Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

interieur Marklin MAK 6400/1206

Gestart door hmmglaser vrijdag 15 november 2019, 23:07:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
interieur Marklin MAK 6400/1206
Ik was al wat langer aan het zoeken naar een interieur van de MAK modellen en dan zit je te denken zelf maken of iets bestaands aanpassen het is nu dus het laatste geworden.
Hier onder een paar foto's van hoe het er uit ziet kan nog geen foto van een model met binnen verlichting laten zien want deze heb ik even niet bij de hand.
Het schilder werk moet nog iets netter maar had even geen kleiner kwast :D
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Hoi Marc,

Leuk idee om dit type locomotief van een interieur te voorzien.
Een 3d printer zou hiervoor een handig hulpmiddel zijn.

Straks nog de machinist erin, ff kleuren en hij kan zo de baan op.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
3D printen zou ook een optie zijn maar ik denk dat die op dit moment nog een dure optie is omdat printers die een beetje kwaliteit maken nog erg duur zijn dus komt snel uit bij shapeways enz.
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Dat ziet er mooi uit Mark.
Kun je ook uitleggen hoe je dit hebt gemaakt en van welk materiaal?
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Zal zo snel mogelijk hier even alle informatie plaatsen.
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Hallo,

goed plan, idem was vorige jaar op de gastendag het interieur van mijn portfeeders loc voorzien van een styreen plaatje, en op papier geprint interieur, de ruimte achter de stoelen had ik open gelaten omdat hier de 2 cabine deuren zitten. Maar dit is een stuk mooier

met vriendelijke groet,

Walter
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Ik heb gebruik gemaakt van de Führerstand van piko bestel nr ET59480-05 het makkelijkst zoeken gaat via google bij piko zelf vind je niks.
Hieronder op de foto heb ik aan de binnenzijde het plastic doorgesneden en aan de buitenzijde een Graveerstift kogel van 3mm gebruikt zodat die mooi om de ronding van de Marklin behuizing past en gelijk klem vast zit.
Voor de bodem heb ik revell 08 gebruikt en voor de stuurinrichting wil ik revell 50 gebruiken.
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Het plaatje is eigenlijk iets te kort ivm de kleinere cabine die de Piko heeft zit nog te twijfelen om het plaatje in 3 stukken te snijden en dan 2 stukjes styreen er tussen te plakken zodat die exact erin past.
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Hier onder foto's van een MAK 1206 met de binnenverlichting aan op de foto is het licht wat feller dan dat het in de realiteit is.
Re: interieur Marklin MAK 6400/1206
Mooi gedaan maar waar is de machinist gebleven ? Pintje gaan pakken ?  :P