Hoe check ik dat slaat op het PADA of MADA in de wissels.
Het forceren een adres in te voeren slaat weer op de keuze die je in ROCRAIL kan maken. Bij properties heb je een aantal tabjes, bij het tabje interface heb je port en adres (het pada en mada verhaal zit daarachter), ik gebruik gewoon alleen port, daar vul ik het volledige adres in zoals dat in zowel de CS3 als in de IB weergegeven wordt. Het testbaanplan dat ik nu gebruik, is het baanplan van mijn laatste wuppertal sessie, daar heeft alles met een LN-USB Interface van Uhlenbrock gewerkt. Een regel hoger staat protocol, dit staat standaard op default. Bij de IB is dat ook prima, accepteert ie. Bij de CS3 moet ik die op NRMA-DCC omzetten om contact te krijgen.
Wat er bij mij dus gebeurt, is dat als ik wissel 1640 op de CS3 om zet, hij ook in Rocrail om loopt terwijl het protocol in Rocrail op default staat. En dat zie ik ook gebeuren als ik wissel 1640 aan de railaansluiting hang. Als ik wissel 1640 vanaf een appje voor de CS3 om zet, idem dito. Zet ik wissel 1640 echter vanaf Rocrail terug, dan gebeurt er niets... Tenzij ik het protocol dwing DCC te gebruiken. Daarover nadenkend: Het CS3 staat, i.t.t. vele andere centrales, dubbele adresbezetting toe. Ik kan tot adres 320 dubbel uitgeven, eenmaal op Motorola en eenmaal op DCC. Daarboven lijkt ie ook toe te staan (heb het nooit geprobeerd), maar dat kan het MM/MM2 protocol niet. Mijn gevoel zegt dat dit er wel eens mee te maken kan hebben, omdat immers niet in de centrale per adres hard-defined is welk protocol toegepast moet worden, wat je bijvoorbeeld in de IB en IB2 wel weer hebt (en ook per individueel adres kan aanpassen).
Ik zal mij eens aanmelden daar. Er zullen vast nog wel meer vragen komen. Ik kom inmiddels best een eind met Rocrail, maar nog niet alles lukt. Logisch, ik gebruik het 1-2x per jaar. Komend weekend wordt de 3e keer dat ik het ga gebruiken dit jaar. Je filmpjes had ik ook al bekeken, ook bij dit probleem, maar daarin kwam dit niet aan de orde.
Laurent