Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

seinen in iTrain in schaduwstations

Gestart door Tjoekedoris donderdag 24 oktober 2019, 11:39:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
seinen in iTrain in schaduwstations
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
seinen in iTrain in schaduwstations
Beste mensen,

Even een klein vraagje..

Moet op het schakelbord van iTrain bij een schaduwstation ook uitrijseinen worden geplaatst in het betreffende blok van elk opstelspoor , of zijn de inrij- en stopmelders voldoende voor het
laten stoppen van de trein door iTrain bij het binnenrijden van het blok?

Voorts wil ik op zichtbare plaatsen voor een tunnelingang voorseinen plaatsen voor stopsecties die in een overdekt sporendeel zitten.
Hier geldt dan eigenlijk hetzelfde.
Kan een voorsein dan wel fysiek werken, zonder een geplaatst hoofdsein op het schakelbord?

Dit is voor mij nog een beetje onduidelijk.
Wie kan mij antwoord geven.

Grtz.
Re: seinen in iTrain in schaduwstations
Om je seinstelsel goed te laten werken, moet je in alle blokken de juiste seinen plaatsen op je scherm. Dat kost niets behalve het vakje op je scherm.

Groetjes.
Re: seinen in iTrain in schaduwstations
1. hoeft niet
2. je moet het voorsein koppelen aan het blok waarmee het in relatie staat. zie schermafdruk blok CS-B06

Cees
Re: seinen in iTrain in schaduwstations
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: seinen in iTrain in schaduwstations
als aanvullling,
virtuele seinen geven wel een mooier beeld op je scherm en je ziet aan het seinbeeld of een trein ook daadwerkelijk gaat stoppen waar die moet stoppen.

mvg,

Ruud
Re: seinen in iTrain in schaduwstations
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: seinen in iTrain in schaduwstations
Ruud, Cees e.a ..bedankt voor jullie feedback. :thumbup:
Ik plaats gewoon de seinen op het schakelbord...het kost zoals gezegd niets en het zal ongetwijfeld mooier staan en wellicht beter werken.
Helemaal top. ;)