Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.

Gestart door JvdW zondag 27 oktober 2019, 13:23:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Goedendag,

Ik zou graag wat hulp krijgen bij het aansluiten van de treinbaan van mijn zoon.
In de bijlagen een foto van één van de baanplaten waar het om gaat.
Voordat alle rails weer wordt vastgeschroefd, wil ik zeker weten of er niet weer nieuwe problemen ontstaan.
Zoals met twee wissels aan elkaar.
Ik was eerst niet op de hoogte van keerlussen, omdat ik dacht dat met digitaal alles wel automatisch goed zou komen.


Mijn twee vragen:
1. Is er maar één keerlusprobleem, of ook bij de wissels (zie foto)........Dit wil mij niet slagen ????/img....../img.???

keerlusmodule is: DR5013 DigiReverse


danku et orbi,

Jelle en (Wesly)
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Jelle je foto doet het niet,

Maar als je achterkant wissel alle 4 de spoorstaven isoleert en dan daar een aparte decoder voeding op zet dan moet dat goed gaan.

Zie het zo dat als je analoog rijdt je er een aparte trafo opzet die je dan op dezelfde snelheid instelt zodat je tijd heb als de trein in de keerlus rijdt de trafo van de hoofd baan opnieuw in te stellen zodat je geen kortsluiting krijgt.

Gr. Dirk
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Bedankt voor de snelle reactie. Zou je mij kunnen vertellen hoe ik de foto upload?
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Heel simpel druk op bijlagen en andere opties. Foto moet wel kleiner zijn dan 1 mb en inlezen materie en handleiding trix mobiel station kan ook geen kwaad.
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Hierbij...
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Hoi,

Citaat van: JvdW op zondag 27 oktober 2019, 13:23:29
Ik was eerst niet op de hoogte van keerlussen, omdat ik dacht dat met digitaal alles wel automatisch goed zou komen.

Nope, het gewoon als bij "analoog". Sommige dingen verdwijnen niet zomaar  :)

Citaat van: JvdW op zondag 27 oktober 2019, 13:23:29
1. Is er maar één keerlusprobleem, of ook bij de wissels (zie foto)........Dit wil mij niet slagen ????/img....../img.???

Zo te zien is er maar één keerlusprobleem. Als je het hele "baanplan" geeft dan kan er gekeken worden of er nog een ander keerlusprobleem is. Je kan de keerlusmodule het deel tussen de eerste wissel na de brug en de eerste wissel voor de bocht zetten. één van de twee kanten is voldoende. Je moet voldoende lengte voor je deel met de keerlusmodule hebben om een trein compleet (het deel wat stroom afneemt) in te laten staan. Anders werkt het niet.

Groet Ronald.
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
Leuke foto:

Zie ik nou een enkelspoorsbrug voor de radiator langs?

Op dit tafeldeel komt dus 1 enkelsporige keerlus te liggen?
Met wat aftakkingen: hebben die een doel?

Aftakkingen hebben allemaal een stootblok:
-betekent dit dat de treinen die er stoppen niet langer zijn dan dat?
-betekent dit dat het niet uitmaakt of een trein kop maakt of de keerlus neemt?
Re: Aansluiten baan met profirails op Marklin Trix Mobile Station en keerlusdecoder.
De stootbokken omdat het een industriele baanplaat wordt.
Loc is een Piko NS2200 die maximaal 3 wagons meeneemt qua lengte.

Links gaat de rails over de brug (oplossing om bij raam te kunnen) naar een kleinere plaat, en achter het knieschot (tunnel) naar de derde plaat waar de rails een cirkel maakt (ook een keerlus).
Twee keerlussen in totaal dan.

Ik wil op twee grote platen elk één stroomaansluiting op de rails hebben.