantje van Toin
oké oké dát was me even niet opgevallen, eind van t jaar, ben niet meer zo scherp :?.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2019

offline
Re: Het baantje van Toin
Misschien heb ik het helemaal mis, maar is ant70 weer 1 van de vele aliassen van franky.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Treingek op zaterdag 14 december 2019, 12:02:41
Misschien heb ik het helemaal mis
Daarvoor bestaat software, maar het is even wat werk.
Je moet dan de diverse teksten van franky analyseren op taalgebruik, en die vergelijken met die van van ant70.
Op die manier kun je de identiteit vast stellen. ik begin er niet aan.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Het baantje van Toin
@Treingek, Dat idee had ik ook en heb er in #reactie42 ook op gezinspeeld,, maar Toin ging er niet op in.
Voor mijzelf heb ik zonder software de conclusie wel getrokken. Zijn ontwerpen, zowel inhoudelijk als in presentatie als ook de teksten vertonen erg veel overeenkomsten met ELF045 (of zoiets), Fredma, Math, Moskoviet en Mon. Maar het maakt mij eigenlijk niet uit, zijn ideeën zijn erg buiten het denkkader van velen, maar de oplossingen in mijn ogen erg goed.
Jammer dat een deel is weggehaald en dat zijn aanwezigheid altijd  kort en explosief is, maar hij komt tzt vast wel weer terug.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Treingek op zaterdag 14 december 2019, 12:02:41
Misschien heb ik het helemaal mis, maar is ant70 weer 1 van de vele aliassen van franky.

Helemaal goed, zijn taal gebruik, ontwerpen zijn volop aanwezig op dit forum.
Hij komt en gaat met een regelmaat, moet kunnen toch?  :D

Gr. Jan
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Het baantje van Toin
 @citaat Klopt en daar is iedereen vrij in,
net zoals het forumbeheer vrij is om opnieuw lidmaatschap te verlenen.
Neemt niet weg dat door de verwijderde afbeeldingen
dit topic nagenoeg om zeep is geholpen en daarom wel de kliko in kan.

Groeten,

Erik.
Re: Het baantje van Toin
Ik begrijp dat men soms van het forum verdwijnt maar waarom dan telkens bij terug komst onder een andere naam ?
Re: Het baantje van Toin
@citaat: Sommige mensen doen dat. Kan om een aantal redenen zijn. Soms is het wel begrijpen als je niet zoveel "vriendjes" hebt gemaakt dat je niet meer onder je "eigen naam" even bekend wil zijn. Na een afkoelingsperiode is het dan weer tijd om aan te melden. Je kan dan rustig rondkijken zonder meteen weer als bekend te zijn. Dan denken ze dat ze niet herkend worden maar na een bericht of wat is de schrijf- en taalstijl meestal wel te herkennen. Voor sommigen wordt dan de boel weer te heet onder de voeten en vertrekken alsnog. Anderen gaan vrolijk verder met hun aanwezigheid, soms onder hun oude naam na een verzoek bij het forumbeheer.

Voor een echte reden zal je dan toch Franky zelf moeten benaderen. Bijvoorbeeld op het MSM-forum waar hij gewoon nog actief is.

Groet Ronald.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 14 december 2019, 17:26:50
@citaat Klopt en daar is iedereen vrij in,
net zoals het forumbeheer vrij is om opnieuw lidmaatschap te verlenen.
Neemt niet weg dat door de verwijderde afbeeldingen
dit topic nagenoeg om zeep is geholpen en daarom wel de kliko in kan.

Groeten,

Erik.
Ja, dat snap ik ook niet, wat daar nou de lol van is: alle plaatjes meenemen als je weer stlletjes vertrekt  :?
Re: Het baantje van Toin
 @citaat Da's géén lol. Da's hufterigheid.
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Johnnytrein op zondag 15 december 2019, 07:31:42
Ik begrijp dat men soms van het forum verdwijnt maar waarom dan telkens bij terug komst onder een andere naam ?
Wil "UNDERCOUVER" gaan misschien... B)
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Het baantje van Toin
Hahaha. Het is hier toch geen CIA. Cold war revived.
Re: Het baantje van Toin
Ik vraag me af of hij dat doet (plaatjes verwijderen) of het forumbeheer (op verzoek)?

Hoe dan ook: ik heb me aangeleerd ze gewoon op te slaan, wanneer ik zijn signature weer meen te herkennen. Het is een kwestie van smaak, maar ik ben groot fan 👍🏻.

Groeten,
William
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Laenderbahn027 op zondag 15 december 2019, 12:50:29
Ik vraag me af of hij dat doet (plaatjes verwijderen) of het forumbeheer (op verzoek)?
Het resultaat is 't zelfde: Foetsie...
Re: Het baantje van Toin
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Het baantje van Toin
Citaat van: Laenderbahn027 op zondag 15 december 2019, 12:50:29
Ik vraag me af of hij dat doet (plaatjes verwijderen) of het forumbeheer (op verzoek)?

Het lijkt mij toch niet dat het forumbeheer meewerkt aan het om zeep helpen van een topic!
De afbeeldingen in het topic waren gehost, dus wanneer deze daar weggehaald zijn,
zijn ze niet meer zichtbaar in het topic: een doelbewuste actie van de eigenaar ... :roll:

Ik moet toegeven dat de beste man zeer fraaie baanplannen maakt, waarbij out of the box
wordt bedacht en ontworpen met verschillende rails, maar na de zoveelste veegactie van zijn kant
van zijn afbeeldingen bij een bewust forum-vertrek, blijft er dan toch weer een wrange nasmaak achter.

Groeten,

Erik.