Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Martin,s baantje, pogingen tot verfraaiing.

Gestart door Marthan woensdag 08 januari 2025, 12:03:08

Martin,s baantje, pogingen tot verfraaiing.
Goedemorgen,
Ben onlangs weer begonnen met mijn treinbaan, waar rijden de hoofdzaak was. Dit in samenwerking met de kleinkinderen  :)
Maar na het mogen aanschouwen van een werkelijk imposante baan bij een medeforumlid, is het toch een beetje gaan kriebelen, en wilde ik wat meer werk maken van scenery.
Aangezien het voor mij een start is hiermee, zal niet alles tot in detail kloppen, maar dat stoort mij niet.
Nu ben ik begonnen aan het bouwen van een uitneembare sectie, zodat ik rond kan rijden op mijn baan.
Dit wilde ik dus graag delen hier, wellicht dat er opbouwende kritiek zal volgen, waar ik dan weer mijn voordeel mee kan doen.
Re: Martin,s baantje, pogingen tot verfraaiing.
Simpele maar doeltreffende oplossing.
Beeld je in dat het spoor door de Oostvaardersplassen loopt en je hebt een zeer realistisch spoorverloop.  :D

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Tja, er op in hakend, als je de bochten ook in de brug betrekt, en de pijlers maar 5 cm hoog houdt, kan je met een waterplaat suggereren dat je een drassig stuk rivier/land moet overschrijden.
Mvg. Marcel

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Dat zijn leuke scenery tips, en ik doe er een foto bij van een modulebaan van een paar jaar geleden, op een Zutphense beurs. 

Zorg ook voor een beveiliging dat de trein er niet op kan als de sectie is uit genomen.
Na een poosje van inactieve tijd door omstandigheden, weer eens een update van mijn uitneembare sectie.
Normaal kruip ik eronder door, maar op deze manier is het ook mogelijk om als het lichaam het wat laat afweten (slechte rug), om dus toch de kamer te betreden.

Op deze manier, met deze oplossing, kon ik de kamer rond met mijn baan.
Geeft weer meer mogelijkheden.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Mooi gedaan hoor. Het gaat naadloos in elkaar over. Prima oplossing zo. :thumbup:

Als het maar Zwitsers is.

Prachtige oplossing. :thumbup:

Groet Michel