Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)

Gestart door Victor zaterdag 26 januari 2008, 22:15:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Amerikaans, tsja, volgens mij ben ik een van de weinigen (op het forum) die Amerikaans rijd...

Ik keek hoopvol uit naar de nieuwe modellen van 2008, maar nu blijkt helaas dat voorlopig het enige amerikaanse materieel een startset zal zijn. Ook nog met de GG-1......(prachtige loc, maar ik heb geen bovenleiding...) dus voor mij was het marklinnieuws teleurstellend :(

Maar hey, nu lijkt het alsof ik de negativiteit zelve ben, wat dus absoluut niet zo is, er is gelukkig nog genoeg amerikaans materieel (BigBoy :lol: :lol: :lol:)dat ik niet heb, dus zo blijft er altijd wat te wensen!! :D

groetjes,

Victor
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
In tegenstelling tot jou wordt ik dit jaar verwend. 2 locs die er aan komen nl een BR 64 Bubikopf en een NMBS reeks 64. beide met lewijt. :D
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
reeks 64, wat is dat voor een beest?
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
De Belgische versie van een P8. Bij de nieuwigheden 2008 staat hij in zwart wit met slecht 1 lamp vooraan locnummer is 6409 Märklin nummer 39640.
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
ow maar dat is een type64, reeksen zijn pas later gekomen. Maar wel een mooi beestje die br64, heb je link naar het prentje?
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Hier staan een paar leuke plaatjes:
www.kurrer.de/fundampf/funbr64.htm

en een modelletje:
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
idd ook erg mooi, die BR 64, maar kunnen we nou weer terug naar hoe zielig ik ook al weer ben??? :lol:
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Ome Laurus dat is inderdaad een bubikopf. Maar de belgische 64 is een loc met losse tender. Een link heb ik niet maar kijk bij elke verkoper naar de nieuwigheden het is een zwart wit foto, oa bij Jim knopf klik op nieuwigheden en scrollen maar.
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
pfew.. ingewikkeld allemaal.. ik voel me bijna net zo zielig als Victor..  :lol:

ff bij Stummi langs en deze gevonden:
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
voor mij is er dit jaar ook veel keus : een WLE trein ( kleur vindt ik niet mooi ) en de lint ( optie ) De twee MaK's zijn niet duitse privatbahn of staatsmachines .
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
He Victor, Ik deel de teleurstelling met je mee. Ik ben bezig met een amerikaanse baan en is nog in ontwikkelfase. Heb de startersset met de grijze NYC Alco loc erin en inmiddels een heel arsenaal aan amerikaanse goederenwagons van Marklin HO. Ik bezit ook de 5 Steamliner wagons. Mis alleen nogs locs.

Op de site zag ik de nieuwe modellen van 2008 en ik was heel benieuwd of er dit jaar amerikaanse modellen bij zijn gekomen, maar helaas alleen weer een startersset met een loc die ik helaas minder vind. Neem geen bovenleiding op mijn baan. Ben dus een beetje teleurgesteld. Maar ja ik wist waar ik aan begon toen ik voor USA koos, hier is helaas niet zoveel van of iemand moet mij meer informatie kunnen geven. Heb inmiddels wel bouwdozen van het merk Walthers Cornerstone.

Weet iemand een treinen merk die wel heel veel amerikaanse locs/wagons heeft die op een marklin baan kunnen rijden of achter een marklin loc kunnen hangen?

Gr, Stephan
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Citaat van: Newyorker op dinsdag 29 januari 2008, 23:44:02
He Victor, Ik deel de teleurstelling met je mee. Ik ben bezig met een amerikaanse baan en is nog in ontwikkelfase. Heb de startersset met de grijze NYC Alco loc erin en inmiddels een heel arsenaal aan amerikaanse goederenwagons van Marklin HO. Ik bezit ook de 5 Steamliner wagons. Mis alleen nogs locs.

Op de site zag ik de nieuwe modellen van 2008 en ik was heel benieuwd of er dit jaar amerikaanse modellen bij zijn gekomen, maar helaas alleen weer een startersset met een loc die ik helaas minder vind. Neem geen bovenleiding op mijn baan. Ben dus een beetje teleurgesteld. Maar ja ik wist waar ik aan begon toen ik voor USA koos, hier is helaas niet zoveel van of iemand moet mij meer informatie kunnen geven. Heb inmiddels wel bouwdozen van het merk Walthers Cornerstone.

