Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?

Gestart door AlbertJan donderdag 31 oktober 2019, 13:47:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Beste forummers.
Omdat ik momenteel erg veel digitale locs, zowel 2- als 3rail aan het testen ben, loop ik toch tegen vreemde (tenminste mij niet bekend! O:-D) problemen aan.
Met behulp van een "toevallig" langskomend mede forumlid, snel en eenvoudig de nieuwste updates op mijn CS2 en MS2 gezet.
Daarna dacht ik ook even snel mijn MS1 van de nieuwste update te voorzien maar, zoals het onderwerp al aangaf, dat lukt dus niet.

Kan het zijn dat je deze update van CS naar MS1 alleen maar kan doen vanaf de CS1? (want dat lukt prima)

Nog een ander probleem is het niet herkennen van sommige multi-protocol loc decoders, de meeste wel maar een enkele gewoon niet! :?
Maar omdat ik wel een adres weet, zet ik deze loc met dat adres in de CS2 en ja hoor, rijdt prima digitaal.

Begrijpen doe ik dit soort problemen niet maar wanneer iemand mij dit kan verklaren, heb ik weer veel geleerd en daarna gewoon toepassen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Ms 1 en cs1 was samenwerking met esu en dat is geklapt en bijna faillissement Marklin. Esu nam verantwoordelijkheid cs1 over en kwam met een betaalde update de cs1 reloaded.
Updates voor je ms1 kwamen in het begin gewoon via je cs2 als je die had upgedate, maar meer dan een nieuwe lokdatabase hield dat meestal niet in.
Sinds Marklin nu alleen nog maar mfx loks verkoopt is een update lokdatabase voor een ms1 niet meer nodig.

MS1 gewoon gebruiken totdat ie kapot gaat en daarna of eerder vervangen voor een ms2. Een ms2 is echt veel beter ook qua kwaliteit en mogelijkheden dan een ms1.
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Dag David.
Mijn vraag is alleen of ik een MS1 kan updaten op een CS2/3 of dar dit alleen maar kan op een CS1.

Ik heb zowel een MS1 als een MS2 en de MS2 kan ik wel gewoon updaten met CS2/3.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Geen idee is afhankelijk welke software je ms1 heeft. Hang hem aan je cs2 en kijk of hij update. Dit gebeurt automatisch heb ook een ms1 als extra rijregelaar aan mijn oude cs2 hangen en een cs1 via een cross over kabel. Maar meestal zet ik deze niet aan. Ik heb de eerste 60213 versie CS2 met de ene laatste versie 4.2.1. software via een usb update.

Gebeurt er niets dan heeft je ms1 de nieuwste software. Een ms1 kent geen dcc als een stand alone.
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Zover ik op het internet kan terug vinden Albert heb je een CS1R of ESU Ecos nodig voor de update.
Zie ook hier waarin dit antwoord staat.
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
 @citaat Een MS1 is niet te updaten met cs2 of cs3, alleen met cs1
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kan MS1 update niet met de CS2 of CS3?
Beste reageerders.
Mooi, dat zijn duidelijke antwoorden.
De MS1 alleen maar updaten op de CS1(R) en de MS2 op de CS2/3.

Bedankt voor de informatie.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.