Even inbreken hier en aanhaken bij de vraag van de topicstarter, er zal na bijna twee jaar toch wel iemand zijn die dit heeft uitgevogeld?
Ik heb sinds een paar weken het tweede model van deze uitvoering (piko 55903-2, NS 2221) hier op de baan staan. Naast het andere nummer heeft de koppeling een kleine update gehad van piko waardoor deze helemaal niet meer te combineren was met marklin en roco universeel koppelingen. Dus die heb ik eraf gesloopt. Omdat ik het leuk vind om af en toe deze loc in dubbeltractie te laten rijden met mijn andere 2200 (de 2275), en ik slechts de beschikking heb over een ms2, wilde ik de functie toetsen van de 2221 wijzigen en op dezelfde manier instellen als die van de 2275 en alle andere sound uitvoeringen zonder digitale koppeling, dus zwaailampen onder F4 en F5 en aan/afkoppel geluid onder F17 in plaats van andersom. Inmiddels is het gelukt om het geluidje van F4 naar F17 te verplaatsen, maar het aan/afkoppel geluid van F5 (oorspronkelijk de toets voor de koppeling aan de cabine zijde) krijg ik niet uit. Tevens krijg ik het niet voor elkaar om de functie uitgangen A6 en A7 van F17 naar F4 en F5 te krijgen (F4 = A6, F5 = A7). Bij deze uitvoering zitten de zwaailampen namelijk onder A6 en A7, A4 en A5 zijn gebruikt voor de digitale koppeling, tevens is door deze wijziging ook het rangeersein komen te vervallen op de loc, wat ik ook erg jammer vind.
Ik heb bij scaletrading de uitgebreide cv lijst gevraagd, maar ik kom er niet uit, verschillende stappen zijn al gelukt maar de functie uitgangen aan een andere functie toets wijzen krijg ik niet voor elkaar. Is er iemand al aan het stoeien geweest met de functiemapping van de 2205/2221 en wie zou mij kunnen vertellen welke vervolg stappen ik zou moeten zetten om dus het geluid onder F5 uit te zetten en de zwaailampen van F17 naar F4 en F5 te verplaatsen?