De gehele locomotief is inmiddels schoon. Tijdens het hanteren van de loc, hoe voorzichtig ik ook doe, braken er allerlei kleine details af. Die worden, nadat ik klaar ben, met goede lijm terug op hun plaats gezet.
Het was even zoeken vanwaar de loc in zijn DC toestand de spanning vandaan haalde. Ik zeg geen enkele verbinding middels een sleepcontact aan de zijkant van de wielen of iets dergelijks. Wel zat er een draad op de stang waarmee de tender aan de loc moet hangen. Even meten, en jawel hoor, deze stang was geïsoleerd t.o.v. de rest van de loc. De tender, die ik later wilde behandelen er bij gepakt en daar onder zaten draaistellen met sleepcontacten op de assen er in verwerkt. Die waren weer verbonden met de trekhaak voor de tang van de loc.
Begonnen met de aanpassing van een draaistel. Ik had weinig ruimte tussen draaistel en de punt contacten van de rails, maar dit zou toch moeten kunnen. In de loop van de dag bleek duidelijk toch te weinig ruimte voor een sleepcontact. Op de gewone rails ging het wel, maar bij wissels e.d. werd de loc uit de rails gedrukt.
Vandaag dan maar starten met het monteren van een sleepcontact onder de loc. En het plaatsen van de decoder. Voorlopig gaat de oude motor terug. Ik wil er nog wel een Faulhaber, Maxon of andere heel goede motor in zetten, maar moet eerst eens uitzoeken wat er in past.
De motor zit op een hele rare plaats. Vind ik toch. De motor zit nl. op de plaats van de bedieningsruimte van de lok. Je kijk ook zo tegen de motorplaat aan. Aan de motor zit een lange aandrijf as die naar een haakse overbrenging gaat halverwege de loc. Dan met een kleine as naar beneden naar de volgende haakse overbrenging rechtstreeks op een van de assen. de rest van de assen worden aangedreven door al de aandrijf stangen.
De loc is een vrij oude loc, ergens in de, ik denk 60 / begin 70 jaren.