Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

booster en magneetartikelen

Gestart door eduardo zaterdag 02 november 2019, 18:35:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
booster en magneetartikelen
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
booster en magneetartikelen
goedemiddag,

Ik heb een probleempje dat ik niet opgelost krijg. Het volgende: op mijn baan is een speciale booster voor magneetartikelen, dat om mee te beginnen. De baan is ernstig groot.
Alles loopt perfekt, alleen nu sluit ik een nieuw sein én een nieuwe wissel aan op keyboard nº4 (op welke nog plaats was voor 2 decoders K83).
Noch het sein, noch de wissel schakelt, ik sluit het sein en de wissel van de decoder af en sluit op de vrijgekomen plaats een sein aan waarvan ik weet dat die wel werkt. Niets gebeurt er, ik vervang de decoder voor een brandnieuwe decoder en nog steeds niets. Dan sluit ik de nieuwe wissel aan op een andere decoder met alle 4 ingangen bezet, die wel functioneren, ook hier gebeurt weer niets. Dan vervang ik de nieuwe wissel voor een andere en weer niets. Op keyboard nº 4 zaten al 2 werkende decoders, dus aan het keyboard kan het ook niet liggen.
Iemand een soort gelijk probleem gehad of een oplossing mischien?  groetjes Ed/Spanje
Re: magneetartikelen en booster
Als ik het verhaal zo lees zou ik de nieuwe wissel voorlopig niet op de grote baan aansluiten meer.
Allereerst eens kijken of er iets niet helemaal lekker met de wissel is, kapotte doorgesleten of verkeerd aangesloten draden, en als je niets raars kan vinden de aandrijving en daarna samen met de wissel eerst los van de baan testen.
Het lijkt er op, ofschoon heel onwaarschijnlijk, dat die wissel (de aandrijving) de decoders een tik geeft.
Verder : alles van de stroom afhalen en weer opstarten, doen de k83 uitgangen waarop de nieuwe wissel aangesloten is geweest het weer of niet ?
Re: booster en magneetartikelen
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: booster en magneetartikelen
goedemorgen Nestor, dat ga ik vandaag eens proberen, ik was het gisteren even zat.  Ed
Re: booster en magneetartikelen
Adressering van de k83 juist? Rood en Bruin juist aangesloten?

Groetjes.