Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

MS2 up date

Gestart door digibert vrijdag 15 november 2019, 19:51:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS2 up date
Lid sinds: 2006

offline
MS2 up date
Hallo
Voor degene die een MS2 willen updaten met een ge-update MS
Updaten van een MS2 naar een andere MS2 kan alleen als de laatste update op de oudste MS (master) staat.
Dat betekent dat je je MS2 met het laagste serie nr. aan een CS moet laten updaten.
Probeer je het toch dan word je nieuwst sw versie door een oudere overschreven of de MS met laagste serie nr. raak van slag.
De display licht alleen op zonder verdere activiteit. Moet dan weer aan een CS gereactiveerd worden.

Re: MS2 up date
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2 up date
Dank daar kwam ik gisteren ook achter. Maar hier functioneren beiden nu met nieuwste software.
Had gisteren eerst mijn cs2 geupdate.

Kreeg gisteren een ms2 binnen met nieuwste software en updaten lukte niet.
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2008

offline
Re: MS2 up date
Hier hetzelfde probleem.
Wilde vanuit een MS2 de gleisbox updaten, wat me lukte en dan via de gleisbox een tweede MS2 updaten.
Dat ging dus niet.
Toen de 2e MS2 ook maar via de CS2 geupdate.

Groeten,
Ton.
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2011

offline
Re: MS2 up date
Goedemiddag ik kwam er bij mijn handelaar er achter dat de oudere(grijze) MS2 niet verdere geüpdatet dan 2.7Kan worden Deze hebben dan een andere hardware als de nieuwe (zwarte)MS2 Ik vind dit zelf helemaal niet erg want ik kan er alles mee doen wat nodig is voor de Locomotieven veel treinenplezier Ruud
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: MS2 up date
Ik heb onlangs mijn grijze ms2 een upgrade gegeven naar 3.55....
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: MS2 up date
Citaat van: rjvdh op donderdag 21 november 2019, 15:54:25
Goedemiddag ik kwam er bij mijn handelaar er achter dat de oudere(grijze) MS2 niet verdere geüpdatet dan 2.7Kan worden Deze hebben dan een andere hardware als de nieuwe (zwarte)MS2 Ik vind dit zelf helemaal niet erg want ik kan er alles mee doen wat nodig is voor de Locomotieven veel treinenplezier Ruud

Onzin lijkt mij, althans ik heb het nog niet mee gemaakt, dat het niet ging.
De zwarte is precies het zelfde als de grijze MS2. Alleen de kleur verschild.
Dus de grijze is echt wel naar 3.55 te updaten.

Gr.  Charlie
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2 up date
Hoi Ruud,
Ik zou een andere leverancier zoeken.
Hier rijden mijn treinen met plezier rond aangestuurd door 4 stuks grijze MS2 gekoppeld aan een switch 60122 (en 2 boosters).
En...... allemaal ge-update naar SW 3,55
digibert
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2011

offline
Re: MS2 up date
bedankt Digibert,ik ga eens kijken bij een andere dealer,ook altijd leuk ! Ruud
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2017

offline
Re: MS2 up date
De CS waarop de handelaar de update heeft uitgevoerd is dus niet voorzien van de laatste versie, de vorige update van de CS was o.a. voor de update van de MS2 naar 2.7.

De huidige update voor het CS met de MS2 update naar 3.55 kan (huidige stand) alleen via internet gedaan worden.
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2022

offline
Re: MS2 up date
Citaat van: digibert op vrijdag 22 november 2019, 00:47:36
Hoi Ruud,
Ik zou een andere leverancier zoeken.
Hier rijden mijn treinen met plezier rond aangestuurd door 4 stuks grijze MS2 gekoppeld aan een switch 60122 (en 2 boosters).
En...... allemaal ge-update naar SW 3,55
digibert

Hallo Digibert,

Ik sta kort voor de aanschaf van een tweede MS2 en de upgrade naar 3.55.
Maar ik ben bang dat ik op den duur te weinig vermogen ga hebben en dus moet overstappen naar een CS.

