Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Spoorbaan "Plan 341"

Gestart door Trainman vrijdag 01 november 2019, 18:27:23

casevw2 en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hallo Guus,

Wat een mooie strakke tafel. Die staat als een huis  :thumbup:
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
De achterwanden, die nog niet vast zitten en nog aangepast moeten worden, van het plaats gehaald en weggezet. De CNC gefreesde tracés op hun plaats gelegd.
Omdat het baanplan vanuit WinTrack als DXf is geëxporteerd  en het frame daaroverheen in AutoCad is ontworpen pas alles binnen de mm  :D
De tracés heb ik licht opgeschuurd met papier 400. En daarna de gefreesde lijnen met een HB potlood nagetrokken.

Mijn intentie is om eerst de hele baan in houtbouw te realiseren. Met ondertussen het ontwerp van de spanten in zowel WinTrack als AuotCad.

De gefreesde delen komen van CNC Nijhuis in Denekamp.

Wordt wederom vervolgd....

Groet, Guus

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2012

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Straks neemt Brima jouw nog in dienst 😉
Je werkt wel heel professioneel, :thumbup:


Mvg,
Michel
Re: Spoorbaan "Plan 341"
 8o Vakkundig gedaan  :thumbup: Ziet er heel strak uit. Ben benieuwd naar het verloop van het tracé  :D
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Even tussen de werkzaamheden door. Ik ben nog op zoek naar een aantal tunnelingangen. Maar ik kan er geen vinden die
bij mijn baan past. Op het traject Oldenzaal - Hengelo passeer je een aantal viaducten die met een soort stenen gestapeld
zijn. Heeft iemand daar informatie over ? Ik heb daar helaas geen afbeeldingen van.  :(

Groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Gistermiddag nog even kort een bezoek gebracht aan CNC Nijhuis in Denekamp. Ik had daar een afspraak om de spanten aan de achterkant en aan de zijkanten van het frame
te laten voorzien van de benodigde sparingen. Binnen no-time waren de platen bewerkt. Ik zal binnenkort een aantal foto's plaatsen van de montage van deze delen op de baan.
Nu een foto van de CNC freesmachine van de gefreesde delen.

Groet Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vanmorgen de gefreesde delen op het frame geplaatst. Past allemaal netjes. Het geeft voor mijn idee al een mooi beeld hoe e.e.a. gaat worden.
De volgende stap is het met de decoupeerzaag zagen van het tracé rechts op de baan. De binnenboog en buitenboog hebben verschillende lengtes.
Dus de hoogtes op spantniveau zijn ook verschillend.

Groet,

Guus

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hoi Guus,

dat ziet er goed doordacht uit  :thumbup:. Mooie stevige constructie, je maakt al flinke stappen in de opbouw.
Met je gezondheid gaat het hopelijk nu ook de goede kant op.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Spoorbaan "Plan 341"
 :) Dit ziet er allemaal heel erg gelikt uit, erg mooi. B) :thumbup:

Citaat van: Trainman op zondag 23 februari 2020, 17:21:44
Ik ben nog op zoek naar een aantal tunnelingangen.
Heb je gezocht bij alle fabrikanten? Faller, Busch, Noch, Auhagen, Heki, Kibri, Vollmer en dan zijn er nog wel een paar waarschijnlijk.
Hierbij een link naar heel veel afbeeldingen en de zoekterm is in het Duits, levert soms meer op dan in het Nederlands; klik
Misschien staat er wat tussen wat op de stenen lijkt van traject Oldenzaal Hengelo.
En anders word het zelfbouw van gips, is dat een optie?

Dirk-Jan
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Wellicht heb je het al verteld mar ik kan t ff niet terugvinden: wat is de functie van die uitgefreesde gaten in je achter-/zijwand ?
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Beste Hanzi,

Die gaten dienen om, wanneer ik geval van nood (storing of ontsporing) via die gaten bij de treinen kan komen.
De bovenkant van deze platen is nu nog vlak maar worden nog aangepast aan het landschap.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ah... Duidelijk, ik had even niet door dat er nog een verdieping op komt.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ziet er strak uit!
Wat heb je bij dat freesbedrijf aangeleverd om de juiste uitsnedes te krijgen, een Autocad-bestand oid? Of alleen een tekening met de maten? Of...?
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Beste 1200blauw,

Excuses voor de wat late reactie.
Ik heb de bestanden als DXF aangeleverd. Voorwaarde daarbij is dat de lijnen gesloten polylijnen moeten zijn.
Maar dat is in AutoCad eenvoudig te realiseren. En de bestanden moeten een vast 0-punt hebben. Meestal is
dat links onderin. De platen worden niet geklemd maar op een vacuümtafel vastgezogen.