Weet iemand een treinen merk die wel heel veel amerikaanse locs/wagons heeft die op een marklin baan kunnen rijden of achter een marklin loc kunnen hangen?

Gr, Stephan
Wagons van een ander merk (Athearn) op een marklin baan moet wel kunnen, andere assen erop, en met de koppelingen valt ook altijd wel wat te fabrieken. Loc's daarentegen zijn zeer lastig om om te bouwen, als het al mogelijk is. :(
Het materieel dat marklin heeft is wel weer van zeer goede kwaliteit, iets dat er bij andere merken nog wel eens aan ontbreekt... :idea:. Er is wat wagons betreft een aardige verscheidenheid bij marklin. Alleen de locs......
Diesel heeft toch wel de overhand in de VS, en wat doet M......e-locs uitbrengen  :? :shock: De GG-1 is overigens wel errug mooi, maar ik heb ook geen bovenleiding :( (bovenleiding is niet erg amerikaans, of wel :?) De Alcos van marklin zijn prachtig, zeker de Sante Fe, Southern Pacific en Denver & Rio Grande Western locs, maar daar is weer geen (nieuwe generatie) caboose bij. :evil:........
Het wordt tijd dat marklin een reeks personenwagons maakt in de Daylight paint scheme, passend bij de Southern Pacific alco 8) 8) dat zou wel erg gaaf zijn :lol: :lol:
Maargoed mijn verhaal is weer veel langer dan gepland, maarja, de hobby sleept je erin mee zullen we maar zeggen :D :D

Victor

ps. veel succes met je baan, en een advies: houd de bochten ruim, mocht je er ooit toe komen de Big Boy aan te schaffen!! 8) 8)
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Toch logisch dat er met de huidige lage dollar stand Marklin geen nieuwe Amerikaanse loc uitbrengt. De Amerikanen kunnen Marklin steeds moeilijker betalen.
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Citaat van: Davy op maandag 31 maart 2008, 19:16:50
Toch logisch dat er met de huidige lage dollar stand Marklin geen nieuwe Amerikaanse loc uitbrengt. De Amerikanen kunnen Marklin steeds moeilijker betalen.


ja, zo had ik het nog niet bekeken :shock: :mrgreen:

Victor
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Maar de nieuwe Amerikaanse stoomlok die ze voor Z uitbrengen komt ook nog wel eens een keertje in HO uit.

Dus even geduld hebben.
En de startset met de GG1 en 8 wagons biedt wel waar voor zijn geld.
In de lok zit dezelfde decoder en geluid als in de modellen die een OVP hebben van 499 euro. Dan is 599 OVP voor die startset niet verkeerd te noemen.






Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Citaat van: Davy op maandag 31 maart 2008, 20:30:14
En de startset met de GG1 en 8 wagons biedt wel waar voor zijn geld.
In de lok zit dezelfde decoder en geluid als in de modellen die een OVP hebben van 499 euro. Dan is 599 OVP voor die startset niet verkeerd te noemen.

Das helemaal waar, ik zou de startset alleen al kopen vanwege de rolling stock :D. De rails heb ik niet nodig en de ms ook niet, maar de GG-1 en wagons zijn erg mooi, weer eens wat anders dan al dat upr materieel! 8)

trouwens: slechts een nederig vermoeden: in een marklin jaarboek (geen idee welke) stond bij een beschrijving van de alco PA-1 van de upr vermeld wat voor locomotief het wel niet was enzenzenz, maar wat interessant is: alle alco's die märklin sindsdien (dus na uitbrengen van dat jaarboek) heeft uitgebracht stonden daarin vermeld :shock:. De Sante Fe, Rio Grande, NYC en de Southern Pacific stonden er allevier bij. En hier komt 'ie: er stond ook een vermelding van de alco's in donkergroene kleurstelling van de Southern Railways....nou hoop ik dat (de rest kan je wel bedenken :lol: :lol: :lol:  :roll: )
Voordat dit verhaal een storm in een glas water wordt, wil ik benadrukken dat het een VERMOEDEN is, geen feit!!! 8)

Victor
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Er zit in die startset ook een 60 va trafo. Die trafo en MS zijn ook altijd meegenomen.

Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
extra ms'je kan zeker geen kwaad :D
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Voor wat betreft de bovenleidingem, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen een deel van je baan te voorzien van bovenleidingen. In amerika hebben ze ook bovenleidingen, alleen niet overal, dus waarom niet.
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Citaat van: redskin op dinsdag 01 april 2008, 00:02:01
Voor wat betreft de bovenleidingem, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen een deel van je baan te voorzien van bovenleidingen. In amerika hebben ze ook bovenleidingen, alleen niet overal, dus waarom niet.
Dat zou idd wel kunnen, maar ik vind het gewoon niet zo mooi staan... en daarbij komt nog eens dat ik echt moet gaan breken in de scenery om bovenleidingmasten te plaatsen :(
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Citaat van: Victor op dinsdag 01 april 2008, 09:08:46
Dat zou idd wel kunnen, maar ik vind het gewoon niet zo mooi staan... en daarbij komt nog eens dat ik echt moet gaan breken in de scenery om bovenleidingmasten te plaatsen :(

Beste Victor,

Ik ben het helemaal met je eens, bovenleiding op een Amerikaanse baan is geen gezicht. Eigenlijk vind ik het in Nederland ook niet mooi staan. Verder is het weer een extra uitgave die je moet doen. Mijn opa heeft in de jaren 70 en 80 een baan gehad en deze staat nu in dozen bij mij op zolder. De bovenleidingmasten heeft hij allemaal zelf gegoten in de fabriek waar hij werkte. Ben een grote fan van de ALCO locs alleen ze zijn allemaal erg prijzig. Mijn vriendin heeft een cadeau besteld voor mijn verjaardag. Moet nog tot augustus wachten, hoop dat het de starterset is, de wagons die erbij zitten vind ik heel mooi en een extra loc op de baan. Ook natuurlijk extra rails die je niet bij een lossen loc krijgt.

Ik heb net de december 2007 editie van Model Railroader magazine binnen gekregen. Hier staan foto's in van de Amerikaanse baan van Rod Steward, echt schitterend. Ik wil ook zoiets namaken.

Is jou baan ook volledig in Amerikaans thema? Welk deel van Amerika. Ben in Los Angeles geweest en daar zag ik een groot emplacement van Amtrak treinen. Deze zijn echt groot.

Gr, Stephan
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Citaat van: Newyorker op woensdag 02 april 2008, 22:55:43
Citaat van: Victor op dinsdag 01 april 2008, 09:08:46
Dat zou idd wel kunnen, maar ik vind het gewoon niet zo mooi staan... en daarbij komt nog eens dat ik echt moet gaan breken in de scenery om bovenleidingmasten te plaatsen :(

Beste Victor,

Ik ben het helemaal met je eens, bovenleiding op een Amerikaanse baan is geen gezicht. Eigenlijk vind ik het in Nederland ook niet mooi staan. Verder is het weer een extra uitgave die je moet doen. Mijn opa heeft in de jaren 70 en 80 een baan gehad en deze staat nu in dozen bij mij op zolder. De bovenleidingmasten heeft hij allemaal zelf gegoten in de fabriek waar hij werkte. Ben een grote fan van de ALCO locs alleen ze zijn allemaal erg prijzig. Mijn vriendin heeft een cadeau besteld voor mijn verjaardag. Moet nog tot augustus wachten, hoop dat het de starterset is, de wagons die erbij zitten vind ik heel mooi en een extra loc op de baan. Ook natuurlijk extra rails die je niet bij een lossen loc krijgt.

Ik heb net de december 2007 editie van Model Railroader magazine binnen gekregen. Hier staan foto's in van de Amerikaanse baan van Rod Steward, echt schitterend. Ik wil ook zoiets namaken.

Is jou baan ook volledig in Amerikaans thema? Welk deel van Amerika. Ben in Los Angeles geweest en daar zag ik een groot emplacement van Amtrak treinen. Deze zijn echt groot.

Gr, Stephan

Hey Stephan,

De Alco's zijn idd niet goedkoop :?, maar zeer mooi :lol:, ik heb er nu twee, NYC en Sante Fe, en heb mijn zinnen gezet op de Rio Grande alco :D. Mijn baan is geheel Amerikaans, gesitueerd in de bossen van de Rocky Mountains, alhoewel er ook locomotieven rondrijden die daar niet thuishoren (Alaska Railroad EMD F7) De baan is nog niet geheel af, maar de hoofdpunten zijn er, hier en daar nog een weggetje, huisje, en natuurlijk de alom bekende telegraafpalen 8)

Victor
Re: Weer een teleurstelling de modellen voor 2008 (althans, voor mij....)
Dit jaar zal ook voor mij de oogst mager zijn :
de roco 265 , de T44 van M* en kijken of mehano de Euro 4000 ook in Vossloh uitvoering maakt . link