Citaat van: ACTS.zuid op maandag 15 november 2021, 18:42:48
Dan zie je ook of er een extra dipswitch op de dragerprint zit. Wat ik overigens niet geloof want dan zou het in de gebruiksaanwijzing moeten staan en dat staat er niet.
Ik heb de lok hier staan. Die zit er echt.
Citaat van: Egidius op maandag 15 november 2021, 18:28:52
Hoi Laurent heb je bij je loc kunnen kijken?
Groetjes Eeg
Hierbij enkele snelle foto's van 2 2020 modellen van de 1116 van Roco, beiden met fullsound. 1x 1116 225 voor de Railjet, 1x 1116 147 in het rood.

Links de 225, rechts de 147. Verschil is al te zien.

Nogmaals het verschil. Onderste is dus jouw lok. Zoals je ziet (Ben, kijk je mee?), heeft deze een extra relais met, op deze foto rechts daarvan, 2 een dubbele dipswitch voor het in of uitschakelen van stroomafname via de steuerwagen.

Scherper kreeg ik hem zo snel niet. Hier wordt het echter verwarrend. De dipswitches staan op on, waarmee het relais op off geschakeld is. Zoals je ziet, 0 gewroet in printplaten, gewoon een dipswitch omzetten, net als in de klassieke Marklinloks.
Bij de ombouw van mijn MAV 470 naar AC heb ik het ook al laten zien, de printplaten die door Roco gebruikt worden bij de nieuwe Tauri zijn identiek, zowel 2 rail als 3rail. Er zit een soldeerbrugje op waarmee je de keuze maakt en een extra soldeereiland waarop je de sleper kan solderen. De andere lok die je ziet is dezelfde als die ik hier als voorbeeld heb gebruikt. Overigens is de MAV 470 ook een lok van 2020.

En zo open ik hem. 4 prikkertjes voorzichtig iets tussen de kap t.h.v. de binnenste assen en je tilt de kap er zo af.
Succes.