Nu lees ik dat je 2 boosters gebruikt. Ik dacht dat zoiets niet mogelijk was.
Kun je dit iets meer toelichten?

Als het teveel off-topic is, open ik wel een nieuw draadje.

Bedankt,

Paul
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2014

offline
Re: MS2 up date
Als je toch alles moet gaan aanschaffen zou ik toch de keuze maken voor de CS2 of 3 de eerst kom je af en toe voor ongeveer 250/275 incl voeding wel tegen voordelen van een CS ten opzichte vanbeen MS zijn programmeren van marklin decoders incl sound simpel automatisch rijden via gebeurtenissen en tractie rijden onder MFX enz.
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2010

offline
Re: MS2 up date
Hoi,

Citaat van: TomPaul op zondag 05 januari 2020, 22:21:28
Maar ik ben bang dat ik op den duur te weinig vermogen ga hebben en dus moet overstappen naar een CS.

Wat is op den duur? Denk je dat met 1 jaar al te hebben of pas over een paar jaar? Als je namelijk over een paar jaar pas denkt dat nodig te hebben kan je rustig kijken naar de ontwikkelingen.

Citaat van: TomPaul op zondag 05 januari 2020, 22:21:28
Nu lees ik dat je 2 boosters gebruikt. Ik dacht dat zoiets niet mogelijk was.  Kun je dit iets meer toelichten?

Ja, dat kan door de ingang van de versterker (booster) op de aansluitrail van de MSII aan te sluiten. De uitgang van de versterker gaat dan naar de modelspoorbaan. De aansluitrail gebruik je dan niet, deze is dan helemaal los van de modelspoorbaan. De MS II is er dan alleen voor het signaal.

Groet Ronald.
Re: MS2 up date
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: MS2 up date
Kijk eens op deze wikipagina.
Daar vind je een booster voor de mobile station in combinatie met een Delta-Control en gewone trafo.
Deze is beschreven voor een MS1 maar ook voor MS2 te gebruiken.

John
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2022

offline
Re: MS2 up date
Hoi John,

Bedankt voor de link.
Ziet er voor mij wat griezelig uit en er is lans op kortsluitingen etc.

Ik weet of die weg durf te gaan.

Ik ben wel nog benieuwd of Digibert de oplossing van de link (dus met Delta) gebruikt of iets heel anders heeft bedacht.

Ik hoop dat hij nog effe reageert.

Met treinengroet,

Paul

Re: MS2 up date
Lid sinds: 2022

offline
Re: MS2 up date
Hoi Ronald,

Bedankt voor je reactie.

Bedoel jij dezelfde oplossing als de link van John (met Delta etc.) ?
Of toch iets anders?

Want een MS2 heeft geen aparte aansluitrail zoals MS1 die wel heeft.

Bedankt alvast.

Met treinengroet,

Paul
Re: MS2 up date
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2 up date
Hoi Paul,
Mijn baan heeft twee kringen met op iedere kring een Tams booster.
Daarmee reed ik vele jaren met een 6021 stuurapparaat.
Toen M met MFX kwam met de Cs1 en MS1 heb ik een aanpassing gemaakt met 2 booster-links van Tams. E.e.a werkte prima.
Met de komst van CS2 en Ms2 ben ik overgestapt naar 2 stuks MS2.(gekocht op beurzen). Als er ergens `n MS2 voor weinig (Houten Dortmund) te koop was (40 50 euri) kocht ik hem. Sinds een jaar rijd ik met 4 x  MS2 gekoppeld met een 60122 switch aan één railbox,  2  60VA trafo`s de 2 boosters die aan de baan gekoppeld zijn met 2 booster links. De MS2 allemaal met SW 3.55.
Het schema heb ik enkele jaren geleden al op dit forum gezet.
succes digibert 
Re: MS2 up date
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: MS2 up date
@Paul,

Je kunt  de rode en de bruine draden vanuit de Gleisbox op dezelfde wijze aansluiten als in de wiki aangegevn.
Je kunt zo ook meerdere boostergroepen maken.

John