Het is al weer bijna een week dat ik iets te vertellen had.
Wat heb ik afgelopen week gedaan. Eigenlijk niets anders dan dat ik de afgelopen tijd gedaan heb, het verbouwen van loc's.
De afgelopen 3 maanden heb ik best veel loc's via veilingen en enkele via Marktplaats gekocht, waarvan de meeste nog gedigitaliseerd moesten worden en/of van Dc naar AC en van 2 rail naar 3 rail gewijzigd moesten worden. En daar ben ik dus nog steeds mee bezig. Soms was het een paar uurtjes werk, maar ook een paar keer was ik veel langer bezig doordat ik tegen wat onvoorziene dingen aanliep. Verder wilde ik er niet meer doen dan 1 per dag. De bedoeling is dat het leuk blijft en geen "moeten".
Deze week de laatste HAG Re 4/4 II gedaan. Dat ging allemaal weer goed. Alleen bij het test rijden bleken de keien vangers de verhoogde punt contacten van de kruising aan te raken, met vuurwerk als gevolg.
Dus daar moet ik nog wat vanaf slijpen. En ik en slijpen is een slechte combinatie en dus de loc maar even aan de kant gezet.
Daarna deze week begonnen met een EMD GP35 van Bachmann, de Canadian Pacific. Daar gaat de sleper, net als bij de Alco, onder een vaste wagon. Wagon spuit ik later in dezelfde kleuren als de loc.
Dan liggen er nog de 3 Rivarossi's te wachten die ik een paar weken geleden gekocht heb. Van die 3 moet er 1 volledig omgebouwd worden, een andere alleen van Dc naar AC omdat daar al een Esu Loksound 4 decoder in zit en de laatste in ieder geval van DC naar AC. Verder heeft die laatste al een decoder, van het merk Lenz. Naar ik vernomen heb kan die niet, net als de Esu, zowel DC als AC als voedingsspanning hebben. Dus dat wordt dus ook wisselen.
Ik heb alles al in huis, dus het wachten is op wat zin en motivatie.
Maar helaas ontbreekt het een beetje daar aan. Wij houden van huisdieren rondom ons heen. Naast 2 honden en vroeger ook paarden, hebben we ook 2 katten in huis. Een daarvan zou in mei 15 jaar worden. Als het aan de fokker gelegen had, had het dier nog geen 6 weken oud geworden. Een heel verhaal dat ik jullie zal besparen, maar dit soort fokkers mag ik absoluut niet. En dat is op zijn zachtst gezegd.
De kat is nu echt ziek en dus afgelopen woensdag er mee naar een broer van mij, is dierenarts. Daar te horen gekregen dat de kat vol zit met tumoren. Het is eerder kwestie van weken dan van maanden.
En dat is dus het grote nadeel van huisdieren. Je moet ze telkens maar weer afgeven en met het ouder worden kan ik daar steeds minder goed mee omgaan.
Ik denk dat hij het goed gehad heeft en ook best tevreden was met zijn leven. Wat we nu nog kunnen doen, is er voor zorgen dat hij geen pijn heeft. We kijken dus gewoon van dag tot dag. Bij een kat is dat overigens moeilijk omdat ze nauwelijks laten zien dat er wat mis is.
Zo, weer een heel verhaal, over treinen en andere perikelen.
Veel plezier met onze gezamenlijke hobby.
Wat vaart minderen bij spoorwegovergangen. Je weet nooit!