Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuwe motor met Esu- decoder

Gestart door Jampie319 donderdag 31 oktober 2019, 14:33:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe motor met Esu- decoder
Beste allen, In mijn BR18 434 is de Delta- decoder vervangen door een nieuwe Märklinmotor en ESU- decoder.
Op de Märklinclubbaan rijdt de lok als een zonnetje, maar op mijn Märklinbaan thuis krijg ik de lok niet aan de praat.
Ik heb deze loc als nieuw ingevoerd met adres 17. Lampjes bibberen wat en ik hoor een licht tinkelend geluid.
Er is verteld, dat de decoder op DCC  gezet moet worden, omdat het is Märklindecoder is. Als controller gebruik ik Märklin 60552.

Wat is de juiste oplossing?

Groet
en alvast bedankt voor het meedenken,
Jan
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Hoi Jan,

De 60552 bestaat niet, bedoel je de 60652?  Dat is een Mobile Station 1, en ondersteunt alleen Motorola en MFX.  Je decoder moet dan dus één van beiden ondersteunen.  Als je een Mobile Station 2 hebt, kun je proberen bij de loc-instellingen het protocol op DCC te zetten.

Succes!

Erik
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Hoi Jan,

Om je goede raad re geven is het wel handig om het ESU artikelnummer aan te geven. Dan kan er gericht antwoord gegeven worden, nu blijft het gissen wat er mis is.
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
artikelnummer ? Hoe stuur je de decoder aan enzovoort.Pas dan kunnen we je helpen.
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Ik vermoed dat de decoder juist op DCC staat dan krijg je geen reactie met een MS1.
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Excuus, ik bedoelde inderdaad 60652
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Met het antwoord van ErikW (bedankt daarvoor) begrijp ik, dat mijn besturing deze dedoder niet aan kan.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Jan
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Citaat van: bellejt op donderdag 31 oktober 2019, 17:26:43
artikelnummer ? Hoe stuur je de decoder aan enzovoort.Pas dan kunnen we je helpen.

Precies nummer en type esu decoder. Wie weet verstaat die decoder ook motorola nieuw.
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nieuwe motor met Esu- decoder
Beste Jan,

Er zijn Esu decoders die alleen DCC verstaan, er zijn Esu decoders die Motorola en DCC verstaan en er zijn Esu decoders die MFX, Motorola en DCC verstaan.

Daarom is het belangrijk te weten over welke Esu decoder je spreekt.

Groet, Anne W