Afgelopen zaterdag een nieuwe decoupeerzaag met aanslag gekocht. En het eerste deel van de railspiraal
geklemd en gezaagd. Dit was een deel, maar omdat de lengtes van het binnenste spoor en het buitenste spoor
verschillend zijn en dus ook de stijging heb ik deze moeten delen. Ik ben ondertussen ook al bezig om de data
die ik vanuit WinTrack lees te combineren met de gemeten data op de baan. Daaruit teken ik dan de spanten.
En die worden dan ook weer CNC gefreesd.

Groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Na een tijdje van rust weer begonnen met de verdere bouw van de baan. De data (DXF) die ik vanuit
WinTrack heb gegenereerd is niet helemaal juist of duidelijk. Daarom heb ik bij de GAMMA een aantal
8 mm dikke MDF platen gekocht van 1220 x 610 mm. En met de rolbandmaat op de baan de getoonde
maten vanuit WinTrack vergeleken met de daadwerkelijke maten. Op die basis een aantal "noodspanten"
getekend in AutoCad. En deze overgezet op het MDF. Wanneer in de loop van de tijd alles past dan ga ik
vanuit die basis alle spanten in 9 mm multiplex bij de reeds eerder genoemd bedrijf CNC laten frezen.

Op de foto zijn de geleidelatten voor mijn bovenfrees te zien. Vanmiddag ga ik de sparingen frezen.
Zodra de eerste 5 spanten gefreesd zijn ga ik ze plaatsen en zal ik daar foto's van plaatsen.

Na mijn herseninfarcten is het mij (op 63 jarige leeftijd) toch nog gelukt om een baan te vinden.
Als zorgondersteuner bij een verpleeghuis in Denekamp voor maximaal 15 uur per week.
Ik begin daar volgende week....

De updates volgen weer .....
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Top, dat je toch weer een job hebt gevonden! :thumbup:
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2013

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Goed bezig Guus !!

En aan de ene kant mooi dat je weer wat werk hebt, aan de andere kant jammer dat je zo wordt tegengewerkt door de instanties.
Maar dat zal jou nu een zorg(medewerker) zijn.... :D

Ben benieuwd naar de komende foto's.
Misschien dat ik weer eens langs kom  :thumbup:


Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Mooi om te lezen dat je weer 15 uren aan de slag kan met je nieuwe job van harte gefeliciteerd.

Groet Michel
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Gefeliciteerd met de nieuwe Baan.  :D :D

Wat een pracht van een onderbouw.
Succes met verder bouwen. :thumbup:

Groet Ron.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Veel geluk & plezier met je nieuwe baan , en natuurlijk ook met deze nieuwe hobby/trein-baan 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Dat zijn goede berichten Guus  :thumbup: :thumbup:

Je houtwerk is om door een ringetje te halen  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hi Guus,

Dat ziet er allemaal "mooi en strak" uit.
Ben benieuwd wat je in de toekomst nog meer voor moois laat zien hier.

groet
Harald
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hoi Guus,

dat is een mooi bericht dat je weer een nieuwe job hebt, gefeliciteerd!
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vanmorgen de laatste hand gelegd aan de "noodspanten" Vanmiddag eens even kijken of alles past  :D
De sparingen die zichtbaar zijn komen over de sporen van het schaduwstation, hoogte vanaf tracé 100 mm.
Volgens WinTrack moet dat kunnen. Ik heb de hoogte opgemeten met een E-lok met de pantograaf omhoog.
Dit is 87 mm. De hoogte is dan inclusief K-rail en kurkbedding.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hoi Guus,

die "noodspanten" zien er anders keurig uit  :thumbup:. En passen zal het zeker wel bij iemand die zo netjes werkt  :)
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Gistermiddag de gefreedse spanten geplaatst. Er moesten nog wel wat aanpassingen gebeuren. Maar qua maatvoering
past alles nu netjes. De noodspanten zijn korter dan de baan breed is. En dus morgen de korte stukken zagen en frezen.
Daarna komen spant 6 en 7. Deze zijn wat complexer vanweg de aanwezigheid van een railspiraal.
Ook hiervan zal ik afbeeldingen plaatsen gaan.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hi Guus,

Ziet er ook nu weer mooi en strak uit.
Maar misschien heb ik iets gemist, waarom noodspanten?

