Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking 3-rail modellen ander fabrikaat
| | |-+  Brekina 64023 MAN Schienenbus VT-23 digitaal AC
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Brekina 64023 MAN Schienenbus VT-23 digitaal AC  (gelezen 208 keer)

Bas

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2012
  • Pukos zijn ok!
    • Eindstation Nevenbaan U-baan 240x135cm
Brekina 64023 MAN Schienenbus VT-23 digitaal AC
« Gepost op: donderdag 14 november 2019, 13:44:35 »

Dag 3-railers,

via een forumlid met wat beetje bijbetaling geruild voor mijn Roco-V60. Ik wacht namelijk nog op de eerste ervaringen/verslagen over de BR-261/V60 van Piko en Brawa.

Vandaag dus van Brekina de MAN Railbus VT-23 van de MEG, de Mittelbadischen Eisenbahnen AG wat later de SWEG werd. De VT-23 is uitgevoerd in ivoor & groen en uit het tijdperk III, (1955 - 1969)
Deze VT-23 heeft een NEM 652-interface voor het opnemen van een decoder in dit geval één van Uhlenbrock. De decoder ligt gewoon los ergens in het interieur, dat had wel iets netter gekund.
Wel biedt dit model een betere doorkijk dan het Marklin VT-98 model, maar ja daar zit ook een speakertje in. Het motortje is stil, soepel en voorzien van vliegwiel.
Het model heeft schakelbare interieurverlichting en drie-licht frontsignaal wit / rood, veranderend met de rijrichting.
Deze MAN-VT's zijn door Brekina in verschillende uitvoeringen gemaakt rond 2009. Inmiddels is Brekina geheel gestopt met het maken van treinen/railbussen en richt zich geheel op de auto-markt.
Bekend van Brekina zijn naast deze M.A.N.-bus: de Borgward Triebagen, de Esslinger Triebwagen, de SCHI-STRA-BUS, de VT-95 en de draisines waaronder een van de VW-T1.
Jammer, leuke en unieke modellen allemaal.

In vergelijk met de VT-98 van Marklin rijdt deze VT-23 net zo soepel maar maakt wel iets meer geluid. Het motortje is stil maar de kap is van kunststof en dat werkt toch als een soort van klankkast.
Het model is ook langer: over de buffers 18,5 cm i.p.v. 16 cm / asafstand 10,3 i.p.v. 6,9 cm. Om de bus nog lekker door de bocht en over wisselstraten te krijgen heeft het model 2 slepertjes. De assen scharnieren verder om een draaipunt (op de foto bij de rode pijlen).
De doos is stevig en doordacht ingedeeld zodat je het model altijd goed en zonder gedonder eruit kan halen. Al mag de deksel bij een delicaat model als deze wel wat steviger zitten. De handleiding is ook volledig en duidelijk.
Bij elkaar genomen een mooi gelukt model. Een stuk goedkoper dan het VT-98 model van Marklin, je mist dan naast de bijwagen ook de geluidsfuncties van de Marklin Vt-98 en verder is het model dus minder stil door de kunststof kap.

Groetjes,

Bas
Gelogd
DB Epoche IVa, K-rail, Mobile station 2, h0f smalspoor

Bas

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2012
  • Pukos zijn ok!
    • Eindstation Nevenbaan U-baan 240x135cm
Re: Brekina 64023 MAN Schienenbus VT-23 digitaal AC
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 14 november 2019, 13:46:09 »

met de doos en zijn Marklin-broer
Gelogd
DB Epoche IVa, K-rail, Mobile station 2, h0f smalspoor
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.215 seconden met 25 queries.