Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welk besturingsprogramma kan ik het best gebruiken?

Gestart door Michel Evers dinsdag 22 oktober 2019, 10:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk besturingsprogramma kan ik het best gebruiken?
Voor mijn baanbesturing wil ik ook mijn PC gaan gebruiken. Daarvoor is natuurlijk software nodig. En net als bij zoveel andere dingen is hierbij de keuze niet eenvoudig vanwege de veelvoud aan programma?s die beschikbaar zijn. Koploper, iTrain, Win-Digipet, en nog enkele anderen. Wie heeft waar ervaring mee? Wie gebruik wat en waarom? Door deze vragen te stellen hoop ik meer inzicht te krijgen in de diverse programma?s en hetgeen wat ze te bieden hebben, om uiteindelijk een keuze te kunnen maken waar ik tevreden over kan zijn.


https://forum.3rail.nl/index.php?topic=76809.msg1320659#msg1320659
Re: Welk besturingsprogramma kan ik het best gebruiken?
Kijk eens in dit draadje: Koploper, iTrain, RocRail, WinDigipet, ... Welke kies ik? .

En mijn reactie zal ook voor jou gelden:

Citaat van: ronaldk op maandag 14 oktober 2019, 14:15:26
Goed,

Op de andere fora is het al aangegeven. Maak een testbaan en ga gewoon lekker uitproberen. Van alle pakketten zijn wel proefversies te krijgen. Anders blijf je maar vergelijken en in theorie bezig.

Groet Ronald.
Re: Welk besturingsprogramma kan ik het best gebruiken?
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Welk besturingsprogramma kan ik het best gebruiken?
Ik ben in 2010 als ?herintreder? begonnen met Windigipet. Een proefversie (12 wissels, 4 locs) kan je gratis downloaden. Na een periode met een testbaan heb ik besloten Windigipet te kopen. Ik rijd er naar volle tevredenheid ( volautomatisch) mee, inclusief automatisch rangeren en locwissels.

Groeten
Robert
Re: Welk besturingsprogramma kan ik het best gebruiken?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Welk besturingsprogramma kan ik het best gebruiken?
en TrainController niet te vergeten....
Ga ik gebruieken.
Wil je het zien kom dan naar de opendag bij StOMM.
www.stomm.nl

Klik hier

groet
Harald