Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Railbus met mfx geeft foutcode

Gestart door Barry1972 zondag 08 september 2019, 17:25:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Extra betalen om het geluid er op te zetten? Het moet niet gekker worden. Er zijn genoeg (Duitse) leveranciers die dat gratis doen.
En anders kan wellicht iemand met een lokprogrammer dat wel op een stamtafelbijeenkomst voor je doen (als je zelf het gewenste geluidsbestand downloadt bij ESU).

Groet, Paul
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Je decoder is niet stuk maar heeft alleen een conflict met de CS2 wat je zou moeten doen is uitsluiten waar de oorzaak zit,of het probleem zit in jou CS2 of in de software van de CS2.
Het is jou geld maar ik zou eerst het een en ander proberen heb zelf tot nu toe voor alle decoder problemen(op een verbrande na dan ;) )een oplossing kunnen vinden.

Idd 20 euro voor sound erop is wel prijzig of bouwen ze hem ook voor je in en krijg je garantie?
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Informeer eens op je stamtafel. Haal je dat ding ergens waar ie niet te duur is, via de stamtafel laten programmeren en klaar.
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Ik lees nergens of die al op een andere CS2 is gezet om te zien wat er dan gebeurt.
Ben benieuwd wat er dan gebeurt....
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Bedankt voor de reactie?s

Ik heb geen stamtafel , waar ik ooit ben geweest, zullen er vast wel zijn maar omdat ik ploegen loop is het heel moeilijk /lastig om mijzelf daar met enige regelmaat te laten zien, zonder mijn gezin te kort te doen.

Ik vind het superfijn dat jullie meedenken, als iemand de uitdaging wil opnemen en een railbus kan gebruiken wil ik hem graag voor een schappelijke prijs verkopen.

:)
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Nooit geschoten is altijd mis: het MS2 kent geen "spielewelt" (denk ik), het CS2 kent wel "spielewelt" (denk ik), wellicht kan de oude Märklin/Esu decoder niet met "spielewelt" overweg.

Groet, Anne W
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Anne,

Laat het denk ik maar weg.
Overigens is het laatste deel van je zin onzin ;)
Als de decoder spielewelt niet ondersteunt, kun je er ook niet voor kiezen.
Bij mij rijden locs van alle generaties van Märklin protocollen probleemloos op het cs2 (voorzien van de laatste update).

Groeten,
Ton.
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Beste Ton,

Misschieten is niet erg, ik kan me iets voorstellen van "decoder raakt in de war van "spielewelt" vragen vanuit de centrale, overigens raken de Märklin/Esu decoders in de war van Motorola al dan niet in combinatie met DCC, niet alleen bij mij maar ook bij anderen......, dus de software in die decoders is niet "100% gezond".

Kun je "spielewelt" in het CS2 uitzetten om te kijken hoe de decoder dan reageert?

Groet, Anne W
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Spielewelt is een keuze bij de locinstellingen.

Groeten,
Ton.
Re: Railbus met mfx geeft foutcode
Inmiddels heb ik de railbus van Barry overgenomen.
Na ontvangst deze op het programmeerspoor geplaatst en via het M4(=mfx)-protocol aangemeld bij de Ecos II.
Mededeling "M4 oké" verschijnt: railbus rijdt en alle licht- en geluidsfuncties zijn werkend beschikbaar.
Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de cv-waarden voor maximum-snelheid en geluidsvolume aangepast.
In  de Ecos alleen het motorola-protocol geactiveerd en de railbus handmatig ingevoerd.
De cv-waarden voor snelheid en geluid laten zich nu wél wijzigen en ingesteld op het door mij gewenste niveau.
Motorolo-protocol uitgeschakeld en M4 weer geactiveerd: de ingestelde waarden zijn behouden.
Railbus tuft nu vrolijk op en neer als pendeltrein.

Cees