Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Instellingen CS3+ en de oude S-88 module

Gestart door Neo woensdag 30 oktober 2019, 16:07:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Dag allemaal,
Na het internet, wiki en de handleiding maar naar het forum, in de hoop dat er iemand is, die mij wat handreikingen kan doen.
Alles netjes aangesloten naar behoren. (Voor zover ik weet) Toen via "Bewerken", "Artikel toevoegen" naar "S-88 contacten" gegaan...
Via menu "Bewerken" en "Seinpaneel" zie ik onderaan de baantekening een zwarte rails  staan, dat geel wordt als ik erop klik en kan worden
versleept naar de juiste plek.

Terug in het  eerste menu kom ik wat dingen tegen waar ik niet zoveel van begrijp.
Wat kies in mijn geval onder Apparaat" ? Ik heb de keus  uit GFP-3 1 ,GFP-3 2 of stuurcontact.
Ik neem aan dat ik bij Bus, Bus1 in moet vullen ? Bij Module, no. 1 (Het betreft hier K1)
Bij contactno. weer 1  (Nummer 1 op de module) en bij Type heb ik voor "S88 contactrail" gekozen.

Vraag is natuurlijk ook of ik alles  fysiek wel juist heb aangesloten: Zie foto's.
Foto 1 is de aansluiting onder de CS3+ (Laat je niet in de war brengen door het label: Die is van een vorige aansluiting)
Foto 2 is de aansluiting naar de S88 module. ( Houten plaatje onder de Link is ter voorkoming van het heen en weer wiebelen)

Wat moet er tenslotte nog meer worden gedaan om het een en ander te activeren ?

Hopelijk is er iemand die wil helpen ..

Alvast bedankt voor een reactie !

Mvg
Gijs (Neo)
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Als je een S88-module direct aansluit op de CS3+, dan kies je vervolgens GFP-3-1.

Dit staat ook uitgelegd op pagina 18 van de handleiding.
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Citaat van: Neo op woensdag 30 oktober 2019, 16:07:14

Foto 2 is de aansluiting naar de S88 module. ( Houten plaatje onder de Link is ter voorkoming van het heen en weer wiebelen)



Het moet zijn "de aansluiting VAN de s88 module".
DE stekker in de andere aansluiting stoppen. Het pijltje moet NAAR de CS3 wijzen.
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
 @citaat De stekker zit op de ingang voor een volgende S88-module.
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Hi Gijs,

eerst : S88-module  op de CS3+,  GFP-3-1 kiezen
tweede: kabel in contact steken, VAN en NAAR respecteren
derde: massa aansluiten
vierde: kijken of module nr en contact nr juist zijn
vijfde : bij de cs3+ moet je de volgorde van de modules respecteren; maw er moet een eerste zijn voor je een nr 2 aansluit. De Mod nr 2 zonder dat er een mod nr 1 fysiek is aangesloten werkt niet
Succes
grtz
Wim
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Ok mannen, ik ga ermee aan de slag.
Hartelijk dank voor alle opmerkingen en bijdragen.
Nog wel wat vraagjes aan Wim: Het tweede punt dat je noemt, wat bedoel je daar precies mee ?
Moet de Link88-verloop aan de andere zijde van de S88 worden aangesloten, dus naast de 9 zeg maar ?
En het vierde punt: Hoe check ik dat het beste ?

Alvast bedankt (iedereen)

Groet,
Gijs
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Instellingen CS3+ en de oude S-88 module
Dag Gijs:
Punt 2 : als de S88 VOOR je ligt , de 16 contacten naar jou gericht, zie je achteraan 2 contacten voor een internet/ ethernet kabel, op het linkse staat een pijl ( of op de schets vd gebruiksaanwijzing ) die van de S88 weg wijst, hier komt de kabel die je met het CS3+ verbindt, in het rechtse komt hey kabeleinde van de volgende S88

Punt 4 : altijd de rangorde respecteren bij het initiëren van een S88 item ( bvb contactrail) als het niet correct is werkt het niet; dus geen contactrail bij Mod 1 zetten als hij aan Mod 2 zit

Grtz
Wim