Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Gebruiksaanwijzing Marklin 49951

Gestart door Loet zaterdag 26 oktober 2019, 19:58:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Hallo

Ik heb ergens een set bijwagens voor de Goliath kraan op de kop getikt. Helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij.
Weet iemand misschien of die nog ergens te vinden is? Op de Marklin website zag ik hem niet en Google hielp ook niet echt.
Ik heb adres 78 geprobeerd maar daar reageerde hij niet op. En op een blaadje met de kombinaties van de DIP switches kon ik degene waar mijn decoder op in gesteld staat niet vinden (1,3,5,7 en 9 aan)


Bij voorbaat dank

Loet
Re: Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Hiermee geholpen ?

klik hier

groet
Harald

p.s. 9?
Re: Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Ja, daar kom ik een stuk verder mee. Is een ongeldige combinatie volgens dat apparaatje.
Werkt leuk trouwens, erg handig, bewaar ik.

Bedankt Harald.

Groeten

Loet
Re: Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Te vroeg gejuicht.
Het lijkt er op dat het adres veranderd is.
Als ik de wagon op de rails zet, gaat het gele lichtje op de middelste wagon een keer aan. En dat was het.
Ook heb ik ergens gelezen dat je F2 en F4 samen in moet drukken, maar dat doet helemaal niets.
Verder heb ik de wieltjes goed schoon gemaakt en daarna gecheckt of er spanning op de decoder komt en of de aarde werkt, dat klopt ook.
Is er een manier waarop ik kan controleren of de decoder nog werkt? Als ik via de ECoS het adres op probeer te zoeken geeft de ECoS een foutmelding.

Maar ik denk dat de gebruiks aanwijzing mij al een heel eind op weg zal helpen.

Groeten

Loet





Re: Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Re: Gebruiksaanwijzing Marklin 49951
Bedankt Laurent.

Dat is wat ik bedoelde.

Helaas lijkt het er op dat er iets met de decoder aan de hand is. Hij zou zichzelf aan moeten melden maar dat doet hij niet en als je het adres met de hand instelt op de decoder en dan invoert bij de ECoS gebeurt er ook niet.
Ik blijf verder zoeken.

groeten

Loet