Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 2-5-2021

Gestart door Michael zondag 27 oktober 2019, 11:59:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 25-12-2020
Hoi Silco

Dat hek heb ik inderdaad zelf gemaakt.
Daarvoor heb ik lucifers gehalveerd en op maat gemaakt. Door een klein gaatje te maken in de gipse ondergrond en een beetje houtlijm heb ik ze vastgezet. Vervolgens heb ik met zilverkleurige garen, uit de naaibox van mijn vrouw (niet doorvertellen) draadjes gespannen met een klein knoopje aan de uiteinden. Doordat het hek in een bocht licht spannen de draden zich strak langs de plaatjes. Met een beetje cleargel heb ik ze op een paar plaatsen vastgezet.
Ik heb de paaltjes voor het spannen van de draadjes geverfd. Het is ff werk maar vindt het resultaat wel aardig geworden.

Groetjes Michael
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 25-12-2020
Hoi Michael, daar was ik al bang voor haha. Bedankt voor de toelichting, ik ga ook een poging wagen, niet met lucifers maar rond balsa hout. En ook ik zal een klosje garen uit de naaibox van mijn vrouw lenen  :D.
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 25-12-2020
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 25-12-2020
Prachtige serie foto's Michael, jij kunt zo deelnemen aan het beste plaatje  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 25-12-2020
Een fraaie en zeer sfeervolle modelbaan. Mijn complimenten :thumbup:!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 25-12-2020
De mooiste foto is de zwart witte van de 64 loc.
Het klopt namelijk allemaal. De rest mag er ook zijn, maar dit is naar mijn idee de beste.
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 25-12-2020
Citaat van: Hitmaan op zondag 27 december 2020, 17:24:06
De mooiste foto is de zwart witte van de 64 loc.
Het klopt namelijk allemaal.
Behalve de koppeling en de ontbrekendende zuigerbeschermhuls... ;)
(fraaie kiek hoor!)
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 14-2-2021 Filmpje!

Hallo allemaal, hier een kort filmpje van de baan tot nu toe, veel plezier met kijken.
De belichting is nog niet helemaal top maar dat hoop ik de volgende keer te verbeteren.




Groepjes Michael
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 14-2-2021 Filmpje!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 14-2-2021 Filmpje!
Heerlijk al dat stoom geweld Michael  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 14-2-2021 Filmpje!
Ondanks de belichting een heel erg leuk filmpje  :thumbup:
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 14-2-2021 Filmpje!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 14-2-2021 Filmpje!
Hi Michael,

Leuke film zeker met die lange brug en uiteraard de stomers.

groet
Harald
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 14-2-2021 Filmpje!
Hoi Michael,

Bedankt voor het delen van dit fimpje! Het blijft een plaatje, jouw baan, met een goed doordacht plan erin. Het Spitzkehrenbahnhof lijkt me een duidelijke meerwaarde hebben in het speelplezier!

Groeten,
William
Van Trossingen naar Tuningen update 2-5-2021 rustig verder bouwen
Hallo Allemaal.

Ondank Corona, waardoor ik het juist erg druk heb op mijn werk (ieder nadeel heeft zijn voordeel) bouwen we rustig verder aan de modelbaan.
Ik ben erg blij met de uitbreiding van de baan en heb nu veel meer rijmogelijkheden. Vooral de V60 heeft flink werk gekregen met het rangeren op beide station. Misschien moet er nog een kofje bij komen. :D

Ik heb weer wat foto's gemaakt en zou zegen zoek de verschillen.





















Ook nog drie foto's voor een totaaloverzicht van de baan









Tot een volgende update!!!!!
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 2-5-2021
Hoi Michael,

Wat je omschrijft over je werk, dat herken ik ook... Hoewel er ook collega's zijn die tijd hebben/ nemen om bijvoorbeeld de dakpannen te reinigen. Dat wil er bij mij niet in...

Wat een mooie update weer, en goed om te horen dat de vele rangeermogelijkheden bevallen! Mijn dag hangt inmiddels aan elkaar van hoogtepunten:

- Een MTB-PR deze morgen (op mijn 42ste is er tóch nog progressie zichtbaar);
- Mijn dochtertje heeft voor het eerst gefietst zónder zijwieltjes;
- Na 5 maanden vond eindelijk een koolmeesje de pindakaaspot in de tuin;
- Een update van één van mijn favoriete banen op dit forum (zou Doevie nog met een update komen vandaag)?

Ben benieuwd wat het gaat worden met de GP vanmiddag, maar ik ben nu al dik tevreden met 2 mei  :thumbup: !

Fijne zondag nog!

Groeten,
William
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 2-5-2021
indrukwekkend wat je allemaal laat zien  :favorite: ,
en als basis piepschuim :thumbup: ,en dat je dat viaduct zo strak hebt kunnen maken :thumbup: ;
zo'n updates mogen nog meer komen;


mvg,
Michel
Re: Modelbaan Trossingen, Van Trossingen naar Tuningen update 2-5-2021
Hoi Michael,

Wow... Al meer dan een jaar is er niet gepost in dit draadje. Hoe is het met je, en zijn er nog vorderingen te melden als het gaat om deze schitterende baan in wording?

Ik ben benieuwd, en misschien anderen ook met mij.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
William