Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Spoorbaan "Plan 341"

Gestart door Trainman vrijdag 01 november 2019, 18:27:23

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Beste Huub,

Waarom kunnen de Ecos en het CS dan wel tegen rechtstreekse massadetectie en de Digikeijs en de Z21 niet?

Groet, Anne W
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vraagje van mijn kant. Wat is de beste manier om de middengeleider van k-rail te isoleren ?
Lipjes er af knippen (de binnenste dus) of de Märklin middengeleider 7522 gebruiken ?

Groet, Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lipjes naar binnen (terug) buigen.
Waarom wil je dit voor voedings-secties en/of rij je analoog ?

groet
Harald
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Stroomdetectie digitaal...  8o
Re: Spoorbaan "Plan 341"
ACTS.zuid
gast

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lipjes afknippen......
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vraagje tussendoor over mijn spoorbaan.
Hoe kan ik in iTrain een bezetmelder toekennen aan een wissel ?

Groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2017

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Guus

Waarom stel je deze vraag op dit forum ?
Daarvoor ligt het i-Train forum toch meer in de rede ?
Daar kun je eenvoudig het antwoord vinden:
http://berros.eu/itrain/forum/viewtopic.php?p=34906&hilit=wissel+terugmelder#p34906
http://berros.eu/itrain/forum/viewtopic.php?p=40142&hilit=wissel+terugmelder#p40142

Cees
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Al eerder een reactie gekregen van een van jullie medeforumleden over het isoleren van een deel van de
middengeleider.
Ik heb de binnenste zilver lipjes teruggebogen. Aan een van de buitenste lipjes de massadraad gesoldeerd.
En aan een van de binnenste de rode (baanstroom) draad. Daarna alles aangesloten op de Z21 en de X16
terugmeldmodule. Bij het inschakelen van de Z21 vliegt deze gelijk in de kortsluitmodus ?

Bij meting blijken de massa en middengeleider contact te maken ? Wie weet hoe dat kan ?

Met groet, Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Sluiting kan op de gekste manieren ontstaan, het beste is grote gedeeltes los te koppelen en dan kijken of de sluiting wel is.

Is dit het geval, de centrale aan houden en steeds een gedeelte erbij klikken net zolang de sluiting er weer is.
In het laatste bij-geklikte stuk spoor moet dan de sluiting zitten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Guus, jij gebruikt toch K-rail?
De massa moet je aansluiten aan de spoorstaven, niet aan de lipjes!
De stroomtoevoer (rode draad) moet aan de middenleider, het 'blik' aan de onderkant of aan de lipjes.

Groet,.

Peter
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Beste Guus,

Meten is weten, in dit geval om de opbouw van de K-rails te weten te komen: aan de onderkant alleen maar stroomtoevoer, aan de bovenkant de beide railstaven voor de massa.

Groet, Anne W
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Beste forum leden,

Ik heb van mijn ouders te volgende geleerd. Wanneer je wat fout hebt gedaan (of een foute/verkeerde beslissing hebt genomen)
dan mag je dat gerust toegeven.
Een tijdje geleden hebben we hier een "pittige" discussie gehad over mijn beslissing om stroomdetectie te gaan gebruiken op mijn
Märklin baan. Hetgeen niet door iedereen werdt geaccepteerd. En de nodige reacties naderhand.

We zijn nu een aantal maanden verder. En vorige week vrijdag heb ik (in overleg met Martin Domburg van DTS) alles wat ik aan Roco
had gekocht weer terug naar Ermelo gebracht. Het rijden met stroomdetectie is toch niet zo eenvoudig van gedacht. Martin heeft aangeboden
alles retour te nemen tegen de prijs waarvoor ik het gekocht heb. Martin bedankt voor dit aanbod  :thumbup:
Ik heb bij hem een Märklin CS3 Plus met bijbehorende transformator gekocht en een terugmeldmodule van zijn eigen merk.
Vandaag wil ik beginnen met aan aansluiten van de CS3 op het bestaande thuisnetwerk.

Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen op dit forum.

Met groet,
Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ik heb ook de CS3+ en ben er heel tevreden mee. Is misschien wat duurder dan andere merken maar het werkt prima en is eenvoudig in te stellen. veel plezier ermee, en mocht je er vragen over hebben: shoot  :thumbup:
Re: Spoorbaan "Plan 341"
ACTS.zuid
gast

Re: Spoorbaan "Plan 341"
 @citaat @citaat Heel goed. Je hebt het nu zelf ervaren en kennelijk was dat nodig om tot inkeer te komen.
En goed van Martin dat hij de spullen heeft terug genomen. Nu maar hopen dat hij er als leverancier ook van heeft geleerd.

