Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Roco S-Bahn rijtuigen voorzien van front/sluitverlichting

Gestart door Jasperkc maandag 28 oktober 2019, 20:08:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco S-Bahn rijtuigen voorzien van front/sluitverlichting
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Roco S-Bahn rijtuigen voorzien van front/sluitverlichting
Hallo Allemaal,

Bij deze wil ik jullie deelgenoot maken van een project welke volgens mij nog niet vaak is uitgevoerd. Ik ben begonnen de S-bahn rijtuigen van Roco te gaan voorzien van een werkende front/sluitverlichting. Dit betekend dat ik allereerst de wagons moet gaan openen. Dit is niet makkelijk. Het plastic van de bodemplaat is van hetzelfde soort als de C-rails van Märklin. Voorzichtigheid is dus geboden. Ik kan een ieder vertellen dat dit dus gelukt is. Toen ik bij de verlichting kwam zag ik dat er tussen de lampjes diodes zitten. Hierdoor is het niet mogelijk om de verlichting te laten branden op een wisselstroombaan. Ik heb de diodes eruit gehaald en ik heb op de plek een blauwe draad, gele draad en een witte draad geplaatst. Nu brandt de verlichting dus als ik de gele of de witte draad aansluit. Ook is het mij gelukt om een sleper te plaatsen en de massa heb ik op de andere assen uitgevoerd. Zo direct plaats ik nog even wat foto's.

Met vriendelijke groet,
Jasper
Re: Roco S-Bahn rijtuigen voorzien van front/sluitverlichting
Dat is Interessant Jasper, bij mij ligt ook nog zo'n klusje te w8en.
Re: Roco S-Bahn rijtuigen voorzien van front/sluitverlichting
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Roco S-Bahn rijtuigen voorzien van front/sluitverlichting
Citaat van: Jasperkc op maandag 28 oktober 2019, 20:08:10
Toen ik bij de verlichting kwam zag ik dat er tussen de lampjes diodes zitten.
Dat is bij de 2-rail Lima BDt's ook. Zolang ze DC gestuurd rijden geen probleem, maar anders ...

(Bron)