Hey AlbertJan,
Ik heb even de foto van de Wiki geleend en aangeduid waar je de draden van de trafo aan moet sluiten.
Zie
https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_5702De veldspoel bestaat uit twee wikkelingen; één linksom en één rechtsom gewikkeld, welke aan één kant met elkaar zijn verbonden.
Elke wikkeling bepaald de draairichting van de motor en daarmee ook de rijrichting.
Het relais legt altijd één van de twee wikkelingen aan massa.
Op de veldspoel zie je twee blauwe pijlen, waar de twee draadjes van het relais op gesoldeerd zijn.
Op één van deze twee wikkelingen sluit je dus de bruine draad van je trafo op aan (Dus niet beide naar massa leggen!!!!).
De derde aansluiting van de veldspoel, waar de wikkelingen met elkaar zijn verbonden is aan het motorschild gesoldeerd.
Dit is op de foto aan de kant van de rechter koolborstel.
Hier sluit je niks op aan.
Aan de linker koolborstel van de motor, bij de rode pijl, sluit je de rode draad van je trafo aan.
Als je nu de trafo opendraait, gaat de motor draaien.
je kunt nu niet de rijrichtingsstand op de trafo gebruiken, omdat je het relais niet in de stroomkring hebt opgenomen.
Om de motordraairichting om te te wisselen, sluit je de bruine draad op de andere aansluiting van de veldspoel aan, dus bij de andere blauwe pijl.