Gr, Ben.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Het gaat mij er niet om of hij wat geleerd heeft. Ik heb er van geleerd, en dat is het belangrijkste.
Van DTS is het alleen maar te waarderen dat hun alles retour hebben genomen...
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Zo is dat... En tja. Het was misschien niet heel fijn dat het halve forum zich nogal roerde bij bekendmaking van je eerste keuze, Guus. Maar het commentaar bleek niet helemaal zonder grondslag. Je baalde toen ontzettend van alle kritiek. Wel heel sportief om nu de knop om te zetten naar massadetectie en Märklins CS3.
Ik hoop dat dat je inderdaad beter past en dat de heel fraai gemaakte onderbouw een goed functionerende modelbaan gaat dragen.

Groet,

Peter
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Gisteren een extra kabelgoot onder de baan gelegd met daarin de stroomkabel voor een drievoudige wandcontactdoos.
Op een daarvan de transformator van de CS3 Plus aangesloten. Nu wil il vanmiddag de rails op de CS3 aansluiten met
behulp van de bijgeleverde kabel. (zie foto)
Waar is de zwarte prop voor ? Onstoring ? Heb ik die nodog bij de CS3 ? Of mag deze er tussen weg....

Groeten,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Dat is een ferrietkraal en is bedoeld om te ontstoren, deze mag er tussenuit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Gistermiddag en vanmorgen geprobeerd wat orde in de chaos te scheppen. Alle rails die nog op "voorraad" waren gesorteerd.
En daarna aan de hand van mijn WinTrack plan datgene wat er al lag aangevuld. Van het schaduwstation en bijgehorende railspiraal
bijna alles "op voorraad"  Zie foto's.
Wat ik nog mis heb ik vanmorgen besteld bij Dengler in Duitsland. Wanneer deze bestelling binnen is (volgende week ?) dan vul ik het
tekort op het schaduwstation aan. Dan per deel afbreken en labelen.
De volgende stap is dan het schaduwstation van kurk te voorzien.
Wordt vervolgd....

Groet, Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Jonge Jonge wat lekker strak afgewerkt, wat ben ik dan toch aan het prutsen.
Gr Ruud nkeer3
fijne feestdagen
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Na (te lange ?) tijd van voorbereiding deze week begonnen met de aanleg van de eerste blokken van het schaduwstation.
In dit geval de blokken 1, 6 en 15. Dit zijn de vrije baan blokken in het plan. Deze ga ik tevens gebruiken als blokken voor
de snelheidsmetingen binnen iTrain. De blokken worden elk voorzien van een stroom aansluiting en terugmelders.

Ik wens iedereen FIJNE KERSTDAGEN.

Groeten,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Je komt steeds een stapje verder Guus, in het aansluiten gaat veel tijd zitten maar is zo belangrijk.

Neem er de tijd voor en schrijf bij de rails met potlood de bezetmeld nummers, is erg handig weet ik uit ervaring.


Iedereen fijne dagen en een goed maar vooral gezond 2022

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Gisteren geen verplichtingen voor de eerste kerstdag. En dus nog een paar uur gewerkt aan de spoorbaan.
De eerste 8 blokken van kurk voorzien. En de rails gelegd. Het blok zonder rails worden flexrails.
Wanneer alle blokken van het schaduwstation zijn voorzien van kurk en rails ga ik beginnen met de aanleg
van de terugmelders en voedingspunten op de rails.

FIJNE TWEEDE KERSTDAG VERDER.

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hallo Guus,

Het ziet er weer mooi strak uit! Daar wordt ik altijd blij van. :P

Jij wil de middelste bocht uitvoeren met flexrail. Dat kan natuurlijk prima maar, als jij dezelfde bocht rails gebruikt als ik heb gebruikt, dan kan dat ook heel goed met standaard K-rails stukken. Dat werkt wel sneller en het rijdt bij mij al jaren prima! Je ziet en merkt niets van die kleine rechte stukjes. (in de tekening is 03 dan 2203 en 04 is 2204)

Niets moet, het is maar een tip! :idea:

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
@Marcel,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad een mooie oplossing op deze manier. Ik heb alle rails voor mijn schadwustation
al aangeschaft, dus we gaan voor de flexrails  :D
Ik gebruik voor de montage hiervan de Abstandshalter zum Flexgleise verlegen van Fohrmann.

Groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Goedemorgen Guus,

Als je het al hebt liggen dan moet je dat lekker gebruiken. Dat apparaatje van Fohrman lijkt mij dan wel heel erg handig, mijn ervaringen met flexrails is dat die wel eens doen waar ze zelf zin in hebben.... :? Hiermee kun je het waarschijnlijk mooi in een soepele bocht leggen en meteen goed vastzetten.

Succes!

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vandaag, op oudjaarsdag, toch nog even een uurtje aan de spoorbaan gewerkt.
Blok 9 is nu ook van kurk voorzien. Dus blok 1 t/m 10 zijn nu voor zover klaar.
Van blok 15 heb ik al een deel van kurk voorzien.
We maken vorderingen  8)

FIJNE JAARWISSELING EN EEN MOOI MAAR VOORAL CORONA VRIJ 2022 !
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vandaag nog even tijd vrijgemaakt voor mijn modelbaan. Ik heb de blokken 14 en 15 compleet van kurk voorzien en
de benodigde rails er los op gelegd. En verder een begin gemaakt met het kurk van de blokken 12 en 13.
Morgen ga ik ook deze in zijn geheel verder afronden en van rails voorzien. En verder heb ik de codes van de terug-
melders deels bij de rails geplaatst.

Met groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Beste Guus,

Met grote verwondering kijk ik naar je topic. Vooral het houtwerk is zwaar indrukwekkend. Ik blijf dit volgen.

Gr. Daan
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Dag Daan,

Bedankt voor je leuke reactie. Ik kom van oorsprong uit de metaal. Dus dan gaat alles net even iets nauwkeuriger.
(lees DUURDER)  :D

 
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vraagje tussendoor, als voorbereiding op het zichtbare deel van mijn spoorbaan. Hoe heet het onderdeel van bijgevoegde
foto ? En wat is de functie daarvan ? Volgens mij zijn ze nu in de kleur geel uitgevoerd. Heeft er iemand een duidelijker foto
hiervan. Anders ga ik zelf langs het spoor een foto maken. Zijn deze ook in schaal h0 verkrijgbaar ?

Met groet Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hallo Guus,

Dit heet een Indusi Magneet: Wikipedia Er wordt zelfs verwezen naar onze Internationale lokale Twente-Duitsland spoorlijn! >:-D

Er zijn voor modelspoor meerdere bedrijven die dit aanbieden. Je moet dan zelf even uitzoeken welke jij wil hebben en voor welk tijdperk.

Succes.

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Dit weekend weer een aantal zaken m.b.t. de spoorbaan uitgevoerd:
- De wisselstraat "Zuid" voorzien van nummering aanliggende terugmelders
- Het uitgaande spoor (blok 16) vanuit schaduwstation "Noord" deels voorzien van kurk. Dit uitgaande spoor is ongeveer
(in zijn totaal) 6 meter lang en komt uit op de paradebaan. Dit deel moet ik nog onderverdelen in blokken. En is tevens
onderdeel van de railspiraal.
- Daarnaast een 10-tal steunen gelijmd voor de servo's op het schaduwstation.

Deze week wil ik het verlijmen van het kurk afronden, tenminste voor het schaduwstation. Daarna ga ik beginnen met de
aanleg van de electra van de diverse blokken.

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Beste Guus,

Welke houtsoort(en) heb je hier gebruikt.  Is dit populieren multiplex en zo ja welke kwaliteit?

Gr. Daan
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Het frame is 18 mm hechthout populieren. De traces zijn 12 mm hechthout populieren. De spanten
zijn al CNC gefreesd en zijn 9 mm dik. Ook populieren hechthout.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Weet je of dit CP/CP, BB/BB of  B/BB was?

Gr Daan
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Guus, het ziet er allemaal mooi strak uit. Ik hoop dat je alle meldsecties ook test tijdens de aanleg, net als de stroomvoorziening aan de baan. Het zou jammer zijn als er ergens een sluiting zit of een niet functionerende melder. Je kunt de oorzaak alleen redelijk makkelijk vinden als je in stappen werkt. Maar dat doe je vermoedelijk al.

Succes in elk geval!

Groet,

Peter
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Citaat van: Daan op zondag 09 januari 2022, 18:32:30
Weet je of dit CP/CP, BB/BB of  B/BB was?

Gr Daan

Ik heb echt geen idee. Ik heb de spanten en traces in AutoCad uitgewerkt en later als DXF naar een CNC houtbewerkingsfirma
verstuurd.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ziet er uit als B/BB. Dat is volgens mij ook de standaard die je krijgt wanneer je zo'n plaat koopt.

