Oke. De kant waar je begint met een spant te tekenen is dus de kant die links in de DXF getoond wordt.
Weer wat geleerd
Volgende vraag. Wanneer ik een beginpunt aangeeft voor een spant kan ik dan een
lengte aangeven ? Of alleen een eindpunt ?
Ik heb het frame van mijn spoorbaan als enkellijnig DWG bestand beschikbaar. Kan ik deze als lijn tekening in WinTrack
importeren ? En zo ja, hoe dan ?
EDIT:
Ik heb uitgevonden dat je geen DWG in WT kunt importeren. En dus heb ik vanmiddag het frame van de baan als "draadmodel"
getekend en van maatvoering voorzien. Na zoeken kwam ik erachter dat er binnen WinTrack de mogelijkheid bestaat de maten
van de grondplaat en de zijwanden ook per dialoogvenster in te kunnen geven. Ik heb nu in WT de zijwanden mm nauwkeurig
getekend. De volgende stap is de controle van de afstand hart rail tot aan zijkanten.
Aldoende leert men
EDIT:
na succesvol de zijwanden te hebben ingetekend zijn nu de spanten aan de beurt. Ik begin daarbij onderaan en dan naar boven.
Werkt prima. Daarna met het dialoogscherm binnen WT het spant in horizontale richting verplaatsen. Tot op de mm nauwkeurig.
Ik ga naar 3D view en selecteer een spant. En sla dit op als DXF. En open deze in CadExe. (goedkopere versie van AutoCad).
Het DXF bestand is 10 keer te groot en moet ik dus verschalen. Daarna bematen en zie, de maten kloppen. Maar zie toch
nog nog een "probleem". WT geeft de hoogte aan. Wanneer ik een doorrijhoogte van 100 mm heb, wat staat ingegeven,
en ik deze inteken dan komt de bovenste lijn van de doorrijhoogte boven het landschap uit. Wat mis ik hier ?