Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

37838: hoe digitaal nummer achterhalen?

Gestart door Northlander donderdag 31 oktober 2019, 17:33:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
hallo, een vraagje: hoe kan ik het digitaal rijnummer van deze kerstloc achterhalen? Ik heb de tender geopend maar wordt er niet wijzer van.... mvg, Alain
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
De handleiding helpt in ieder geval met hoe je het adres kan zetten.
Vanaf fabriek is het adres 50.
Voor welke bediening wil je het adres achterhalen? Want voor als je MFX gebruikt hoeft dat niet.
Met een 6021, CS1 of MS1 is het misschien makkelijker om de programmeerstand te activeren en er gewoon een nieuw adres in te zetten.
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Hallo, bedankt, ik werk met een 60653, de loc zit niet in het data bestand, heb 50 geprogrammeerd, zonder resultaat; handleiding is zoek, zat waarschijnlijk niet bij de aankoop, als ik de loc op de testbaan zet, begint deze spontaan te rijden en wordt o Denneboom afgespeeld, heb er dus heden geen controle over, mvg, Alain
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
staat die mss in analoog ? Dat verklaard het wegsprinten op een digitale baan.Hoe wordt het adres ingesteld ? Met dips ? Anders overspanning geven zoals richtingomkering tot verlichting knippert.Dan komt hij in digitaal modus.
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Het is een 'nieuwe' loc van een paar jaar oud met MFX, dipswitches hebben ze al wat jaren niet meer.

Zolang het testbaantje geen uiteinden heeft waar hij af kan vallen hoeft het geen probleem te zijn. Met de 60653 zou je hem zelf naar het adres moeten kunnen laten zoeken.
Wat met MFX nog kan zijn is dat de laatste digitaal instructie is blijven hangen. Heb je de mogelijkheid om de loc even kort op een analoge baan te proberen? Waarschijnlijk als je hem daarna weer op de 60653 probeert zal het wel werken.
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
De lok zal zich op een ms 2 zelf moeten aanmelden en dan kan je ook zien op welk adres de lok staat.
En anders probeer 3 op dcc.

Daarnaast staat de lok al in het geheugen van je ms2 al? Heb je nog wel plaats in je ms2.

Zoniet dan effe analoog proberen en dan laten aanmelden  en als laatste een reset doen of terug naar de winkel.
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Hallo Johan, heb deze nu op een analoge baan laten rijden, dan terug op een digitaal testspoor en de code 50 in mijn 60653 ingevoerd, zonder resultaat; hoe kan ik mijn 60653 laten zoeken? mvg, Alain
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Ga naar een lege plek loc in je ms2. Druk op shift en lok symbool. Dan verschijnt nieuwe lok scherm. Scroll naar beneden en klik op herkennen en laat je ms2 zijn werk doen.
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Hallo David, PERFECT, is gelukt en alles ok, bedankt hé ! Hoeveel loc nrs kan je zo opslaan in de 60653? mvg, Alain

Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Ik denk 20 in jouw software versie ms2. Heb je de nieuwste software versie dan zijn het er 40.
Een marklin dealer met een cs2 of 3 zou de nieuwste software versie op je ms2 kunnen zetten of iemand hier.
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Met de oude MS2 firmware kun je 40 locs in de loclijst opslaan, waaruit je dan 10 in je actieve lijst kunt zetten (de 11de verdwijnt weer na een reboot).

Groeten,

Jan
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Bedankt voor de info, heb ondertussen ook de handleiding kunnen downloaden, mvg,  Alain
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
hallo, een vraagje nog: bij het in bedrijf nemen van een nieuwe digitale loc, via het scherm Handmatig invoeren/herkennen, kan ik niet naar beneden scrollen om het scherm 'herkennen' te activeren, blijft dus staan op Handmatig invoeren, dit met een loc op de testbaan mvg, Alain
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Druk naast herkennen op het zwarte knopje dus de derde van boven of de tweede van onderen wat je wilt en herkennen wordt geactiveerd.

Groet Michel
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Bedankt Michel, maar dit lukt me niet, ik ga deze vm naar mijn dealer om het apparaat te laten nazien; ter info: al mijn opgeslagen loc's (gisteren) zijn verdwenen, alsof er een reboot/reset zou zijn gebeurd, mvg, Alain
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
Da is zeker vreemd dat je pas opgeslagen locs er al weer uit zijn verdwenen.
Succes bij de dealer.

Groet Michel
Re: 37838: hoe digitaal nummer achterhalen?
betreft een nagelnieuw station, waarschijnlijk uit een beginset, bedankt hé