Groet,
Herman
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vandaag de laatste van de in totaal 15 blokken van het schaduwstation van kurk voorzien. De open plekken
zijn nagenoeg allemaal flex. Of missende rails.
Morgen ga ik verder met het verder aanbrengen van de nummer van de terugmeld secties en de nummers
van de wissels.
De scheidingen tussen de rails voor detectie ga ik markeren met gele punaises.

Wordt wederom vervolgd.

Groet, Guus


Re: Spoorbaan "Plan 341"
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Dat ziet er indrukwekkend uit! :) :thumbup:

Ik vraag me telkens af waar "Plan 341" toch vandaan komt (of wat er met de 340 voorgaande plannen gebeurd is ;)). Misschien heb je het ergens genoemd, maar het hele draadje teruglezen gaat me even te ver.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 11 januari 2022, 15:16:00
Dat ziet er indrukwekkend uit! :) :thumbup:

Ik vraag me telkens af waar "Plan 341" toch vandaan komt (of wat er met de 340 voorgaande plannen gebeurd is ;)). Misschien heb je het ergens genoemd, maar het hele draadje teruglezen gaat me even te ver.

De firma BRIMA uit Duitsland heeft ooit een modelbaan gebouwd voor een klant. Dit was plan 341. Ik had geprobeerd om hiervan een copie te krijgen.
Maar dit plan was exclusief voor een klant. Maar ik mocht wel de beschikbare info (foto's enz) gebruiken om zelf wat te ontwerpen. Met een collega
modelbouwer hebben we samen dit plan ontwikkeld. Maar ik heb vast gehouden aan de naam Plan 341.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2019

Robots are taking over!

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ziet er heel netjes uit Guus!
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Guus,

Heb je toevallig nog tips over hoe zo efficient mogelijk de trace's uit een hele plaat te krijgen zonder al te veel zaag afval.
Wat is de reden dat je het framewerk van multiplex hebt gemaakt, en niet van geschaafde vuren planken/balken? ( aangezien dat vele malen goedkoper is)

Gr. Daan
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
@Daan,

Ik heb, zoals al eerder vermeld, het ontwerp in WinTrack gemaakt. Samen met Dirk, ook lid van dit forum.
De diverse trace's als DXF geexporteerd en geopend in Autocad. Ik ben daarbij uitgegaan van de middellijn
van de rails en wissels. Tot de gewenste breedte van de trace's in Autocad op gegeven. Daarna alles opgeslagen
als DXF. Dit is een bestandsformaat waarmee de meeste CNC houtbewerkers goed overweg kunnen. En dan komt
de truc. De platen van mijn bedrijf in Denekamp hadden de afmeting van 300 x 150 cm. Ik heb deze maat in Autocad
ingevoerd. En toen net zo lang de delen van de trace's met passen en meten gedraaid tot de plaat optimaal gevuld is.
Ik had dan als "voordeel" dat ik het freeswerk per plaat mocht afrekenen. Het frame heb ik ook uit multipex gemaakt.
Met als reden dat het op terijm ? veel strakker blijft.
Geen idee of je in de buurt woon, anders ben je van harte welkom om hier een keer te komen kijken. Dan kan ik
je ook laten zien hoe ik dat in AutoCad heb uitgevoerd. Maar deze uitnodiging geldt natuurlijk ook voor andere
forumleden  :D

Met groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Best eerst eens navragen of het al niet in de software van de CNC machine zit, ik heb al machines aan het werk gezien die de optimale plaatsing met zo weinig modelijk verlies zelf doen.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Thanks voor het antwoord en het aanbod. Wie weet als ik zover ben kom ik wel een keertje langs.
Welke raster maat heb je aangehouden voor het framewerk, en hoe hoog zijn de latten van dat 18mm frame?

Gr. Daan
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Citaat van: Daan op donderdag 13 januari 2022, 14:54:08
Thanks voor het antwoord en het aanbod. Wie weet als ik zover ben kom ik wel een keertje langs.
Welke raster maat heb je aangehouden voor het framewerk, en hoe hoog zijn de latten van dat 18mm frame?

Gr. Daan

De rastermaat is ongeveer 60 cm, om nog fatsoenlijk in een vak te kunnen werken/staan. De hoogte van het frame
is 15 cm.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vanmorgen een aantal kabelgootjes staand aangebracht. En een tweetal DTS terugmeldmodules geplaatst.
We hebben er een begin mee...
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Niet alleen de constructie, maar ook de elektronica wordt netjes geplaatst  :thumbup: :thumbup: Ik hou ervan Guus.


Mvg,

Peter Degeluidsman