groet
Harald
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ik gebruik voor de plannig van de baan WinTrack. Maar de data die WinTrack voor de spanten genereerd is niet
altijd even duidelijk te lezen. En om te voorkomend dat ik in de toekomst spanten in multiplex laat frezen en deze
niet of slecht passen tijdelijk deze oplossing.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ik heb voor mijn baan ook wintrack gebruikt en ja bij veel zaagwerk wordt het iets moeilijker. Maar als je het vaak gebruikt is het allemaal wel te begrijpen. In mijn baan kon ik niet zonder dit hulpstuk en het heeft me geweldig geholpen. Alles heeft tot op de mm gepast terwijl ik op 3 verschillende punten aan het bouwen was. Maar ook op de manier zoals jullie bezig zijn gaat het lukken heb ik al gezien  :D. Het ziet er mooi en goed verzorgd uit. :thumbup:
Mvg Frank
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ik zal me er eens verder in gaan verdiepen. Maar ik heb niet overal de trace's even breed. En daar kan WT volgens
mij niet mee overweg..... :-(
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Je krijgt in wintrack de hartmaat van de rails en onderkant als ik me niet vergis. N kwestie van wat cm's naar links en rechts optellen en je kan de breedte aanpassen.
mvg Frank
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ik ben er mee bezig geweest. Maar in WinTrach heb ik als baanvorm een rechthoek getekend. Terwijl de baanvorm
dat niet is. Dus morgen eens proberen om die vorm te benaderen.
Hoe moet ik de getallen die boven de driehoekjes staan lezen. Hoogte en afstand gemeten van links ?

Groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Dit is voor mij ff geleden. Het ligt er aan vanaf welke kant je de lijn voor het spant ben gaan tekenen. Vanaf die kant begint ook de maatvoering. Door zelf je baan en eventuele sparing te meten kun je meteen vergelijken en weet je ook hoe wintrack begint. Zo is het hoe ik heb gecontroleerd en voor mij werkte dit goed. Na 1 spant gezaagd te hebben weet je precies of je er wat moet bijtellen om meer ruimte te creëren. Meestal bij sparingen in bochten zal dit het geval zijn.
Je hoeft de baan niet exact te tekenen zoals in het echt is maar voor de juiste maatvoering zou ik dat wel doen. Je spanten worden aan de hand van jou tekening afgebeeld. Dus zorg dat de spanten zo staan zoals ze op de baan ook staan.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Oke. De kant waar je begint met een spant te tekenen is dus de kant die links in de DXF getoond wordt.
Weer wat geleerd  :D Volgende vraag. Wanneer ik een beginpunt aangeeft voor een spant kan ik dan een
lengte aangeven ? Of alleen een eindpunt ?
Ik heb het frame van mijn spoorbaan als enkellijnig DWG bestand beschikbaar. Kan ik deze als lijn tekening in WinTrack
importeren ? En zo ja, hoe dan ?

EDIT:
Ik heb uitgevonden dat je geen DWG in WT kunt importeren. En dus heb ik vanmiddag het frame van de baan als "draadmodel"
getekend en van maatvoering voorzien. Na zoeken kwam ik erachter dat er binnen WinTrack de mogelijkheid bestaat de maten
van de grondplaat en de zijwanden ook per dialoogvenster in te kunnen geven. Ik heb nu in WT de zijwanden  mm nauwkeurig
getekend. De volgende stap is de controle van de afstand hart rail tot aan zijkanten.
Aldoende leert men  8)

EDIT:
na succesvol de zijwanden te hebben ingetekend zijn nu de spanten aan de beurt. Ik begin daarbij onderaan en dan naar boven.
Werkt prima. Daarna met het dialoogscherm binnen WT het spant in horizontale richting verplaatsen. Tot op de mm nauwkeurig.
Ik ga naar 3D view en selecteer een spant. En sla dit op als  DXF. En open deze in CadExe. (goedkopere versie van AutoCad).
Het DXF bestand is 10 keer te groot en moet ik dus verschalen. Daarna bematen en zie, de maten kloppen. Maar zie toch
nog nog een "probleem". WT geeft de hoogte aan. Wanneer ik een doorrijhoogte van 100 mm heb, wat staat ingegeven,
en ik deze inteken dan komt de bovenste lijn van de doorrijhoogte boven het landschap uit. Wat mis ik hier ?
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Wat je hier allemaal uitlegt over importeren en exporteren gaat mijn pet ff te boven. Ik ben ook daar niet in thuis. Ik heb zelf vanaf de computer alles overgetekend op hout en daarna gaan zagen. Simpel maar voor mij voldoende. Bij mij was ook die doorrijhoogte boven het landschap een aantal keren aanwezig maar omdat ik met de hand zaagde en alles terplaatse kon aanpassen had ik hier geen problemen mee. Misschien dat iemand hier op het forum je op dat gebied nog iets verder kan helpen.
Mvg Frank
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
@Frank,

Tot zover bedankt  :thumbup: Ik ga vandaag verder met mijn pogingen dit verder uit te zoeken.
Heb gisteravond nog een duitste website gevonden waar e.e.a. op WT wordt uitgelegd.
http://www.hjb-electronics.de
Ik ga eens kijken of ik met behulp van deze site vandaag weer een stapje dichterbij de
realisatie van de spanten kan komen.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vanmorgen weer een paar uur met WT geoefend. En wanneer je ook de draadjes leest van eerder  genoemde site dan
kom je een stuk verder. Ik heb nu de spanten aan de hand van mijn CadExe tekening ingevoerd. En ben bij het plaatsen
daarvan ook deels uitgegaan van de foto's van Brima.
We zijn weer een stukje verder gekomen.

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vooruitlopend op de verdere bewerking van de spanten (het is wel erg slecht weer om buiten te gaan frezen) ben ik
alvast begonnen met het uittekenen van de paradebaan en het deel enkelspoor. In de paradebaan zit ook een zgn.
Schiebebuhne van Märklin. Ik heb daar ooit een PDF bestand van gehad met de maat van het gaat waarin de moet komen.
Maar ben dat blijkbaar kwijtgeraakt. Wie kan mijn daaraan helpen ?

Groet, Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Het is genieten van het strakke werk.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
@Dirk59,

Ja deze bedoel ik . Bedankt  :thumbup:
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Tijdens de tekenwerkzaamheden zie ik dat de sporen van de rolbrug links en rechts hart op hart verschillen.
Aan een kant meet ik in CadExe : 77,77,77,77 mm
Aan de andere kant: 77,77,77,65 mm
Is dat een foutje van WinTrack of klopt dit zo ?

Met groet, Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ondanks de "tropische" temperatuur van de afgelopen dagen toch nog een aantal uur aan mijn spoorbaan
op zolder gewerkt. Vooral bezig geweest met het digitaliseren van de spanten vanuit WinTrack naar Autocad.
Ik heb ik WinTrack een tracebreedte van 90 mm aangegeven en een doorrijhoogte van 95 mm.
Wanneer ik nu via WinTrack de spanten als DXF exporteer dan klopt de hoogte en de lengte van het trace
precies, ook de hoogte van de diverse sporen en de plaats daarvan t.o.v. het nulpunt ook. Maar ik kan op geen
enkele manier de juiste zaagbreedte van de tracés in dit bestand terugvinden.

Wie heeft ervaring met WinTrack en weet wat hier aan de hand is ?

Ik heb ook hier al gekeken : http://www.hjb-modellbahn.de

Met groet,

Guus
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Even wat verwarring wegnemen. Je hebt het over de zaagbreedte van de tracees, bedoel je daarmee de te zagen breedte? De zaagbreedte is over het algemeen de dikte van het zaagblad en dat zal zeker niet in Wintrack staan
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Ik heb in WT een tracé breedte van 90 mm aangegeven. De doorrijhoogte is 95 mm.  Hart rail tot zijkant tracé is 43 mm.
Dus 2 x 43 mm is dan 86 mm. Vrije ruimte tussen zijkant tracé en sparing in spant 2 mm per zijde. Dan kom ik in totaal
op 90 mm.
Als ik in 3D beeld ga staan en dan een spant selecteer dan zie ik onderaan de weergave van de spant netjes afgebeeld. Ik
zie ook de  hoogte van de sparing aangegeven.
Maar als ik dan exporteer naar DXF en dit open in Autocad dan kan ik de aangeven breedte niet terug vinden. De doorrijhoogte
is zelf helemaal niet te zien in de DXF.

Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
De afgelopen dagen contact gehad met Hans-Jochem uit Duitsland. Hij heeft een zeer complete website over de modelbaan in het
algemeen. Met daarbij een paar zeer uitgebreide artikelen over het gebruik van WinTrack. Op zijn verzoek heb ik hem vanmorgen
mijn WinTrack betand gemaild. We zijn beide van mening dat hdet ontbreken van de hoogtelijnen in WT mede oorzaak kunnen zijn
van het niet juist laten zien van de spanten binnen WT.

Zodra ik wat meer weet laat ik dat natuurlijk weten via dit kanaal.
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Hierbij een update.
Ik heb bericht gehad van Hans-Jochem uit Duitsland. Hij is in het bezit van WinTrack 14. En die schijnt net even meer
mogelijkheden te hebben dan mijn versie (12). Hans heeft verder geen fouten gevonden in mijn ontwerp ( met dank
aan Dirk natuurlijk  :D). Ik ga een dezer dagen vanuit WinTrack Viewer de spanten als DXF exporteren. En geschikt
maken voor productie.
Wordt wederom vervolgd.....
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Vandaag de eerste proefplot binnengekregen van een van de spanten. Vanmiddag controleren op de juiste maatvoering.
Als dit goed is dan laat ik ook de rest van de tekeningen van de spanten plotten...
De tekening is ongeveer 170 cm lang en schaal 1:1 geplot.

EDIT: Tekennig was exact op schaal. Dus vanmiddag de resterende tekeningen ook gelijk besteld.


Re: Spoorbaan "Plan 341"
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Spoorbaan "Plan 341"
Het wordt wat moois als ik het zo zie.